Koje su najbolje, a koje najlošije gume. Hanncok bolji od Continentala i još puno iznenađenja na top listi najboljih i najlošijih guma - svakako provjeriti

Razlike u cijni nisu velike, ali posljedice jesu! Pazite što kupujete, jer poput čižme, dobra guma glavu čuva.

Test zimskih guma sa šokantnim rezultatima: AMZS ih ne preporučuje 11!

Svake jeseni Udruga proizvođača automobila  (AMZS) provodi test aktualnih zimskih guma. Ovaj put rezultati su posebno zabrinjavajući.

Koje su najbolje, a koje najlošije gume. Hanncok bolji od Continentala i još puno iznenađenja na top listi najboljih i najlošijih guma - svakako provjeriti AMZS
14. 11. 2025

AMZS je ove godine pripremio dosad najopsežniji test zimskih guma. Na poligon su stavili 31 model veličine 225/40 R18, koja se nalazi na mnogim obiteljskim automobilima i malim SUV-ovima. Test je proveden s Volkswagen Golfom, a naglasak je bio na raznolikosti ponude - od najskupljih do najjeftinijih guma, koje su posljednjih godina postale atraktivan izbor za mnoge kupce zbog viših cijena. Rezultati su pokazali da niska cijena često znači loš kompromis, posebno na štetu sigurnosti.

Najviše problema u najjeftinijoj klasi, je li to zato što imaju najmanje novca za marketing

Među testiranim gumama, jedanaest modela postiglo je ukupnu ocjenu loše, što znači da ih AMZS ne preporučuje vozačima. Sve dolaze iz niskobudžetne klase. Jedna guma iz ove skupine ocijenjena je kao neispravna, a dvije kao zadovoljavajuća. To je jasan signal da su takve gume korisne samo onima koji rijetko voze i zimi prelaze malo kilometara.

 
Srednja klasa nudi najviše kompromisa

Od jedanaest guma srednje klase, tri su ocijenjene kao nedostatne, dok je preostalih osam ocijenjeno kao zadovoljavajuće. Iako i one imaju određene slabosti, pokazuju se kao puno bolji i, prije svega, sigurniji izbor u usporedbi s jeftinijima.

Skuplje gume nisu bez mana

Rezultati nisu savršeni ni za gume više klase. Od šest modela, četiri su ocijenjene kao dobre, a dvije kao zadovoljavajuće. Najbolje su se pokazale etablirane marke poput Goodyeara, Michelina, Bridgestonea i Dunlopa, a Goodyear Ultragrip Performance 3 impresionirao je najboljim ukupnim rezultatom. Hankook i Continental imali su neke slabosti na snijegu i ledu, ali su se ipak plasirali među prvih šest.

Zaustavni put: razlika od 15 metara

Najuvjerljiviji pokazatelj razlika bilo je kočenje na mokroj cesti. Pri brzini od 80 km/h, automobil s najboljom gumom zaustavio se nakon 31,7 metara, dok je s najgorom trebalo više od 47 metara. U točki gdje se automobil s najboljim gumama već zaustavio, automobil s najgorim gumama još se kretao gotovo 46 km/h - razlika koja u stvarnom prometu može imati kobne posljedice.

Cijena i sigurnost: razlike nisu velike, ali posljedice jesu

Najbolja guma na testu košta oko 130 eura, dok jedna od najgorih košta oko 80 eura. Iako je razlika u cijeni mala, razlike u performansama su ogromne - posebno kada je riječ o sigurnosti na mokrim i snježnim cestama.

Test je još jednom pokazao da se štednja na gumama ne isplati. Postoji nekoliko iznimaka među najjeftinijima, ali velika većina ne zadovoljava standarde koje vozači očekuju. Najpouzdanije rezultate pružaju provjereni brendovi iz višeg cjenovnog ranga, dok je srednji rang dobar izbor za one koji traže ravnotežu između cijene i kvalitete.