Turci poručuju: - Dovršit ćemo drugu cijev Karavanki od 100 milijuna eura i puno prije od predviđenog roka 2025.

Prije dvije godine Austrijanci su počeli bušiti sa svoje strane, a sad su to započeli i Slovenci! Nekad najvažnija dionica na autocesti Bratstva i jedinstva dobiva i drugu tunelsku cijev. Otkako su 1991. otvorene Karavanke (7864 m) bitno je smanjeno vrijeme putovanja na trasi koja vodi kroz Njemačku, Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku... Kada kroz Karavanke i drugim tunelom? Kako su izvođači radova samo koji dan pred početak izgradnje izjavili i prije roka!  Druga tunelska cijev planira se otvoriti u svibnju 2025. godine, a turska kompanija Cengiz obećava i ranije.

Turci poručuju: - Dovršit ćemo drugu cijev Karavanki od 100 milijuna eura i puno prije od predviđenog roka 2025. STA
1. 9. 2020

Tunel Karavanke jedan je od posljednjih velikih projekata slovenskih autocesta,, koji se počeo oblikovati prije pola stoljeća. Nakon otvaranja prve tunelske cijevi 1991. godine, gotovo tri desetljeća čekamo da počnu radovi i na drugoj tunelskoj cijevi. Oni su napokon započeli nakon birokratskih komplikacija prije nekog vremena. Nekoliko dana nakon početka rada, predviđanja završetka su optimistična.

Na sastanku DARS-a, ministra infrastrukture RS Jerneja Vrtovca i građevinske tvrtke Cengiz slovenska je vlast pozvala je da što više tamošnjih tvrtki bude uključeno u projekt. Objašnjeno je da je završetak radova planiran za svibanj 2025. godine, a član uprave turske tvrtke Asim Cengiz objasnio je da radove namjeravaju završiti mnogo ranije, prije početka 2025. godine.

RJEŠENJE ZA VELIK DIO EUROPE, POSEBICE BALKAN

Istodobno s objavljivanjem optimističnih prognoza, turska je tvrtka otkrila da ne planira nikakve dodatne troškove i anekse tijekom izgradnje tunela, što znači da se očekuje da će cijena izgradnje iznositi nešto manje od 100 milijuna eura. Kako je dodao Vrtovec, temeljito će se ispitati mogući aneksi dodatnih troškova ili potraživanja koji bi mogli nastati tijekom gradnje.

Iskop je tako napokon započeo u Sloveniji, gotovo dvije godine nakon početka bušenja na austrijskoj strani. Tamo su radovi na tunelu započeli 18. rujna 2018., nakon što su već manje od godinu dana ranije uspjeli izgraditi produžetak autoceste, uključujući vijadukt dug 350 metara neposredno ispred tunela.

Tunel Karavanke doista je velik i važan projekt za Dars i ne samo slovenski promet općenito. Ovo je posljednje usko grlo na autocesti koja povezuje Austriju, Njemačku i ostatak srednje Europe s Balkanom, jer će veza biti zaključena sve do Dalmacije i Bugarske, što će značajno smanjiti vrijeme putovanja za teretni i putnički promet.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.