Ne zaboravite: počinje reli Monte Carlo koji otvara novu sezonu WRC-a, s utrkom u Zagrebu u travnju

BAŠ APSOLUTNO SVE O ČUVENOM RELIJU! I tko je favorit? Ima puno novoga – ali opet ne toliko. Na startu otvaranja rallya bit će 69 posada, ali samo njih osam u najvišoj kategoriji Rally1 hibridnih jurilica. Tko će pokazati najviše i tko će ući u prvenstvenu utakmicu sada kada je Kalle Rovanpera rekao da neće braniti naslov?

WRC Croatia u travnju 2024.! Ne propustimo....

Ne zaboravite: počinje reli Monte Carlo koji otvara novu sezonu WRC-a, s utrkom u Zagrebu u travnju TGR
25. 1. 2024

Napisao: Matjaž Korošak

Riječ je o rallyju koji otvara sezonu, koji se tradicionalno održava u Kneževini, te je svojom poviješću najstariji događaj te vrste, kao naručen za otvaranje sezone. Da je barem sezona tako komplicirana, nepredvidiva i napeta kao što je ovaj Monte Carlo rally s vremenskim ekstremima, gdje posade startaju po suncu na deset i više stupnjeva, a nekoliko desetaka kilometara kasnije probijaju se kroz led i snijeg. na alpskim prijevojima. Pričekajmo...

Reli Monte Carlo - ima dosta promjena

Posade će morati završiti 17 brzinskih testova tijekom četiri dana, pokrivajući ukupnu dužinu od gotovo 325 kilometara, sa značajnim dijelom apa-inih itinerera potpuno novim - ili barem novim za veliku većinu mladih ili mlađih vozača. Ove se godine središte relija ponovno seli u gradić Gap (inače, rodno mjesto deveterostrukog pobjednika Seba Ogiera), odakle će posade startati svaki dan - osim četvrtka, samo ceremonijalni start ponovno je pred velikim kasinom u kneževini, a onda slijede dva testa. A tu će naravno biti i cilj u nedjelju poslijepodne, nakon što posade završe dvije najklasičnije probe, uključujući legendarni Col de Turini.

I tko je favorit?

Inače, kao što je navedeno, na popisu je 69 posada od kojih je 8 u kategoriji Rally1, čak 28 u Rally2, a ostale su u Rally3. Od prvoligaša Ott Tanak/MArtin Jarveoja te Thierrz Neuville i Martijn Wydaeghe vodit će Hyundaijev napad do pobjede, dok se Andreas Mikklesen konačno vraća u prvu ligu sa suvozačem Torsteinom Erikksenom. Ovaj put Toyoti će nedostajati prvak Rovaper, koji počinje dio sezone na Švedskom reliju. Stoga će Seb Ogier startati sa svojim suvozačem Vincentom Landaisom.

Ogier je najuspješniji vozač ovog rallyja, koji ga je osvojio već devet puta! Uz njega je Elfyn Evans koji se vraća s 'bolovanja' (suvozač Scott Martin), a treća posada je Takamoto Katsuta i Aaron Johnston. U M-Sport Fordu tipuju na mlađe - Adriena Fourmauxa i Alexandrea Coria te Grégoirea Munstera s Louisom Loukom. Monte Carlo je nepredvidiv i zahtjevan, ali bez tehničkih problema stavio bih novac na Ogiera...

Najviše drame očekujte u  Rally2

No, najzahtjevnije borbe svakako će biti u nižoj kategoriji, na Rallyju 2. Sudjelovat će svi najbolji, a najmanje je pet-šest imena koja lako mogu osvojiti reli: Yohan Rossel i Nikolaj Grijazin u (polu)tvorničkom Citroenu C3 te Oliver Solber i Sami Pajari u (polu)tvorničkoj Škodi Fabiji , Nicolas Ciamin sjedi u Hyundaiju i20, a slijedi ga trojac u potpuno novom Toyotinom specijalu Yaris GR - Stephane Lefebre, Bryan Bouffier i Jan Solans. I naravno lista je još duža...

Ostale novosti

Inače, veliku raspravu izazvao je novi sustav bodovanja (više o njemu ovdje) koji bi trebao pojačati intenzitet nedjeljnih borbi (zadnji dan se posebno boduje), kao i raspored i odabir mitinga, jer je dio programa prvenstva (13 relija ove godine) opet dosta brzih, pješčanih relija koji se nižu jedan za drugim. U međuvremenu, mnogi organizatori, čak i izvan Europe, čekaju svoju priliku.

Novi proizvođač? Teško... FIA ima još jedan veliki problem - već nekoliko godina ne uspijeva podići popularnost ovog sporta na razinu koja bi privukla ulaganja jednog ili dva velika brenda. Hibridizacija je naizgled samo poskupila automobile, ali nije uvjerila velike brendove koji se klade na elektrifikaciju serijskih modela. Tako se sve glasnije šuška da će ulogu prvokategornika preuzeti klasa Rally2 uz neka poboljšanja. Ali kako to nije tako jednostavno, proteći će voda prije nego što se donese konačna odluka.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.