„Kupujte aute u Njemačkoj, ne u Hrvatskoj i uštedjet ćete minimum 9 %!“ - EU je zajednička država, zašto ne preko granice u shopping

Sve o novim porezima na aute! U nas sve po starom, vani jeftinije! U Hrvatskoj malo toga novoga s porezima u 2021., no kako su Nijemci još spustili PDV, s 19 na 16 posto, sve je isplativije po aute stare i svega šest mjeseci preko granice. Prilika je to snalažljivim Hrvatima da kupuju i relativno nove aute, sa svega par tisuća prevaljenih km osjetno jeftinije, jer izbjegavaju hrvatski PDV od 25 %. Novi porez na aute nije ni donesen, a već postoji rješenje kako do 9 % jeftinijeg, a relativno novog auta, koji može biti star samo pola godine star. Vrijedi samo za građane. Angela Merkel zbog pandemije spustila je poreze, a sve je izvjesnije kako će i u 2021. brojnim stimulativnim mjerama podržavati potrošnju štiteći pri tome i proizvođače. U nas je sve suprotno. Iako nemamo koga štititi, mi i građane porezima deremo. VIŠE U NOVOM TISKANOM IZDANJU STARTA! Sve o novim cijenama i porezima na aute, na nove i rabljene u 2021.

„Kupujte aute u Njemačkoj, ne u Hrvatskoj i uštedjet ćete minimum 9 %!“ - EU je zajednička država, zašto ne preko granice u shopping 24 scout screenshot
29. 12. 2020

