NOVE CIJENE AUTA - od 1. veljače sirotinji mrvice od 699 kn a darovi bogatašima i od 150.000 kn

ŠOKANTNO Auti do 150.000 kn pojeftinit će od 1. veljače od 699 do 3000 kn, oni od milijun kuna bit će jeftiniji 101.200 kn, a i više - većina po starome. Izračuni na stranici u jpg. formatu - kalkulator

NOVE CIJENE AUTA - od 1. veljače sirotinji mrvice od 699 kn a darovi bogatašima i od 150.000 kn igor stažić
24. 12. 2017

Napisao Igor Stažić

U posjedu smo Zakona kojim Vlada ukida trošarine za aute do 150.000 kuna, oni između 150.001 i 600.000 kuna stajat će kao i prije. Najveći optimisti očekivali su kako ćemo u 2018. kupovati bitno jeftinije automobile. Nadali su se smanjenju davanja i do 30 posto, no dokument koji treba donijeti Vlada na prvoj sjednici sredinom siječnja je hladan tuš za sve koji su se vjerovali da će napokon povoljnije do novog auta. Prijedlog Ministarstva financija, kojeg smo se domogli, zapravo nije donio ništa spektakularno. Najveći broj automobila i u 2018. imat će istu cijenu kao i dosada.

Pojeftinit će najviše, od 699 do 3000 kuna, oni koji stoje između 69.900 i 150.000 kuna te luksuzni automobili čija cijena premašuje 600.000 kuna. Lako bi se moglo dogoditi da čak veliki broj auta koji su najzastupljeniji neznatno poskupi. Porezne škare i ovaj put zarezale su ondje gdje ima najviše materijala, u takozvane automobilističke segmente koji dominiraju tržištem i koji čine i više od 70 posto ukupne prodaje novih auta u nas. Konkretno to znači da će kupci najjetinijih auta, onih što stoje 69.900 kn, od 1. veljače 2018. trebati za njih platiti 699 kn manje nego dosada. No pazite apsurda, najbogatiji će proći najbolje. Svi koji si mogu priuštiti auto skuplji od 600.000 kuna ubuduće mogu očekivati drastične uštede. Vjerovali ili ne, ali prema Nacrtu Zakona koji će Vladi na potpis dati Zdravko Marić, ministar financija, kupac auta vrijednoga milijun kuna uskoro će štedjeti točno 101.200 kuna! Očigledno je ovaj zakon skrojen prema potrebama budžeta i ni na koji način nije vodio brigu o elementarnim stvarima. Auto i nadalje neće biti pristupačan većini, i nadalje će nam starjeti vozni park (prosjek 12,7 godina), a da ne govorimo kako se to reflektira na sigurnost u prometu, na broj poginulih i ozlijeđenih, na materijalne štete, na zdrastveni sustav... 

Vlada će sredinom siječnja sasvim sigurno prihvatiti ovaj nakaradni prijedog Ministarstva financija, a ubrzo potom odluka će naći i svoje mjesto u Narodnim novinama. Zakon će tako sasvim izvjesno stupiti na snagu negdje početkom veljače!

Struka je zgrožena ovim prijedlogom, jer nijedan jedini njezin zahtjev nije uvažen. Koordinacija generalnih zastupnika uvoznika automobila, koja djeluje unutar Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske gospodarske komore, «u žalosti je objavila kako nije usvojen nijedan njihov zahtjev! Uza sve to distributeri auta u Hrvatskoj dodatno su uznemireni jer Zakon koji će Vlada usvojiti ne "brine" i o korekcijama koje će se morati primijeniti zbog novih pravila igre unutar Europske unije, «s naslova CO2 gdje nas sve čekaju negativni efekti po homologaciji WLPT». Upravo ovo zadnje otvara niz pitanja, ali i daje odgovor zašto je naprečac donesen zakon koji je donio samo korekcije trošarina (PPMV-a), no ne u punoj mjeri i drugoga regulatora davanja na automobila. Onoga koji se bazira na emisiji štetnih plinova.

I više je nego očigledno da tvorci ovoga zakona nimalo ne vode računa o bitnim problemima koji su nas u samo deset godina pretvorili u državu kojom prometuju stare kante. I dok je 2008. prosjek starosti automobila u nas bio 8,7 godina trenutačno se sasvim približio na prosječnih 13 godina. Uza sve to, Zakon je napisan parcijalno i voluntaristički. Ostavio je mjesta novim korekcijama. Štoviše, Vlada je najavila nove promjene ubrzo. Koordinacija zastupnika ipak u tome vidi svoju priliku i drži kako nije sve izgubljeno. Napisali su: - Smatramo ovo dobrim početkom za daljnje aktivnosti u vezi s korekcijama s naslova CO2, gdje nas sve očekuju negativni efekti normativa EUa-a prema homologaciji  WLTP.

Ovakav diplomatski potez trgovaca auta nije neočekivan, jer oni drže kako nada zadnja umire. Nažalost, Hrvatska svojom poreznom politikom, a dobrim dijelom i onom koja regulira prihode od prodaje prodaje auta, malo toga razumije.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.