JOKER ZOVI SU POTICAJI! Skup je E model, no zato su subvencije pred vratima! Supermini još je dinaminičniji, upravljiviji, a ionako lijep još i ljepši, nažalost ne i jeftiniji

VIDEO: SVE O NOVOM SUPERMINIJU! Peugeot 208 doživio je sredinom prošle godine lagane dizajnerske promjene, posebice sprijeda, a električnoj verziji pridodan je i + 1 kWh te nodificirani elektromotor s kojim sad ima autonomiju i od 401 kilometra po WLTP-u.

Cijena najjeftinijeg benzinca s trocilindarskim agregatom iznosi 18.212 eura, a s elektro pogonom u jednako tako slabijoj verziji i sa starom 50 kWh verzijom 35.000 eura, s najboljom opremom i s nešto jačom baterijom cijena je i 40.000 eura.

Uz poticaje od 9000 eura koji stižu za koji dan, možda i dohvatljivo. Dovraga, čak i Volvo lansira mali električni SUV za nešto više od 35 tisuća eura, a veličlinom isti Citroen C3 E ide i za 25.000 eura.

JOKER ZOVI SU POTICAJI! Skup je E model, no zato su subvencije pred vratima! Supermini još je dinaminičniji, upravljiviji, a ionako lijep još i ljepši, nažalost ne i jeftiniji Peugeot Press
1. 2. 2024

Napisao: Igor Stažić

Snimio: Igor Stažić / Peugeot press

Novi Peugeot 208 sredinom je prošle godine poslan na "korekciju bora". Možda mu to nije ni trebalo, jer to je jedan od onih automobila koji je bio i takav lijep. osvježavanje izgleda dogodilo se ponajprije zbog potrebe za osvježavanjem ne toliko izgleda, koliko priče koje mora pobudniti novu pažnju. U takozvanom B segmentu bio je to u 2021. i 2022. godini i najprodavaniji automobil, a i kad je riječ o malim elekričarima s relativno velikom baterijom (50 kWh) bio je lider. No nije to ništa novoga u autoindustriji. Bitno je da bude učinkovito te da za priča o najmanjem Peugeotovom automobilu se potencira i ono najvažnije da prodaja uzme još više maha.

I može li taj trik i s ovim autom proći? Itekako, jer osvježenja na izgledu su dovoljno izražena da će mnogi pomisliti i kako je riječ o posve novom modelu, a dodavanje posve novog pogonskog sklopa u model E (struja) s posve novom modificiranom baterijom (51 kWh) i elektromotorom koja omogućava i 401 km autonomiju je odlično.

Promjene na izgledu sprijeda

Iako je na prvu auto isto, tome nije tako. Najupečatljivija promjena sprijeda odnosi se na nova donja LED svjetla. Postavljena su okomito i izgledaju iznimno agresivno. Iako ogromna, uklopila su se i auto daju još izraženiju agresivnost. Nova je i prednja maska, baš kao i branik, logo kompanije, integrirana kamera VisionPark2... Najuočljivije promjene s boka su nova krovna antena, nove boje karoserije, nove oznake GT, E, , novi naplatci... Straga jednako tako sad dominiraju svjetla u full LED izvedbi kod GT modela, a nažalost logo lava je nestao i zamijenio ga je uzduž postavljen natpis PEUGEOT.

Ukratko, promjene su to koje n isu bitno izmijenile poznati izgled 208-ice, no ipak, cilj je ostvaren. O 208-ici iznova se priča. I to bez obzira što nije riječ o jeftinom autu. Štoviše! Peugeotu očito nije cilj da mu 208 bude dostupna i onima s plićim džepom, čak naprotiv. Guraju ga u svojevrsnu kategoriju super minija, gdje se može zaraditi puno više. Ako im je to uspijevalo do sada, ako su 208-icu uspjeli nametnuti kako svojevrsni up market proizvod onda nema razloga da ga "downgrade-ju."

Najočitija vanjska razlika je na prednjem dijelu, gdje je E-208 oštro usklađen sa svježijim Peugeotima kao što su 308 i 408. Motiv 'kandži' dnevnih svjetala ostaje, ali je gurnut prema rubovima nos automobila, čineći ga širim.

Stražnja svjetla su također osvježena, prebacivši se s okomitog dizajna na vodoravni, a tu su i novi dizajni 16 i 17-inčnih aluminijskih kotača, plus nekoliko svježih boja laka.

