Za debrecinke iz Mađarske znate, od sad ćete i za Dolphin Surfa iz Debrecina! BYD napokon stigao u Hrvatsku i to pompozno s europskom premijerom malog električnog automobila koji cijenom obara s nogu

Dolphin Surf, od 19.450 eura do 25.000 eura, full struja s dometom iznad 300 km! Ovo je "kinez" od kojeg će mnoge konkurente zaboljeti glava! Istovremena glamurozna promocija novog BYD auta u Amsterdamu, Parizu, Budimpešti, Pragu, Rimu, Zagrebu...

PAZITE, za koji dan idu poticaji na nabavku elektroauta. Za 10.000 eura možete "surfati" njime gdje vas volja. Nije baš tako dobar kao Renault 5, al' je osjetno bolji od Springa i ide po cijeni rumunjskog, a ne francuskog električara!!!

David Kušanić, šef BYD koji je tek stigao u Hrvatsku, najbolji je izbor onaj za 22.500 s baterijom od 43,2 kWh! BYD Dolphin Surf je prostran, sofisticiran električni gradski automobil s konkurentnom cijenom koji će pronaći puno voljnih kupaca.

Za debrecinke iz Mađarske znate, od sad ćete i za Dolphin Surfa iz Debrecina! BYD napokon stigao u Hrvatsku i to pompozno s europskom premijerom malog električnog automobila koji cijenom obara s nogu Igor Stažić / Start
22. 5. 2025

ZA I PROTIV

PLUS
   + Veliki domet u verzijama s većom baterijom
   + Prostor za četiri odrasle osobe i dobar prtljažnik
    + Izdašan standardni komplet za mali automobil
PROTIV
    - Manje elegantan od modernijih opcija na tržištu
    - Buka ovjesa na grubim površinama
    - Samo blagi učinak regenerativnog kočenja

Mali, jeftini električni automobili postaju sve uobičajeniji, a očite alternative Dolphin Surfu za one kojima su niski troškovi prioritet su Dacia Spring i nešto skuplji, ali i sofisticiraniji Leapmotor T03. Kineski auto dugačak je gotovo točno 4 metra i duži je od razvikanog Europskog auta godine, Renaulta 5 kojeg ne možete kupiti ispod 25.000 eura. Kinez i to sa 30 kWh baterijom možete nabaviti već od 19.540 eura, a s onom većom od 43,2 kW/h i s dometom od preko 320 km i od 22.500 eura!!!

Ako želite platiti više za mali automobil s malo više stila, postoji mnogo opcija. Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster, Fiat 500e, pa čak i MINI Cooper Electric bore se za vašu pažnju u ovom prostoru. Citroen e-C3 još je jedan kandidat, koji nudi puno udobnosti i prostora u kabini za novac.

Također imate sve manji broj gradskih automobila s benzinskim pogonom, a trenutno najbolje opcije su Hyundai i10 i njegov brat Kia Picanto.

ŠTO JE NAJVAŽNIJE KOD BYD Dolphin Surfa

BYD polaže velike nade u Dolphin Surf. Cijenom se automobil natječe na tržištu MALIH gradskih automobila, ali ima prostora i sofisticiranosti. Možda mu nedostaje još malo dizajnerskog štiha da privuče modno osviještene kupce od trendi alternativa, ali s uglađenim, profinjenim iskustvom vožnje, niskim troškovima i prostranom kabinom dobre kvalitete, Dolphin Surf mogao bi ispuniti sve želje onih praktičnijeg uvjerenja.

O BYD Dolphin Surfu - stiže ravno iz Debrecina i Mađarske

Nakon što su nam već podarili BYD Dolphin, BYD Seal i BYD Sealion 7, BYD-ova nautička politika imenovanja skrenula je s kursa Seagullom, gradskim automobilom neobjašnjivo nazvanim po svačijem omiljenom morskoj štetočini, kradljivcu čipova za kinesko tržište. Preuređen je i ponovno kršten kao BYD Dolphin Surf za UK i Europu, što je vjerojatno razuman potez. 

