VIDEO Budite pažljivi i brižni s Hondom CR-V Hybrid, jer uzvratit će vam istom mjerom, ako ga mazite čuva novčanik, stisnete li ga, jadna li vam majka

TEST Honda CR-V Hybrid 2.0 i-VTEC - auto leti, ekstremno ubrzava, no i troši gotovo kao benzinci i dizelaši. I zašto ga onda kupiti? Dva su najvažnija razloga, to je trendovski pogon i spoznaja da je dizelašima već sad zabranjen pristup u velikom broju europskih gradova.

Najprodavaniji SUV na svijetu, Honda CR-V, stigao i u Hrvatsku i s kombiniranim pogonom na struju (184 KS) i Atkinsonovim 2.0 i-VTEC benzincem od dodatnih 145 konja

VIDEO Budite pažljivi i brižni s Hondom CR-V Hybrid, jer uzvratit će vam istom mjerom, ako ga mazite čuva novčanik, stisnete li ga, jadna li vam majka Igor Stažić
28. 2. 2019


Napisao i snimio: Igor Stažić
Punih 18 mjeseci od svjetske premijere Honda CR-V napokon je stigla i na hrvatske prometnice, a još je tri mjeseca trebalo za hibridnu izvedbu. Peta je to generacija najpouzdanijeg SUV-a i nikad nije bila bolja, veća, upravljivija. Gotovo jednakih dimenzija kao i prethodna, četvrta generacija i peta je raskošna u svakom pogledu. Posebice se diči prostranom, funkcionalnom i nadasve kvalitetno uređenom unutrašnjosti. Postoji verzija s pet, ali i sa sedam sjedišta.

