Vodik, a ne samo struja! Japanci donijeli strategiju razvoja. Vodik će prevoziti brodovima iz Australije

 Japanska vlada usvojila je plan uspostave mreže postaja za punjenje vodika u komercijalne svrhe, temelj za komercijalizaciju pogona vozila. Odobreno je 600 milijuna eura, a Zemlja izlazećeg sunca već ima planove uvoza vodika tankerima iz Austaralije. Japan je tako postao prva država koja je vodik istaknula kao svoj prioriet.

Vodik, a ne samo struja! Japanci donijeli strategiju razvoja. Vodik će prevoziti brodovima iz Australije Newspress
19. 10. 2020

Trenutno se električna energija smatra glavnim alternativnim izvorom energije koji bi u budućnosti mogao zamijeniti fosilna goriva u automobilima i drugim prijevoznim sredstvima. Međutim, sve su glasnije inicijative za promicanje vodika, posebno u Aziji. I na kraju, ali ne najmanje važno, marke automobila poput Toyota i Hyundai (kao i druge) već dulje vrijeme testiraju različita pogonska rješenja, kako s gorivim ćelijama, tako i izravno s vodikom. Japan, međutim, sada postaje prva zemlja u kojoj će vodik dobiti veću težinu na nacionalnoj razini, navodi novinska agencija Reuters.

U Zemlji izlazećeg sunca 2017. godine uspostavljena je strategija koja predviđa širenje uporabe vodika u transportne svrhe. Uvozio bi se iz Australije uz pomoć teretnih brodova, a do 2030. godine očekuje se uvoz 300 000 tona vodika godišnje. Prijevoz će se obaviti putem luke Kawasaki, odakle će se zatim distribuirati po cijeloj zemlji, a prve pošiljke očekuju se realizacijom početkom sljedeće godine.

Popularizacija sve žešća

Međutim, postavlja se pitanje prikladnosti takvih mjera. Jedna od najvećih prepreka široj upotrebi vodika je cijena vodika, jer je cijena nekoliko puta veća od cijene benzina ili dizela. Zbog toga je Hiroshi Kajiyama, ministar industrije, zatražio proračun od 800 milijuna dolara, odnosno 683 milijuna eura, kako bi se subvencionirala uporaba vodika i tako smanjili troškovi za krajnje korisnike.

 
"S obzirom na entuzijazam i djelovanje mnogih zemalja širom svijeta, u kojima teže široj upotrebi vodika, i sami smo došli do zajedničke spoznaje da je vodik ključni izvor energije za proces dekarbonizacije", rekao je Kajiyama u priopćenju za javnost.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.