Dolphin Surf je početni automobil u BYD-ovoj sve većoj ponudi modela u Europi, a nalazi se ispod superminija Dolphin i malog SUV-a BYD Atto 2. Divovska tvrtka već dominira svojim domaćim tržištem i otvoreno je istaknula svoje ambicije da postane najveći svjetski proizvođač automobila u vrlo kratkom roku. Najveći su proizvođači na svjetskom tržištu, s produkcijom i do 5 milijuna. Tvornica u Debrecinu ima nevjerojatan kapacitet od milijun vozila u godini. Odista fascinantno!

Da bi to učinio, planira prodati cijeli niz modela Dolphin Surf na tržištima diljem svijeta (od kojih ga mnoga poznaju kao Dolphin Mini). Kako bi smanjio troškove europskih modela, proizvodi ih u Mađarskoj, u Debrecinu, gradu koji je do sada bio najpoznatiji po zaljućenim i finim tankim kobasicama.

David Kušanić, šef BYD koji je tek stigao u Hrvatsku, najbolji je izbor onaj za 22.500 s baterijom od 43,2 kWh! BYD Dolphin Surf je prostran, sofisticiran električni gradski automobil s konkurentnom cijenom koji će pronaći puno voljnih kupaca.

Dolphin Surf je BYD-ov ulazak u sektor malih električnih automobila u kojem su se konkurentske marke kroz povijest borile da ostvare profit. Inherentna cijena voznog mehanizma za EV i ispunjavanje strogih sigurnosnih zakona u kompaktnim, pristupačnim automobilima pokazalo se kao velika prepreka, ali još uvijek vidimo znakove života na ovom području tržišta.

S modelima Dacia Spring i Leapmotor T03 na kraju budžeta, kojima se pridružuju modernije opcije kao što su Renault 5, Hyundai Inster i Fiat Grande Panda, BYD Dolphin Surf ima dosta konkurencije. 

      Model                                             Power           0-100 km/h        Max. brzina

BYD Dolphin Surf Active                87 KS                11.1 s                  151 km/h
BYD Dolphin Surf Boost                 87 KS                12.1 s                  151 km/h
BYD Dolphin Surf Comfort           154 KS                 9,1 s                   151 km/h

Cijena BYD-ovog truda kreće se od 19.540 eura, što predstavlja razliku između ogoljenih econoboxova kao što je Spring i urbanih trendsetera kao što je Renault 5. Klasičan je to gradski automobil, s blizu četiri metra duljine i sa zavidnim prtljažnikom od 308 litara. Dakle, ponovno se čini da je BYD izgradio čvrstu ponudu vrijednosti na papiru kako bi privukao kupce koji nisu upoznati s markom. 

Automobil je jak i po pitanju tehnologije. Dolphin Surf koristi BYD-ovu e-Platformu 3.0 podlogu koja uključuje njegovu zaštitnu marku 'Blade' baterijsku tehnologiju. Ovaj pametni sustav ima ćelije koje djeluju kao strukturni elementi baterije, poboljšavajući krutost uz uštedu težine i troškova.

3 RAZINE OPREMA I DVIJE ELEKTRIČNE BATERIJE OD 30 I 42,3 kW/h

U ponudi su tri razine opreme: Active, Boost i Comfort. Svi modeli dobivaju BYD-ov 10,1-inčni rotirajući zaslon osjetljiv na dodir, LED dnevna svjetla, prilagodljivi tempomat, klima uređaj i sjedala presvučena veganskom kožom. Tu su i stražnji parkirni senzori i stražnja kamera za prilaz pojasu i naramenicama pri parkiranju. 

Boost modeli srednje klase dobivaju veću bateriju, kotače od 16 inča koji su za jedan inč veći od onih na modelu Active, električna prednja sjedala i automatske brisače. U specifikaciji Comfort, tu su kamera od 360 stupnjeva, full-LED prednja svjetla, grijana sjedala i podloga za bežično punjenje za vaš telefon. O snažnijem elektromotoru da i ne govorimo.

BYD-ova baterijska tehnologija daje Dolphin Surfu prednost nad drugim malim električnim automobilima

BYD-ova baterija Blade i tehnologija šasije e-Platform 3.0 pomažu Dolphin Surfu u dometu vožnje i do 320 kilometara, što je vrlo dobar rezultat za klasu gradskih automobila. Čak i osnovni model može prijeći blizu 222 km/h s punim punjenjem u službenim WLTP testovima, neznatno ispod dometa Dacia Springa od 225 km/h.

