Kamion na struju prevalio 530 km bez punjenja! Ukupne težine 40 tona putovao je od Stuttgarta do Južnog Tirola

Prototip kamiona Mercedes-Benz eActros 600 prešao je više od 1000 kilometara s jednim međupunjenjem. Serijska proizvodnja električnog cestovnog diva trebala bi započeti 2024.
 

11. 10. 2023

Napisao: Matjaž Gregorčič

Razvojni inženjeri tvrtke Mercedes-Benz Trucks uspješno su završili testnu vožnju u Alpama s baterijskim električnim vozilom eActros 600 za prijevoz na velike udaljenosti. Inženjeri su vozili prototip, koji je bio natovaren do 40 tona, od Stuttgarta – preko strmog uspona do švapskih planina Jura u blizini Aichelberga, Kufsteina i autoceste Brenner – do Bolzana u Južnom Tirolu. Unatoč izazovnoj topografiji, e-kamion je završio putovanje od 530 kilometara bez punjenja i stigao u Bolzano nakon otprilike sedam sati vožnje. Uz jedno zaustavljanje punjenja, potpuno napunjeni eActros 600 prešao je više od 1000 kilometara.

Proizvodnu verziju eActrosa napajaju tri paketa baterija s tehnologijom ćelija litij-željezo-fosfat (LFP). Uglavnom ih karakterizira dug radni vijek i visoka razina iskoristive energije. Proizvodna verzija eActros 600 dizajnirana je kako bi omogućila CCS punjenje do 400 kW i megavatno punjenje (MCS).

Elektromotor pokreće kamion ukupne snage veće od 600 kW, a dva elektromotora u sklopu nove električne osovine generiraju trajnu snagu od 400 kW i konačnu snagu od 600 kW. Veliki kapacitet baterije trebao bi omogućiti domet od 500 kilometara bez međupunjenja. Razvojni inženjeri tvrtke Mercedes-Benz Trucks dizajnirali su eActros 600 kako bi zadovoljio iste zahtjeve u pogledu izdržljivosti vozila i komponenti kao i usporedivi konvencionalni Actros za prijevoz teških tereta na dugim relacijama. To znači 1,2 milijuna kilometara u deset godina rada.Serijska proizvodnja električnog cestovnog diva trebala bi započeti 2024. godine.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.