Kako odgovoriti na 5 teških pitanja na razgovoru za posao i ostaviti dobar dojam

 Ako ste među onima koji ovih dana idu na razgovor za novi posao, evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći. Razgovori za posao znaju biti iscrpljujući, jer – nekako – želimo se dokazati i dokazati. No, stres i želja za dobrim rezultatom mogu dovesti do toga da naše izlaganje nije ono što smo zamišljali u sigurnom zaklonu doma, kad smo svoj razgovor igrali u glavi.

Kako odgovoriti na 5 teških pitanja na razgovoru za posao i ostaviti dobar dojam Unsplash
12. 4. 2022

Neka priprema za često postavljana pitanja stoga nikada ne škodi.U nastavku dodajemo nekoliko ideja kako odgovoriti na 5 uobičajenih, ali teških pitanja koja vam mogu pasti na razgovoru. Svakako zapamtite sljedeće: budite odlučni, sažeti, ali koncizni, ali uvijek imajte na umu da vaš odgovor na neki način mora odražavati vašu sposobnost rješavanja izazova s ​​kojima se dotična tvrtka suočava.

"Zašto ste napustili prethodno radno mjesto?" 

Vjerojatnost da će potencijalnog budućeg poslodavca zanimati zašto mijenjate posao je velika. Bitno je da ostanete pozitivni u svom odgovoru. Negativni komentari o vašem prethodnom poslodavcu reći će više o vama nego o tvrtki u kojoj ste radili. Stoga izbjegavajte ovo. Da, čak i ako imate STVARNO loše iskustvo s prethodnim poslom. Umjesto toga, pokažite entuzijazam i razmislite zašto želite novi put u karijeri. Možda zato što želite nove izazove, jer želite naučiti nešto novo, jer vidite sebe u većoj priči, želite rasti i napredovati. Ovo su sjajne prilike da pokažete da volite ići naprijed.

"Zašto su vas otpustili?" 

Ako niste svojom voljom napustili prethodni posao, postoji mogućnost da ćete biti upitani o razlozima zbog kojih ste ostali bez prethodnog posla. Nemojte paničariti. Ovako nešto im se može dogoditi i najboljima. Kao i kod prethodnog pitanja, izbjegavajte kritiziranje prethodnog poslodavca i ostanite korektni. "Moje uloge i odgovornosti su se pokazale kao nešto drugo od onoga što smo se dogovorili na početku" ili "Nisam se osjećao dijelom zajedničkog cilja tvrtke", još uvijek su točni odgovori koji ne krive ni jednu ni drugu stranu , dok istovremeno preuzima odgovornost i gleda naprijed u optimističnom tonu. Ako je za gubitak posla kriva financijska situacija tvrtke koju je uzdrmala aktualna korona kriza, možete spomenuti i ovo. U svakom slučaju, zaključite odgovor razmišljajući zašto mislite da svoju ulogu u ovoj tvrtki vidite jasnije i pisano na svojoj koži.

"Koja je vaša slaba točka?"

Da ste rekli da je nemate, lagali biste. Stoga besramno priznajte svoje "greške". Sve dok u glavi imate ideju da "ne znam" ne postoji i zamjenjujete je s "još ne znam", na dobrom ste putu, tako ključnom za vaš uspješan nastup. Na primjer - ako intervjuirate za financijski sektor i upravljanje društvenim mrežama neće biti dio vaše odgovornosti, možete to istaknuti, no bitno je pokazati da unatoč slabim točkama i dalje radite na njihovom poboljšanju. Na primjer: "Moja slaba točka uvijek je bilo upravljanje vremenom, ali otkad sam zapisivao podsjetnike i pisao raspored zadataka, ovo se značajno poboljšalo." Prepoznavanje vlastitih slabosti i usredotočenost na rješavanje problema odlična je osobina, samo to pokažite.

"U vašem životopisu je duga pauza između poslova. Što ste radili između?"

Ako ste tijekom radnog odnosa dulje vrijeme bili bez posla, za to postoji razlog. Ako je razlog dobar i govori u vašu korist, onda vam ne treba naša pomoć. Ako je loše, pokušajte to okrenuti u svoju korist. Posljednje, ali ne i najmanje važno, čak i kada ništa ne radimo, možemo naučiti nešto korisno, što također možemo iskoristiti u novom poslu. Ili: "Proputovao sam svijet godinu dana. Tijekom tog vremena upoznao sam mnoge različite kulture i načine života i rada, što mi je otvorilo mnoga znanja o sebi i svojim životnim i karijernim ciljevima." Ili možda "Dok sam dugo tražio posao, odgajao sam djecu, renovirao dom, naučio novi jezik (ili druge vještine), čitao knjige o * ubacivanju teme koja mi dobro dođe u predmetnom poslu * i usavršavao / ali organizacijske sposobnosti i upravljanje vremenom... Svakako se nadamo da ste sve ovo i učinili tijekom dugog izbivanja, ako niste, sigurno postoji nešto slično što možete upakirati u pozitivnu lekciju.

"Kako bi riješili neslaganje sa šefom?" 

Ovim pitanjem testiraju vašu sposobnost dobre komunikacije i rješavanja sporova ili nesuglasica. Činjenica je da nadređeni nisu uvijek u pravu, ali način na koji to komunicirate ključni je čimbenik u tome koliko uspješno dolazite do kompromisa. Bez obzira na to slažete li se s tim, uvijek je pametno svoja uvjerenja potkrijepiti dobrim argumentima i provjerenim činjenicama, jer je to teže osporiti. Pokažite da znate tražiti rješenja, a prije svega zapamtite da je cilj svih nesuglasica ipak ono što je dobro za tvrtku. Ukratko, bitno je ostati usredotočen, iskren, kratak i točan i iskren u svakom pitanju – ali promišljeno iskren, bez obzira na negativno pitanje, pokušajte ga iskoristiti i okrenuti u svoju korist. Sretno!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.