 Električni domet, trajanje baterije i vrijeme punjenja

Baterije u Dolphin Surf su jedinice litij-željeznog fosfata (LFP), odabrane zbog niske cijene i izdržljivosti. Dobivate paket od 30 kWh s opremom Active i bateriju kapaciteta 43,2 kWh s opremom Boost i Comfort. 

Maksimalna brzina punjenja za manju bateriju je 65 kW, ali verzija većeg kapaciteta može se puniti na 85 kW. To znači da se u oba slučaja Dolphin Surf može napuniti s 10 posto na 80 posto u pola sata. To je brže od Dacia Springa (34 kW) ili Leapmotora T03 (48 kW), ali Renault 5 pobjeđuje sa svojih maksimalnih 100 kW. 

Brzo DC punjenje bi, naravno, trebalo biti samo za brzo dopunjavanje, a svi Dolphin Surf modeli podržavaju 11kW AC punjenje, koje će omogućiti potpuno punjenje do 100 posto za 3,5 sata (aktivno) ili pet sati (pojačano i udobno).

Interijer, dizajn i tehnologija

Čak i najjeftiniji modeli imaju veliki rotirajući zaslon osjetljiv na dodir i atraktivan, iako pomalo predvidljiv dizajn. BYD nije baš zapalio svijet dizajna automobila s bilo kojim od svojih proizvoda do danas, koristeći uglavnom sigurnu i neuvredljivu strategiju. BYD Dolphin Surf ne odstupa previše od ovoga, ali barem ima dašak sportskog karaktera. Zanimljivo, kraj mnogo boja, ne nude onu najprepoznatljiviju, kinesko crvenu. 

Najatraktivniji je onaj u l u svijetloj 'Lime Green' nijansi boje kao standard, a 'Lime Green' je zapravo žuta boja.

Snažna je linija karaktera niz bokove koja se diže dijagonalno od prednjeg luka kotača do C-stupa. Niže, uočit ćete neobičan kontrastni dio ukrasa koji strši prema gore iz praga samo da bi se ponovno sagnuo ispred stražnjeg luka kotača. 

Straga je veliki krovni spojler i svjetlosna traka pune širine. Sprijeda, oštar nos i četverokutna prednja svjetla mogli bi imati čak i najneodređeniju naznaku Lamborghinija. Napravite od toga što hoćete, ali to je jedan od manje zaboravljenih BYD-ovih europskih pokušaja dosad.

 
Dizajn interijera i armaturne ploče

Kvaliteta interijera dobra je za gradski automobil po ovoj cijeni, ali Hyundaijev Inster, Renault 5 i MINI Cooper prednjače u pogledu posebnog osjećaja koji uspijevaju stvoriti u svojim kabinama. No Surf cjenovno surfa u puno nižem razredu i zato može biti iznimno zanimljiv.

Središnji zaslon osjetljiv na dodir glavni je fokus, ali niz prekidača prečaca ispod njega omogućuje jednostavan pristup načinima vožnje, sustavu ventilacije i stereo kontroli glasnoće. Ipak bismo mogli živjeti bez efekta škripanja koji prati mijenjanje brzina automobila iz neutralnog položaja u vožnju i vožnju unatrag.

Instrumenti su postavljeni na drugom zaslonu iza upravljača. Glavni ekran je veličine tableta, ali onaj za volanom svojim dimenzijama više nalikuje pametnom telefonu. Kao i glavni zaslon, kriv je što izgleda pretrpano jer njegovu malu veličinu teksta može biti teško pročitati na prvi pogled.

Materijali i kvaliteta izrade

Zanimljiva je mješavina različitih materijala u kabini. Sjedala presvučena veganskom kožom i mekana siva podstava od tkanine nalik antilopu korištena na središnjoj konzoli i dijelovima vrata dodaju dašak klase, iako se pitamo koliko lako će ovo potonje skupiti tragove.

