Dalija Orešković u Startu i njen najveći intervju, za 50 godina Starta ponovo DUPLERICA

Nakon Plave Kolinde dobili smo i Crnu Dalija, a čelnica Starta samo za Start otkriva kako nije mogla sjediti skrštenih ruku i gledati kako se Hrvatska urušava i zato je startala.

- Obična sam i ne volim šminku, volim svoje frčke, a ne ekstenzije. Točno prije 50 godina izašao je prvi broj Starta i stoga ponovo duplerica, jer upravo su one obilježile najbolju reviju na hrvatskom jeziku ikada.

Dalija Orešković u Startu i njen najveći intervju, za 50 godina Starta ponovo DUPLERICA Bojan Markičević Haron
7. 3. 2019

Bez „Bosanaca“ nema udarca, a bez snova ni života

I PONOVO NEŠTO DOBRO IZ HRVATSKE, MATE RIMAC OVAJ PUT U ŽENEVI S PININFARINOM, A OSIM DOKTORA KOVAČA IZ HOLLYWOODA IMAMO I DR. DEANA KOVAČA S PRESTIŽNOG AMERIČKOG SVEUČILIŠTA PRINCETONA

Koliko god nas bombardirali teškim temama, draže su nam one „il senso positivo“. Stoga što drugo reći za Matu Rimca nego bravo Maestro. Iako ove godine čudotvorac iz Svete Nedelje možda nije bio najveća zvijezda najboljeg i najutjecajnijeg salona automobila opet je čvrsto učvrstio zagrebačku periferiju kao jedno od središta svjetske hi teach industrijske proizvodnje najsnažnijih, a ujedno i najefikasnijih baterija. I ne samo njih. Bez našeg genijalca koji sam kaže: - „Bez Bosanca ne mogu ni najbolji“, jer nakon što su se za njegovim „umotvorinama“ pomamili u Jaguaru, Koenigseggu, Porscheu…, sada je i čuvena Pininfarina u velebnom ženevskom Palexpo izložbenom centru na sva zvona objavila da za „konjicu“ i pogon u njihovom konceptu Battisti je zadužen mladi genijalac iz Hrvatske. Isti onaj dječarac koji mi je u svom prvom razgovoru za novine još pred desetljeće i pol kazao kako ima san proizvesti najbrži elektroauto na svijetu.

Da će to i učiniti dokazivao je brojnim nagradama za patente, a jednako tako i u roditeljskoj garaži gdje je „kao klinac“ demontirao do posljednjeg vijka BMW E30 323i iz 1986. s namjerom da mu podari i električni pogon. Toliko se već tada zagrijao za alternativne tehnologije da će mu one uskoro postati sve na svijetu. Džeparac je trošio više na BMW-e nego na sendviče, ne bi li bio najbolji na drag utrkama ubrzanja i na driftu. Vjerovao je u struju i zarana je postao svjestan svih njenih prednosti. Električna energija i naši znanstvenici ne vole se samo tajno. Činjenica je da su sa strujom već puno stoljeće na ti i točno je da ni svijet ne može bez genijalaca poput Nikole Tesle i Mate Rimca. Pod svjetlima najsjajnijih reflektora Pininfarina je obznanila da će njihov konceptni Battista imati točno 1914 konjskih snaga, okretni moment od 2300 Nm, da će do stotke stizati i za manje od dvije sekunde. Pa to je isto kao i u Rimčeva C_Two kojeg je prošle godine senzacionalno predstavio u gradu na Ženevskom jezeru. Još se samo čeka što će Porsche na sve to reći. A njihov stav se očekuje, jer i oni su kupnjom „Rimčevih dionica“ postali visoko zainteresirani da i dalje budu vrh vrhova, no ovaj put i s elektrikom u prvom planom.