Unutrašnjost

Malo je toga promijenjeno na prednjem dijelu vozila, a u unotrašnjosti još i manje. Tako je to i dalje minimalizirani, često osporavani infotainment. No zato su nove obloge sjedala u jačim izvedbama Allure i GT, a sad nude i Alcantaru u izvedbi GT.

Iako se u Peugeotu hvale najnovijom generacijom I-COCKPITA, infontaimenet je još uvijek nešto što bi moglo biti dojmljivijie, izraženije i funkcionalnije. I dalje je to u Peugeotu nekako minimalizirano. Sada u jačim izvedbama je 7 inčni zaslon zamijenjen 10 inčnim.

Rezolucija oštrija na višim razinama opreme, Allure i GT. a vrhunski GT ima sad i 3D grafiku temeljenu na projekciji na zaslonu. U Peugeotu se hvale i aplikacijom MYPEUGEOT APP koja omogućuje brojne nove funkcije. Od pregleda oma svih zahvata koje su na vašem autu napravili u servisnim stanicima, preko daljinskog paljenja svjetala i aktiviranje trube (dobro kad ne možete pronaći auto) pa sve do brojnih internetski usluga.

Prostora je malo i sprijeda i straga.  Prtljažnik ima respektabilnih 309 litara, no to se postiže prilično visokim teretnim rubom, a ispod poda nema mjesta, a i kablovi za punjenje oduzet će prostor.

Peugeotov i-Cockpit raspored, s nisko postavljenim malim upravljačem, na koji gledate preko vrha da biste vidjeli instrumente, još uvijek je značajka koja se neće svima svidjeti.

Materijali odabrani za kabinu najbolji su primjer razlike između percipirane kvalitete i strukture strukture. Dobar su izbor u  GT verzijma, u onima niže razine opreme ne tako dobro.  Obloge vrata s efektom tkanja od ugljičnih vlakana i komadi crne plastike ne odaju vrhinski dojam, I sam kokpit koji se ne mijenja godinama dosta je upitan.

Pogoni

Kao i do sada 208 nudi se s trocilidarskim benzinskim agregatima od 75 i 100 konja s ručnim petbrzinskim mjenjačem, no tu je sad i bitno modificirana gama hibridnih izvedbi. Dostupni su hibridi sa 100 i 136 konja te s posve novim i to zanimljivm E-DCS6 automatskim mjenjačem. I dok su čisti benzinci bazirani na staroj EB2 PureTech tehnologiji 2. guneracije, kod hibrida su benzinski agregati modificirani i bazirani su na 3. generacijiu PureTech EB2LT motora. Ono najvažnije, tu je termomehanika optimirana takozvanim Millerovim ciklusom koji poboljšava učinkovitost i smanjuje C02 potrošnju goriva.

Benzinski su motori upareni s malim elektromotorom i baterijom od 48 V. Baterija se puni samo tijekom vožnje, a samo na električni pogon možete prevaliti samo kilometara, no iskustvo pokazuje kako takav sklop zapravo omogućava vožnju na elektriku i do 50 posto vožnje.

Bolja su tako ubrzanja na nižim okretajima, emisija CO2 je niža za 15 posto, potrošnja goriva jednako takva.

Elektro verzija sad je dopunjena modificiranim motorom i novom baterijom

Peugeot je bio među prvima koji je lansirao potpuno električni supermini još 2019. godine i to s pozamašnom baterijom od 40 kWh.. Bio je to zapravo prvi električni model koji je bio gotovo izgledom u vlas jednak kao i benzinci. A to je dizajnerska umjetnost, jer velike baterije i totalno drukčiija konfiguracija elektro postavki teško su rješiva enigma za dizajnere kojima je cilj da i fosilne, baš kao i električne verzije izgledaju isto. Teško ćete nešto slično vidjeti kod konkurenata. Ovdje se benzinske i elektro verzije nimalo ne razlikuju!

Krajem prošle godine ažurirana je e-208 verzija s novom baterijom i motorom – Doviđenja, e-208; pozdrav E-208. Da, novo je i ime E! Nije više malo slovo. Upsss, velike li promjene. Kakvu razliku može napraviti veliko slovo — možda?

Električni superminiji i dalje su relativno skupo, uz moguću iznimku skupocjenog kineskog BYD Dolphina. Ni bitno veća Tesla Y nije bitno skuplja od njabolje E verzije ovom malog Peugeota koja stoji i 40.000 eura. Za upitati se ima li smisla zbog samo 4000 eura razilke voziti bitno manjeg Europejca od Amerikanca.