Napisao: Borut Černelić

Infografika: Branimir Klarić

To što država nije odstupila gotovo milimetar od dosadašnjih poreza na aute i što će stajati gotovo u lipu kao do sada, ne znači da ne postoji rješenje da kupite auto i devet posto jeftinije nego u 2020. Ne smijete samo trgovati u Hrvatskoj, već po uštedu krenite u Njemačku. Uzmite njemački oglasnik u ruke i uštedite najmanje 9 % i na aute koji imaju iza sebe samo 6 mjeseci i nekoliko tisuća km. Njihov je PDV 16 %! To je zapravo najveći „highlights“, nakon što je Ministarstvo financija objavilo nove poreze na aute za 2021. Gotovo je sve po starom! Novi pojeftinjuju za "pišljivih" nekoliko stotina kuna, iznimaka je manje od
0,01 posto. Zato oni preko granice postaju sve zanimljiviji.
Tresla se brda, dogodio se miš. Očekivale su se drastične promjene, no one su samo kozmetičke i jedva vidljive. Ministar Marić potpisao je takse koje gotovo da nimalo ne mijenjaju cijene automobila, ako ih kupujete u Hrvatskoj, no kupite li, recimo Golf VIII star 181 dan u Njemačkoj, uštedjet ćete i više od 20.000 kuna.
U nas će novi auti do 150.000 kuna u pravilu koštati jednako kao i do sada, oni do 200.000 kn pojeftinit će maksimalno za tisuću, dvije kuna, a jedinu zamjetniju uštedu namijenili su kupcima skupljih auta, posebice onima koji kupuju aute vrjednije od pola milijuna kuna. Oni skuplji od 600.000 kuna pojeftinit će za 18.000 kuna! No što je to za takve kupce, kap u moru. Naše tablice zorno otkrivaju što nam slijedi. Tako će u A segmentu Toyota Aygo (114 CO2 g/km) pojeftiniti svega 145 kuna, Hyundai i10 ((114 CO2 g/km) 415 kuna, Renault Twingo (119 CO2 g/km) 1014 kuna… Slična smanjenja su i kod svih drugih auta u ovoj klasi, a ništa veće uštede nemojte očekivati ni kod vozila koji koštaju do 150.000, tek mikroskopske kod onih koje stoje do 200.000 kuna. Upravo između ove dvije zadnje kategorije nešto se ipak dogodilo. Ministarstvo financija odlučio je neoporeziv dio vrijednosti vozila, koji je jedna od dvije sastavnice posebnog porez na vrijednost auta, podignuti sa 150.000 na 200.000 kuna. Prevedeno na jasan jezik, tu se država odrekla 2000 kuna, ako je cijena auta točno 200.000 kuna.
>Fiskalno kameno doba
To je jedina konkretna novost novog zakona o porezima na automobile i ona u sličnim iznosima dalje prati i skuplje automobile (vidi tablicu). U takozvanom B i C segmentu jednako tako ne očekujte bitnije promjene i uštede veće od tri, četiri tisuće kuna. To je nekakav univerzalni zaključak, no desi se tu i tamo da neki modeli, poput Mazde CX-30 X180 (160 CO2 g/km) i poskupe. U Mazdinom slučaju povećanje je 1087 kuna. Tako što se dogodilo zbog prelaska obračuna ekološkog dijela PPND-a s koleriranih NEDC normi na nove WLTP normu i tablicu koje je donijela naša Vlada. Njih je skupo stajala transparentnost i iskazivanje realne emisije štetnih plinova po WLTP-u, jer su po NEDC-u imali svega 128 CO2 g/km! Iako u gotovo 99 posto slučajeva postoje mala smanjenja, ima iznimno malo primjera poput navedene Mazde. Bit je zakona trebao biti sasvim suprotan i on je trebao kazniti ponajprije unos/uvoz rabljenih te svih onih novih koji imaju iznimno visoke emisije štetnih plinova. Paradoks je da za starije polovnjake ne vrijede ekološka pravila i da će se za njih i nadalje primjenjivati obračun po NEDC normama koja iskazuju i 35 posto manju emisiju štetnih plinova. To ne znači ništa drugo nego ozbiljno pogodovanje unosu/uvozu rabljenih. To znači da ako ih je u ukupnoj masi od približno 100.000 sudjelovalo dvije trećine prošle godine, da će se to popeti i na tri četvrtine. To znači još manje novih auta na cestama, to znači još stariji vozni od 13,7 godina koliko sad iznosi. To znači totalno ignoriranje nacionalnog programa smanjenje emisija štetnih plinova. Država se sve vrijeme igra s nama. U samo sedam godina, osam je puta puta promijenila porezne zakone. Rezultat je da sve manje kupujemo nove aute, a sve više polovnjake. Pri tome se starost voznog parka od gotovo dva milijuna vozila popela s 10 na 13,7 godina, a s novim zakonom bit će još stariji! Ukratko, nove taksacije za nove i rabljene aute nisu nimalo u skladu s pro ekološkim europskim smjernicama. Navedena Mazda CX-30 ima i modela koji upravo na najbolji mogući način govore kako se novi zakon reflektira na aute do 200.000 kuna vrijednosti. Mazda CX-30 G122 koja ima za 19 grama CO2 bolji od modela X180, pojeftinit će za 2980 kuna. To su uprosječeni rezultati naših analiza za 99 posto vozila. Kao što je Mazda CX-30 X180 bila neugodno iznenađenje, jer je poskupjela, tako je sasvim suprotan slučaj s Nissanovim Qashqaijem 1.3 DIG-T (146 CO2 g/km) koji po tablicama pojeftinjuje osjetnih 8752 kn. Dva navedena primjera samo su izuzetak i ne potvrđuju pravilo o minimalističkim promjenama. Kako smo oduvijek bili snalažljivi tako i sada primjećujemo rupu koja se može spretno iskoristiti. Odite u Njemačku i kupite auto, koji mora biti bar dan stariji od šest mjeseci za najmanje devet posto manje novca. To vrijedi isključivo za obične građane i fizičke osobe. U čemu je keč? U tome da je Njemačka posve drukčija država koja itekako vodi računa o kvaliteti života svojih građana, pa tako i voznog parka.
>PDV IDE NIJEMCIMA, A NE hr
Nakon što je Njemačka pred pola godine u sklopu COVID-19 mjera smanjila PDV s 19 na 16% razlika u odnosu na hrvatski PDV povećala se sa šest na osjetnih devet posto. I to je zona unutar koje su moguće osjetnije uštede. Europska unija je jedna država i slobodno se može trgovati. Postoji tek veto za aute koji se smatraju novima, a to su oni do pola godine starosti. Tako se unos može obaviti znatno povoljnije u odnosu na pravne osobe (trgovce novih i rabljenih automobila), koji su u sustavu PDV i koji moraju uvijek u Hrvatskoj platiti 25 posto PDV-a. Ako si date truda i ako sami kao fizička osoba krenete u kupovinu i ako želite kupiti rabljeni koji je gotovo kao nov, sa svega nekoliko tisuća prevaljenih km, onda je to prilika. Pojedini trgovci rabljenim već spajaju fizičke osobe iz Hrvatske s njemačkim građanima, prodavateljima, pa salonima i Njemačkoj. Sav posao obavljate kao fizička osoba, a naknadu za posredovanje uzima vam posrednik, ako već sve to sami ne sredite. U svakoj od navedenih varijanti najviše gubi RH, jer se kupoprodaja motornih vozila, nakon unosa, obavlja izvan sustava PDV-a. Dakle, nema priljeva u proračun RH, jer je PDV ostao u Njemačkoj. Još da to shvate političari pa promjene pravila igre na ruku poduzetnicima koji rade legalno, kupuju provjerene aute, daju jamstvo na kilometre i važnije sklopove… Bilo bi super, ali ipak, mi živimo u posebnoj Hrvatskoj!

Članak je također dostupan u tiskanom izdanju magazina Start, koji je u prodaji od 15.12.2020.

PRETPLATITE SE!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.