Svom snagom eruptirao je i doktor Kovač, ali ne onaj iz Hollywooda Goran Višnjić, već Dejan. Ima samo 34 godine i već predaje na Princetonu, jednom od vodećih svjetskih sveučilišta. Surađivao je s tri nobelovca i ima rješenje za Hrvatsku kako da već u 2025. bude poštena i prosperitetna država. Gromko, snažno i nadasve odgovorno zvuči njegova rečenica: - Znam gdje je bio moj tata 1991. i želim da moja djeca znaju gdje sam ja bio 2019.

Upravo je ovaj mladi znanstvenik primjer mladima da postoji nada, no da bi se nešto promijenilo valja se i angažirati. Doktor Kovač, iako radi u SAD-u, ima velike ambicije u Hrvatskoj i postao je uzor i simbol mladih da uzmu stvari u svoje ruke. Pročitajte odličnu priču o predavaču na prestižnom Princeton sveučilištu u New Jerseyju koji se bavi analizama slomova tržišta i država, a Hrvatsku upozorava da hitno napravi kirurški rez, jer inače slijedi slom i bankrot. U ovom broju još je puno krasnih storija koje govore o našim velikim potencijalima i nema te sile koja će nas razuvjeriti da ne širimo ponajprije dobre vibracije. Proslavili smo i 10. broj u novom formatu, ali jednako tako bilo je pompozno i na proslavi 50. obljetnice tiskanja prvog broja Starta. Pogledajte i veliku galeriju spektakularnih fotografija Cro Dakar Teama s najtežeg relija na svijetu, onoga Paris - Dakar i vidjet ćete i puno toga više od sporta, baš jednako kao i na najboljoj hrvatskoj fotografiji u 2018. Onoj Drage Sopte koji je ovjekovječio i čarobno ukomponirao slavlje na Lužnikiju Šime Vrsaljka nakon pobjede protiv Engleza. Hrvatska iznad svih, poručili su Sopta i Vrsaljko, a da nisu ni usta otvorili.

Zato ih je otvorio onaj kojemu ih moramo začepiti. Davno je već Antonio Tajani nasrnuo na hrvatski, a i slovenski suverenitet i kroji nam život! Kad se pitate zašto plaćate prevaljeni kilometar po HR autocestama i 0,95 kuna znajte da to nije isključivo zbog "bojanja tunela", već i zbog Antonia Tajanija! Nije prvi put da je predsjednik Europskog parlamenta nasrnuo na hrvatski suverenitet i nije stoga nimalo čudno da je Istru i Dalmaciju proglasio prvo talijanskom, a kad je shvatio diplomatski gaf ispravio se da su Dalmacija i Istra danas hrvatski teritorij! I opet je blebnuo, jer Istra je dijelom i slovenska i talijanska! No i on poput većine političara malo o povijesti, geografiji, a i o suživotu zna. Mi ovog pobočnika Silvia Berlusconija, velikog zavodnika maloljetnica i desničarskog populista znamo otprije! I zbog Antonia Tajanija mi nemamo vinjete za autoceste, jer to nikako ne odgovara europskim birokratima. Revizionist koji fojbe iskorištava za bildanje političkog utjecaja u Italiji pred skorašnje Europarlamentarne izbore bio je ipak i bivši prvi čovjek za promet EK. Slovencima je sve do 2014. pio krv zbog uvođenja vinjeta! Sva sreća da ga nisu poslušali i danas se cijelu godinu voze za 900 kuna po autocestama Slovenije koliko god žele! E mi te sreće nismo bili, jer su naši vladajući već davno pali mu na koljena! Zbog dodvoravanja Europskoj komisiji plaćamo najskuplje prevaljeni kilometar autoceste u Europi! Kad se pitate zašto plaćate kilometar autoceste i 0,89 kuna po kilometru znajte da to nije isključivo zbog bojanja tunela, već i zbog Antonia Tajanija! Znajte da se iza prikrivenog eurobirokrata krije zadrti nacionalist kojem nije strano posezati u tuđi novčanik i prekrajati granice! I sve to radi kao uglađeni Europejac. S fašistima smo znali, s ovim umivenim birokratima ćemo tek morati! „Il senso positivo“, Tajaniju usprkos.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.