Pri tome valja imati na pameti kako postoji i utrka u kojoj se nude slični malo elektromodeli i za manje od 25.000 eura! Tu Citroen pobjeđuje, sa svojim novim E-C3, a i Renault dolazi s preporođenim Twingom, pa i Fiat. Brojke tražene za obiteljska električna vozila pune veličine također su padale. Dovraga, čak i Volvo lansira mali električni SUV za nešto više od 35 tisuća eura.

Sve to znači za  E-208

Peugeot naprosto tako mora isporučiti premium proizvod kako bi opravdao svoju pomalo previsoku cijenu. Ili se nadati kako će izdašni poticaji hrvatske države učiniti 208 E dostupnijim. Otuda i ovaj facelifting, koji je osmišljen da ga održi svježim.

Zanimljivo, Peugeot je ostavio u ponudi i stari elektro pogonski sklop, sa slabijiom baterijom (minus 1 kWh) i starim elektromotorom i za 10 posto manjom autonomijom.

Novi motor proizvodi 154 KS – iako, kao što je uobičajeno za Stellantisove proizvode, čini se samo ako auto prebacite u Sport mod. Baterija od 51 kWh i E-208 donosi autonomiju i preko 400 km! Standardno je punjenje od 100 kW istosmjerne struje, tako da bi punjenje od 20 do 80 posto trebalo trajati manje od 25 minuta. Ono na kućnoj utičnici od 3,2 kWh i nešto više od 11 i pol sati.

Stvari postaju bolje kada počnete voziti, posebice  E-208. Sve su verzije iznimo dobro izbalansiranee i lako je njima upravljati. Zapravo, to je pravo zadovoljstvo, a novi pogonski sklop u E verziji nije promijenio osnove dobro sortiranog superminija.

Na bržim cestama primjetna je podupravljivost, ali općenito svi modeli, a i E-208 odlično se ponašaju u zavojima, a ni ležeći policajci nisu im bauk. Sve je vrlo sigurno i predvidljivo, s dovoljno mekim ovjesom.
 

I kako se ponašajau novi elektro motor i nova baterija

Novi pogonski sklop ima dovoljno force u normalnom načinu rada za većinu situacija, iako će pritiskanje gasa aktivirati 'kickdown' koji nadjačava postavke i donosi punih 154 KS i 260 Nm okretnog momenta. Imajte na umu da plaćate visoku cijenu za odabir Eco načina rada; smanjuje snagu motora na 80 KS, a čak i sa 180 Nm okretnog momenta, možete to osjetiti.

Cijena bi mogla biti najveći problem E-208 jer, čak i uzimajući u obzir povećani domet i snagu, sada izgleda skuplje nego prije godinu dana. Početna cijena mu je 36.000 eura; to je više nego što Volvo kaže da će naplaćivati ​​za svoju početnu razinu EX30, a što reći za kineski BYD-ov Dolphin – opremljen većom baterijom od 60 kWh i snažnijim motorom. Razmislit trebaju i oni kojima je san Tesla Y, jer skuplja je tek 10 posto. No ovaj supermini je poseban, unikatan, lijep i raritetan, a kad znate da će vam Plenković "darovati" 9000 eura i ne čini se više tako nedostupnim.

GT izvedba stoji i 4000 eura više od bazne verzije sa starim pogonskim postavkama i bez obzira na višu cijenu, zbog svaga navedenog je za preporučiti. Iako, ogroman je to novac za supermini. Tu visoku cifru za E verziju Peugeot bi mogao teško prevladati čak i uz financijske potpore koje nude financirajući vas bezkamatno! I to u trenucima kad bankari u cijeloj Europi traže i minimum 7 posto kamatu!


 

Model: Peugeot E-208 GT 51kWh 156
Cijena: 40.570 eura
Pogon: 51kW/h baterija, 1x e-motor
Snaga/okretni moment: 154 KS/260 Nm
Mjenjač: Automatski s jednom brzinom, pogon na prednje kotače
0-100 km/h: 8,2 sekunde
Najveća brzina: 150 km/h
Domet: 401,67 km
Punjenje: 100 kW (20 - 80% u 25 minuta)
                : 3,2 kW (100% za 11 sati i 10 min)
U prodaji: Sada

Model: Peugeot Pure Tech  75 KS
Cijena: 18.212 eura
Pogon: benzinski, 3 cilindra
Obujam: 1,2 l
Snaga/okretni moment:  KS/Nm
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva, pogon na prednje kotače
0-100 km/h: 11,2 sekunde
Najveća brzina: 155 km/h
CO2: 120 g/C02
U prodaji: Sada

j

novi Peugeot 208 facelift

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.