Zaobljeni otvori za zrak privlačan su dizajn, ali plastični rukohvati vrata djeluju malo jeftino, a tu je i tvrda plastika visoko na vratima i ploči s instrumentima. Na kraju, teško je biti previše kritičan prema jeftinim materijalima u automobilu ove cjenovne kategorije, jer se Dolphin Surf iznutra čini mnogo kvalitetnijim od Dacia Springa. Jednostavno nema isti wow-faktor koji ćete pronaći u MINI-ju, Renaultu 5 ili Hyundai Insteru.

Infotainment, satelitska navigacija i stereo

BYD-ov rotirajući zaslon osjetljiv na dodir mogao bi biti od sumnjive praktične koristi, ali svakako donosi potencijal za impresioniranje vaših prijatelja. Jedinica od 10,1 inča u Dolphin Surfu lagano će se prebaciti iz portretne u pejzažnu orijentaciju prema potrebi. Korisnija je standardna povezivost pametnog telefona Android Auto i Apple Car Play. 

Neka od područja koja trebate pritisnuti na zaslonu prilično su mala da biste ih točno pogodili tijekom vožnje, poput gumba za brzinu ventilatora, na primjer. Općenito, međutim, izbornici su logično postavljeni, a informacije se čine dovoljno jasno predstavljene.


O dizajnu se da pričati, kao i uvijek

BYD-ov gradski automobil teško će se kupovati zbog urbanog stila kada se suprotstavlja retro kreacijama kao što su Renault 5, Fiat 500e i MINI Cooper, ali zašto i bi kad je i više od 20 posto jeftiniji od navedenih europskih konkurenata. Svjetska i europska premijera odrađena je  na međunarodnom predstavljanju za medije u Rimu, no istovremeno se ona odvijala i u još desetak europskih gradova, tako i u isto vrijeme i u Zagrebu.

Na neki način, BYD Dolphin Surf povezuje dvije klase, ali bez obzira na to gledate li ga kao veliki gradski automobil ili mali supermini, obavlja pristojan posao maksimalno iskorištavajući prostor koji ima.

BYD je posebno ponosan na međuosovinski razmak od 2500 mm, što se vidi u količini unutarnjeg prostora koji su oslobodili unutar automobila. 

Prtljažni prostor u kabini je prilično dobar. Sva četvora vrata imaju džepove u koje može stati mala boca vode, a postoji i nešto korisnog dodatnog prostora na središnjoj konzoli - pladanj za putnike na stražnjim sjedalima i veliki prostor za odlaganje plus dva držača za čaše sprijeda. Pretinac za rukavice dovoljno je velik da u njega stane i nekoliko stvari. 

Posebno nam se svidjela podloga za bežično punjenje ispred središnjeg naslona za ruku koja sigurno drži vaš telefon, ali postavlja zaslon u vidno polje tako da možete vidjeti poruke ili upute za navigaciju dok vozite.


Dimenzije i veličina

Dolphin Surf dugačak je 3990 mm i širok 1720 mm, što ga čini znatno većim od gradskih automobila kao što su Dacia Spring (3701 mm i 1583 mm) i Leapmotor T03 (3620 mm i 1652 mm). Renault 5, još jedan automobil koji gazi granicu veličine između klase gradskih automobila i superminija, nešto je kraći, ali širi s 3922 i 1808 mm.

DIMENZIJE

Duljina                       3990 mm
Širina                         1720 mm
Broj sjedala                  4
Prtljažnik                   308-1037 litara

Prtljažnik od 308 litara velik je za klasu, jednak je Dacia Springu i gotovo 100 litara više nego što imate u Leapmotoru T03.

Prostor je prilično visok i ne baš dubok, ali računamo da bi unutra bez problema stalo nekoliko kofera srednje veličine ako ih postavite na kotače. 

Postoji velika utovarna ivica preko koje možete ispustiti predmete, ali otvor prtljažnika nije previsoko od tla, tako da nema dugog puta za podizanje vašeg tereta. Nema posebnog spremišta za kabele za punjenje, tako da će oni morati stajati na podu prtljažnika u isporučenim torbama na patentni zatvarač. 

Tanka stražnja sjedala se preklapaju i daju veliki prtljažni prostor od 1.037 litara. Kada su dolje, stvaraju još jedan greben u podu prtljažnika, ali to je normalno za male automobile.