Hondina ofenziva se nastavlja. Nije im trebalo puno vremena da i na naše tržište dovedu hibridnu verziju globalno najprodavanijeg SUV vozila na svijetu. Ako bilo što danas želiš napraviti naprosto moraš nuditi i posve nove tehnologije. Čudotvorci iz Hondine «garaže» Europi su odlučili ponudi za sada jedino kombinaciju dvolitarskog benzinca s dva elektromotora. Čistu struju još ne nude nigdje, a plug in inačicu ljubomorno čuvaju za japansko i američko tržište. No svi oni koji hine moderne tehnologije, koji vole biti in, mogu biti sasvim zadovoljni i bazičnom kombinacijom benzinskog motora koji razvija 145 konjskih snaga, no potpomognut i s dva elektromotora od dodatnih 184 konja raspolaže arsenalom od kojeg moraju strepiti i konvencionalni dizelaši i benzinac. Tim prije jer 2.0 DOHC i-VTEC je unaprijeđen takozvanim Atkinsonovim ciklusom. Idealno u kombinaciji s elektromotorima, jer s njime se upotpunjuje savršeno i mnogo bolje nego kombinacije koje koriste klasične Otto agregate. Zanimljivo, prvi je takav elektro-Atkinsonov spoj primijenio pred godinu dana Mitsubishi koji je u svoj Plug in hibrid uz također dva elektromotora ugradio i 2,3 litarski Atkins. Honda ima izniman okretni moment, benzinac 175 Nm pri 4000/min, a kad se tome pridodaju i 315 Nm proizvedena iz dva elektromotora onda znate o čemu je ovdje riječ. I sve to raspoloživo je u punoj snazi i pri 120 km/h. Zasigurno se mnogi s pravom pitaju, a koje je svrha danas, posebice hibrida, kad troše gotovo kao benzinci i dizelaši! Koliko god se u Hondi hvalili s pametnim sustavom Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD), ovaj hibrid i po tvorničkim i to starim NEDC podacima prosječno troši kod modela s pogonom na samo prednje kotače 5,3 litre, a s pogonom 4x4 i dva decilitra više. Vjerovali ili ne, ali ni emisija CO2 nije za neku veću pohvalu. Pa danas i brojni dizelaši ispuštaju manje od 120 grama po kilometru ugljičnog dioksida. Za civilizirani svijet to je sasvim solidna prijelazna stepenica prema automobilima koje će pokretati obnovljivi izvori energije, nerijetko i neminovnost. Berlin, Rim, London, Amsterdam, Stuttgart... samo su neki od gradova koji su već sada zabranili ulazak u uža središta automobilima koje pokreću dizelski agregati. Naša sudbina je očigledno sasvim drukčije i jedini pravi razlog za kupovinu hibrida leži u potrebi da se drži korak s vremenom i naprednim modernim tehnologijama. I dakako, ako imate novaca za kupovinu novog automobila dobro je znati kako dizelaši baš i nisu dobar izbor ako putujete van granica Hrvatske. No to je jedna sasvim druga priča.
Naše nešto duže druženje s Hondom CR-V Hybrid samo je potvrdilo gdje štedljivost hibrida dolazi najviše do izražaja. Dakako, to se događa u gradskom režimu vožnje, gdje su česta stajanja i pokretanja, gdje se ne vozi velikim brzinama i gdje do nailaska do semafora može «rekuperat» baterije prebacivanjem u «oštrije» modove vožnje, kao da kočite motorom. Vješti vozač može i cijeli dan voziti po gradu a da papučicu gasa stisne tek pokoji put. U takvim uvjetima dolazi do izražaja električni mod i na baterije možete voziti do brzine od 40 km/h i 82 posto. Izvan grada, pri brzinama od 40 do 80 km/h struja sudjeluje s 49 posto, kombinacija struje i benzina 32 posto, a isključivo na benzin vozi se 19 posto. S većim brzinama povećava se i sudjelovanje Atkinsova motora iako do 120 km/h može i sa svega 61 posto angažmana proći benzinac. Stisnete li ga do kraja i poželite juriti i iznad 170 km/h znajte da su vam elektromotori posve nepotrebni.
I nije hibride, a ni plug in-e, a posebice električne automobile lako voziti. Oni vas tretiraju na isti onaj način na koji ih vi «gazite». Jače stiskanje papučice gasa sasvim sigurno opalit će vas po novčaniku. Koliko je takva tehnologija za ljude koji ne žele misliti o takvim stvarima, jedno je posve drukčije pitanje. Sve specifikacije možete vidjeti u priloženim mapama, a nama je bio cilj dočarati vam što zapravo možete očekivati od SUV-a koji je gotovo dvije tone težak i koji raspolaže s tehnologijom s kojom se valja znati služiti.
Nova je generacije podarila i treći red sjedišta, no dakako, onda je inače jedan od najvećih prtljažnika u klasi, gotovo zanemarivog kapaciteta. Najpopularniji svjetski SUV još je atraktivniji s najnaprednijim i inteligentnim hibridnim agregatom koji pruža izvanredne sportske performanse s niskom potrošnjom goriva i niskom emisijom štetnih plinova.To što se u Europi, a posebice u nas, pojavljuje s gotovo godinu i pola dana zakašnjenja rezultat je želje japanskih tvorničara da uzoriti SUV što je moguće bolje adaptiraju novim europskim i svjetskim WLTP standardima mjerenja koji su bitno rigorozniji. Iz tog razloga još uvijek ne nude dizelsku izvedbu, a i hibridna se očekuju na proljeće. Do tada je na raspolaganju varijanta sa samo jednim agregatom i to onim znanim 1.5 litrenim turbo benzincem. Moguće ga je nabaviti u dvije verziji, onoj s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem te s CVT automatikom. U prvoj kombinaciji agregat razvija 173 konjske snage, a u drugoj 193 KS. Postoji i opcija s pogonom 4x4, a osnovni je prednji pogon. Hrvatski zastupnik planira u sljedećih 12 mjeseci prodati približno 100 Hondi CR-V. Osnovni model CR-V 1.5 Turbo Comfort s prednjim pogonom stajat će 27.900 eura, s opremom Elegance 29.200, a u Elegance Navi izvedbi 29.900 eura. Nadoplata za 4x4 pogon u opremi Elegance Navi iznosi 2000 eura, a za znani CVT automatski mjenjač nadoplata je dodatnih 13.000 kuna. Unutrašnjost Honde CR-V je dizajnirana da stvori osjećaj potpune povezanosti
>Unutrašnjost za poželjeti.
Bez obzira sjednete li u sjedala presvučena kožom ili tkaninom osjetit ćete da su sjedala sigurna i udobna. Pogledate li detalje u unutrašnjosti vozila, svi su materijali na najvišem nivou.
Praktična centralna konzola nudi nam tri različite mogućnosti korištenja, a potpuno otvorena nudi prostor za smještaj tableta ili manjeg prijenosnog računala. Rušenje naslona stražnjih sjedala moguće je samo jednim pokretom ruke. Nasloni se mogu srušiti u omjeru 60:40 ovisno o potrebama.
Honda CR-V i dalje nudi funkciju za rušenje naslona stražnjih sjedala jednim pokretom ruke, ali i dodatna dva sjedala. Kada nisu u upotrebi sjedala nestaju u podnici prtljažnika. Upotreba Driver Information Interface vrlo je jednostavna putem tipki na kolu upravljača, ili putem aktivacije glasom. Na ovaj način može se koristiti prikaz SMS i email poruka, audio informacije, kontakti pohranjeni u memoriji pametnog telefona, AWD status ili smart vehicle maintenance information.
>Multi funkcionalno
Komande sustava na kolu upravljača omogućavaju Vam uključivanje i podešavanja audio sustava, tempomata i lane keeping sustava. U najvišem paketu opreme kolo upravljača je grijano.
Infotainment sustav objedinjuje sve najznačajnije funkcije u jednom uređaju, vrlo jednostavne upotrebe i na dohvat ruke.
Koristeći Bluetooth® ili USB, jednostavno je pristupiti informacijama ili glazbi s Vašeg pametnog telefona. Sustav omogućava prijenos podataka i funkcija s vašeg pametnog telefona putem Apple CarPlay® ili Android Auto™ aplikacija na 7” ekran osjetljiv na dodir kako bi pozivi te primanje i slanje poruka bili što lakši.Lakša i čvršća karoserija, s novim ovjesom i najnovijom Honda All wheel drive tehnologijom "Real Time AWD with Intelligent Control System™" – garancija je užitka na svim vrstama podloge. . Posebna značajka je da će ovaj sustav omogućiti visoke okretaje agregata prilikom kočenja ili zaustavljanja te je tako spreman i na ubrzanje ako je to potrebno. •

Honda CR-V Hybrid kombinira benzinski i električni pogon. S pogonom na samo prednje kotače i s paketom opreme Comfort da se nabaviti već po cijeni od 260.690 kuna. Najjeftiniji 4x4 hibryd Elegance Navi stoji 304.990 kuna, a najskuplji paket opreme Executive s 4x4 pogonom i dvolitarskim agregatom benzinskim stoji 353.990 kuna

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.