Tko može skinuti s trona Rovanperu, možda samo Loeb koji najavljuje svoju prvu utrku tek na proljeće u Zagrebu

Danas je započela nova sezona najboljeg relija! Kao i uvijek, u Monte Carlu. Već 4. sraz najboljih relijaša bit će ponovo u Europi, po treći put u Hrvatskoj!

Sve o novoj sezoni Svjetskog prvenstva u reliju (WRC), gdje su ove godine karte dobro izmiješane. Među 75 posada prijavljenih na startu relija Monte Carlo ovoga puta samo deset posada sjedi u automobilima klase Royal Rally1

Tko može skinuti s trona Rovanperu, možda samo Loeb koji najavljuje svoju prvu utrku tek na proljeće u Zagrebu Uroš Modlic
19. 1. 2023

Tek su dobra dva mjeseca prošla od posljednjeg relija sezone, ali posade su opet spremne za početak nove sezone u kojoj će biti dosta noviteta, zanimljivosti i posebnosti. No, karte su dobro izmiješane, posebice kod vozačke postave, gdje je, naravno, zbog iznenadnog odlaska Otta Tanaka iz momčadi Hyundaija i prelaska u M-Sport Ford, najviše očiju ponovno uprto u momčad iz Cumbrije. Ali lijepo redom...

Cijela hrpa promjena u tvorničkim timovima
 

Među 75 posada prijavljenih na startu relija Monte Carlo ovoga puta samo deset posada sjedi u automobilima klase Royal Rally1. Kod prvaka Toyote, gdje će u četvrtak na startu imati četiri automobila, sve će oči biti uprte u Kallea Rovanperu, a naravno i u Seba Ogiera koji kreće u novu parcijalnu sezonu.
 

Elfyn Evans i Takamotu Katsuta sjedit će u druga dva. U Hyundaiju, gdje su konačno dobili šefa momčadi (Cyril Abiteboul, bivši šef Mecachroma, Renaulta i Caterhama u F1), neprikosnoveni status broj jedan ponovno će imati Thierry Neuville, drugi će trkaći automobil voziti povratnik iz Toyota Lappi za cijelu sezonu. Treće će podijeliti Breen koji je 'pobjegao' iz M-Sporta i Sordo.

Tko će također voziti Monte Carlo. Najviše promjena ima u M-Sport Fordu, gdje je zvjezdani status ponovno dobio Otto Tanaku, prvak iz 2019., a s Pumom će voziti i Pierre-Luis Loubet cijelu sezonu, dok je treći automobil vozi Jourdain Serderidis, grčki prvak, koji će ove godine voziti četiri relija. Što će biti s mogućnošću Loebovog nastupa još nije poznato, no prema svemu sudeći serijski prvak trebao bi odvoziti tek nekoliko relija, možda čak i Hrvatsku!

Puno imena iz takozvane druge lige

Nemali broj mladića prešao je iz prve lige u drugu ligu koju predstavlja WRC2 kategorija s automobilima klase Rally2. Tako je Hyundai napustio mladi Oliver Solberg koji je odlučio karijeru nastaviti u Škodi Fabiji, a tamo se seli i Adrien Formaux koji će nastaviti suradnju s Fordom i voziti Fiestu (s kojom je već osvojio Jaenner Rally).

Gus Greensmith, koji je upravo okončao partnerstvo s M-Sportom, po svemu sudeći će se baviti relijem u Toyoti Yaris Rally1 (Greensmith može računati na obiteljski budžet od Crown Oila). Po prvi put će japanska momčad ponuditi automobil privatniku (riječ je o automobilu koji će dijeliti Ogier i Katsuta).

WRC2 će također biti krcat odličnim vozačima...

...od kojih su se mnogi već okušali u kraljevskoj klasi - ove godine Teemu Sunninen (bivši vozač Forda) koji će voziti Hyundai i20, te Rossel i Lefebvre (obojica neslužbeni tvornički Citroen) biti tu ove godine ), izvrsni Gryazin, Munster, češki talent Cais, ... Ukratko, publika kakva nije viđena dugo vremena, koja jamči izvanredne borbe.

U četvrtak navečer posade kreću na četverodnevnu odiseju alpskim prijevojima oko kneževine, s prvim, legendarnim brzinskim ispitom Col de Turini, kojim će rally završiti u nedjelju poslijepodne nakon 18. brzinskih ispita i više od 350 kilometara. Ovaj put također sa servisnom zonom u Kneževini, a ne više u Gapu, udaljenom nekoliko sati.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.