VIDEO: Upoznajte jednu od najidiličnijih autocesta na svijetu, koja je otvorena samo do kraja listopada

Nicolae Ceauşescu izgradio je fascinantnu Cestu Transfagarasan koja povezuje rumunjske regije Transilvaniju i Vlašku, dok prelazi najviši rumunjski planinski lanac (planine Fargas) i penje se na nadmorsku visinu od 2042 metra. Dionica od 27 kilometara zbog uvjeta je zatvorena 8 mjeseci u godini, no ostatak godine prava je turistička atrakcija za ljubitelje prekrasnih pogleda, ali i za ljubitelje automobila.

Za britanski "Top Gear" to je jedna od najatraktivnijih cesta na svijetu.

VIDEO: Upoznajte jednu od najidiličnijih autocesta na svijetu, koja je otvorena samo do kraja listopada Photo by Viktor Hanacek
9. 10. 2022

Napisala: Nika Arsovski

Foto: Viktor Hanaček / Walter Karcher

152 kilometara duga cesta, nazvana po prijevoju Transfagarasan, zatvorena je od jeseni do proljeća zbog snijega, lavina i nasutog kamenja, a čak se i od svibnja do listopada zna dogoditi da bude zatvorena nekoliko dana zbog snježnih padalina i lošeg vremena. . Ostatak godine privlači turiste i ljubitelje automobila da se provozaju slikovitim serpentinama i dožive pravi užitak vožnje.Prosječna brzina na cesti je oko 40 km/h, ali između vas vodi kroz mnoge tunele (najduži rumunjski tunel s 884 m) i nekoliko vijadukata.Najspektakularniji je sjeverni dio koji se strmim zavojima i oštrim zavojima penje do jezera Balea (2042 m). Ovuda prolazi i biciklistička utrka Turul Romaniaie (Utrka oko Rumunjske) koja se po težini može mjeriti s francuskom verzijom, a nije ni čudo da je cesta u rujnu 2009. oduševila i snimateljsku ekipu britanske emisije Top Gear koja je tzv. autocesta jedna od najljepših na svijetu.

Autocesta Transfagarasan povezuje gradove Sibiu i Pitesti s 90 kilometara zavoja, a njezina je povijest jednako zanimljiva kao i cesta. Autocestu je između 1970. i 1974. izgradio rumunjski diktator Nicolae Ceauşescu, koji je želio, u slučaju napada Sovjetskog Saveza, omogućiti svojoj vojsci brz pristup preko planina.

Diktatorova želja iziskivala je i brojne ljudske žrtve, prema službenim podacima u gradnji je život izgubilo 40 vojnika, a prema neslužbenim dvostruko više. Dosta njihj odnio je jak vjetar. Mnogi su pak posrnuli u duboke provalije, dok su drugi završili pod lavinama. Želite li krenuti na jesensku vožnju cestom neposredno prije aktualnih, čak i prije nego što se zatvori na nekoliko mjeseci, postoji još jedno nepisano pravilo kojeg se morate pridržavati. Prije vožnje provjerite u kakvom su stanju kočnice, jer se već nekoliko puta dogodilo da automobilima otkazu kočnice pa su se srušili u dolinu.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.