VIDEO: Hoće li Pipenbacher koji je osmislio Pelješki most spasiti cestovnu mrežu u Koruškoj i Savinjskoj dolini nakon teških poplava?

Robert Pahor razgovarao je s Marijanom Pipenbacherom, tvorcem jednog od najvećih hrvatskih ponosa! U svojoj je karijeri osim najpoznatijeg HR mosta izgradio više od 200 mostova, vijadukata i drugih objekata koji spajaju suprotne obale.

 Svjetski poznati građevinski inženjer u svom radu uvijek vodi računa o prirodi i njezinim zakonitostima.

VIDEO: Hoće li Pipenbacher koji je osmislio Pelješki most spasiti cestovnu mrežu u Koruškoj i Savinjskoj dolini nakon teških poplava? Bobo
25. 8. 2023

Marjan Pipenbaher svojim inženjerskim pothvatima premošćuje kanjone i doline, rijeke i mora. Počeo je u uredu Gradisa u Mariboru, a 1990. godine zajedno s Viktorjem Markljem osniva vlastiti ured - Ponting. Višestruko nagrađivani i svjetski poznati građevinski inženjer u svojoj je karijeri izgradio već oko 200 mostova, vijadukata i drugih objekata koji spajaju suprotne obale.

Kod kuće ponovo u Sloveniji zbog elementarne nepogode

U Sloveniji je njegov najprepoznatljiviji projekt svakako vijadukt autoceste Črni Kal. To je najduži i najveći mostni objekt u našoj cestovnoj mreži, koji se proteže preko Osapske doline i naselja Gabrovica. Dug je 1065 metara, a na najvišoj točki visok 95 metara, a kada je 2004. godine dovršen, njime su se vozili i biciklisti na Tour of Italy.

U svom radu nastoji voditi računa i o prirodi, jer ona je po njemu savršena, a nešto je savršeno kada mu ništa ne možemo oduzeti, ali ipak postoji i služi svojoj svrsi.

 

Znaju ga svuda po svijetu

Gradio je i mostove u inozemstvu. Među njegovim najvažnijim i najzvučnijim projektima najveći je most Želenice u Izraelu, most na Adi u Beogradu, koji prelazi Savu - europski je rekorder u svojoj kategoriji (asimetrični most s jednim pilonom) s dužinom od 376 m. glavnog raspona, a naravno i Pelješkog mosta u Hrvatskoj. Most, koji je otvoren prošle godine, dug je 2404 metra i jedan je od najvećih mostova u Europi. Osim toga, njeni mostovi i vijadukti stoje u Alžiru, Turskoj, Crnoj Gori, Poljskoj, Albaniji... 


Rimčeva Nevera prva je prešla most na Pelješac

 

Nakon poplava posala preko glaave u Sloveniji

 Pipenbaher je za RTV SLO komentirao i stanje slovenskih mostova tijekom nedavnih poplava; mnogi od njih izgrađeni su u drugoj polovici prošlog stoljeća, a uz poplave kakve su nas zadesile teško im je koncept. "Posebno kod bujičnih rijeka oslonci u principu ne bi smjeli biti u koritu. To je ključna stvar. To poskupljuje gradnju 10 do 20 posto, tok rijeke ostaje netaknut. Kod bujičnih rijeka brzine vode su enormne, pa je ključno da se objekt postavi na odgovarajuću visinu koja anticipira jake pljuskove”, rekao je.

Ima nevjerojatno znanje i ogromno iskustvo

Marjan Pipenbaher sada će predsjedati 14-članim vijećem za oporavak od poplava. Kako javlja N1, oni će biti zaduženi za aktivnosti vezane uz sanaciju, obnovu i poplavom pogođena područja. Problem srušenih i oštećenih mostova već se rješava privremenim plutajućim mostovima, no Pipenbacher smatra da ih treba više.
 

Sa svjetski poznatim građevinskim inženjerom u posljednjoj epizodi Mastercard® inspiration podcasta razgovarao je i Borut Pahor. Razgovarali su o prirodi kao izvoru inspiracije, počecima karijere, poslovnim izazovima, važnosti savršenstva, sociološkoj važnosti mostova te činjenici da unatoč svemu još uvijek uči, jer problemi su uvijek veći od njega.

Oglejte si podkast!

Preberite še:

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.