Portal Jutranji list donosi istinitu priču jedne splitske obitelji koja je u Ikei kupila novu kuhinju. Umalo smo dva puta morali platiti montažu kuhinje i dodatno financirati nove ormare, no na kraju se sve rasplelo u čednoj obitelji koja je doživjela ovu neugodnost. Kako kažu, upornost se u određenim situacijama isplati. Što se zapravo dogodilo?
Kuhinju je obitelj dizajnirala zajedno sa zaposlenicima Ikee. Naručili su dostavu i montažu, s tim da je sama montaža koštala 400 eura. Međutim, kada su monteri stigli na teren, pokazalo se da stropne ormare nije moguće postaviti jer je na tom mjestu bio glavni dalekovod. Stoga su iz Ikee upozoreni da naruče nove ormare i otišli su, a kuhinju su ostavili nemontiranu. “Tražili smo da ugrade barem ostatak kuhinje, no oni su to odbili i rekli da će kuhinja biti montirana odmah – kad naručimo nove dijelove”, povjerili su kupci Jutranjem listu.
Posebno ih je razljutilo što su, prema njihovom mišljenju, za grešku oko struje odgovorni Ikeini djelatnici, a ne oni kao naručitelji: “Predstavili smo im idejno rješenje sa svim instalacijama, a tijekom planiranja su pitali za vodu i plin – a na struju su zaboravili”, otkrili su.
Za pomoć su se obratili privatniku
Uslijedilo je dugo pregovaranje oko redizajna kuhinje i naručivanja novih ormara, no kako se sve zakompliciralo, obitelj je odlučila odustati od redizajna. Pronašla je privatnog majstora koji je ugradio upravo one ormariće koje Ikeini monteri nisu željeli te je od Ikee tražila povrat novca za plaćenu, a neizvedenu montažu. Dobili su dosta suhoparan odgovor koji su proslijedili i redakciji Jutranjeg lista. Kazalo je da je žalba odbijena jer je datum postavljanja već jednom promijenjen - i to navodno prekasno, odnosno manje od 48 sati unaprijed, kako je propisano. U Ikei su stoga uputili da rezerviraju novi termin za dodatno planiranje.
"To, naravno, nije bilo točno i nema veze s našom reklamacijom. Istina je da smo jednom odgodili montažu jer prostor nije bio spreman, ali smo o tome obavijestili Ikeu četiri dana prije, odnosno u roku. Nadalje, naš zahtjev za povrat novca nema nikakve veze s tim. Tražili smo povrat samo zato što montaža nije bila izvedena - i to greškom njihovih djelatnika, zbog čega smo pretrpjeli financijsku štetu jer smo izgubio najmanje jednomjesečni prihod od iznajmljivanja stana", rekli su. ispričao.
Što kažu kod poznatog trgovca?
Tvrtka IKEA poslala je spomenutim medijima svoju verziju događaja. Prema njihovim riječima, instalacija nije izvedena zbog "određenog odstupanja", odnosno činjenice da elektroinstalacije nisu odgovarale planu. Prema njihovim pravilima, u takvim slučajevima ne rade parcijalne montaže jer bi to moglo izazvati tehničke probleme. "Prema općim uvjetima, koji su javno dostupni, u slučaju odstupanja plana od stvarnog stanja, kupac je dužan snositi troškove ponovnog dolaska i montaže - što je bio slučaj i u ovom slučaju. Važno je naglasiti da monteri nisu dobili detaljan plan montaže, već samo tlocrt stana", pojasnili su.
Obitelj, međutim, tvrdi da to nije točno te da je pri planiranju korišteno idejno rješenje prostora. Iz Ikee također dodaju da su s kupcima komunicirali pismeno i telefonski te da su im naknadno potvrdili da su montažu dogovorili privatno, s vlastitim monterom. Dodali su i da su tijekom telefonskog razgovora kupcu ipak omogućili puni povrat novca za ugradnju - zbog dugotrajnog rješavanja slučaja. Stoga su odlučili vratiti novac, iako je greška - po njihovom mišljenju - bila na strani kupca. Zašto su tako postupili - nisu objasnili. No, ovo je još jedan primjer koji govori u prilog tome da se upornost ipak isplati.