"Kinez", a razgrabljen je kao alva - s više od 10.000 prednarudžbi u manje od sat vremena od lansiranja

Električni crossover Xpeng G7 dobio je 10.000 prednarudžbi u Kini samo 46 minuta nakon službenog predstavljanja.

S početnom cijenom od 27.800 eura nudi računalnu snagu od 2.200 TOPS-a, 87-inčni prošireni AR zaslon na vjetrobranskom staklu (AR-HUD), domet do 702 km i najveću snagu od 218 kW (292 KS).  

"Kinez", a razgrabljen je kao alva - s više od 10.000 prednarudžbi u manje od sat vremena od lansiranja Xpeng
15. 6. 2025

S početnom cijenom od 235.800 yuana (oko 27.800 eura), Xpeng G7 nudi računalnu snagu od 2.200 TOPS-a, 87-inčni prošireni AR zaslon na vjetrobranskom staklu (AR-HUD), domet do 702 km i najveću snagu od 218 kW (292 KS).  

Xpeng G7 je dugo očekivani SUV s pet sjedala izgrađen na platformi s pogonom na stražnje kotače (RWD). Njegov je zadatak dodatno potaknuti prodaju marke koju već pokreću uspješni modeli poput limuzina Mona M03 i P7+. Xpeng je 11. lipnja počeo prikupljati prednarudžbe za model G7, a unatoč relativno visokoj početnoj cijeni, novi model je već u prvih sat vremena postigao izniman interes - 10.000 prednarudžbi u 46 minuta.  

Iako je najavljena cijena G7 bila viša nego što su mnogi očekivali, uobičajena je praksa da kineski proizvođači prilikom predstavljanja objave cijenu najvišeg paketa opreme kako bi privukli pozornost. Kasnije su otkrili nižu cijenu osnovne verzije, za koju se kaže da je ispod 200.000 juana (oko 25.800 eura).

Čak i prije lansiranja, Xpeng je izazivao veliko zanimanje sa svojim domaćim Turing AI čipovima. Rečeno je da ovi procesori imaju računalnu snagu od 2200 TOPS – tri puta više od Nvidia AGX Thor i Tesla AI4. Također je devet puta više od Nvidia Drive Orin-X. Prema riječima predstavnika Xpenga, G7 će podržati treću razinu autonomne vožnje kroz XNGP sustav koji se temelji na vizualnoj percepciji.

Važan razlog velikog broja prednarudžbi je i napredni AR-HUD sustav koji su zajednički razvili Xpeng i Huawei. Prikazuje informacije na 87-inčnom virtualnom zaslonu i omogućuje naprednu navigaciju, držanje vozne trake i kompenzaciju kašnjenja – tehnologiju koja je dodatno privukla kupce.  

Također treba spomenuti da su avansne uplate u iznosu od 2.000 juana (oko 260 eura) povratne – što znači da bi dio ovih narudžbi mogao biti otkazan kasnije. No, G7 je ponovio uspjeh prethodna dva modela: Mona M03 je u sat vremena primila 12.566 narudžbi, dok je P7+ prikupio 30.000 rezervacija u sat i 48 minuta.