VW ID4, Škoda Elroq, Ford Explorer..., mogu se sakriti, bar kad je o cijeni riječ! Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …

MG dokazuje da, usred konkurencije istočnih sunarodnjaka, još uvijek ima najveću podršku na Starom kontinentu od "kineza".

S5 je dokaz za to, jer su se uhvatili u koštac s popularnom klasom kompaktnih SUV-ova bez ikakvog straha od europske konkurencije koja dominira scenom...

VW ID4, Škoda Elroq, Ford Explorer..., mogu se sakriti, bar kad je o cijeni riječ! Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki … Matjaž Korošak
28. 10. 2025

Ravno u klasu kojom dominiraju etablirani konkurenti poput VW ID4, Škode Elroq, Ford Explorera, pa čak i Renaultovog Meganea... MG se usudio zadirkivati ​​MG svojim novim modelom S5. Koji je na neki način, iako samo duhovno, nasljednik električno pokretanog modela ZS. No, novajlija je narastao, sazrio i općenito je model koji je na potpuno drugačijoj razini od svog prethodnika, tako da je čak i s 4,48 metara sada punopravni predstavnik kompaktnog segmenta sportskih ili terenskih vozila, koja su Europljane najviše uvjerila u nadolazeću baterijsko-električnu budućnost.

Jedinstvena tehnologija koja je na razini (najgore) konkurencije

A ako ste otkrili da su popriličan broj spomenutih imena zapravo manje-više bliski srodnici (VW. MEB platforma), onda si je MG (pa, koncern SAIC) mogao priuštiti skupi razvoj vlastite MSP platforme za električna vozila, koja također više nije svježa. Naravno, ovdje nema ništa revolucionarno - baterija u dnu, motor na stražnjoj osovini, dugi međuosovinski razmak, nisko težište, pojedinačni nosači. S5 može biti opremljen s dva kapaciteta baterije - s 47 i dobrih 62 kWh (neto). Pa, oprema Luxury (kao u testnom slučaju) znači najsnažniji motor sa 170 kW u kombinaciji s snažnijom baterijom. MG je optimistično napisao da je domet 480 kilometara, a potrošnja 16 kWh.

Ako se držim ovih tvrdnji - zanimljivo mi je da je potrošnja uz malo umjerenosti i vožnju autocestom umjerenih pet do deset posto ispod maksimalne brzine, dosegla blizu spomenute brojke.

Pa, nikad nisam baš dosegao spomenutih (teorijskih) 480 km, ali uspio sam doći do 360… Potrošnja u tih nekoliko stvarno hladnih dana, kada je temperatura bila malo iznad nule u ranim jutarnjim satima, također je bila zanimljiva. Teoretski domet nije bio značajno smanjen, što znači da standardna toplinska pumpa stvarno radi. A potrošnja je također oscilirala između nešto manje od 15 i nešto manje od 17 kWh, što bih opisao kao vrlo ohrabrujuće.

Zanimljivi i puno svježiji potezi

Kompaktna karoserija i, s obzirom na baterijski paket i opremu, umjerena težina ovog modela (prazan 1725 kg), naravno dodaju svoje, kao i aerodinamički puno bolje dotjerane karoserijske karakteristike novajlije. Što se tiče dizajna, postoji jasan odmak od prošlosti, iako bi riječ revolucionarno možda bila malo prejaka. Ali šiljasti prednji kraj s uskim, suženim svjetlima izgleda moderno, dinamično, visoki bokovi dodaju čvrstoću, samo mi se stražnji dio činio malo, hmmm, možda nezgrapnim. Ali – kao i uvijek, ovo je subjektivno zapažanje. Činjenica je da kompaktne vanjske dimenzije (4,47 m) ne odražavaju velikodušno odmjerene centimetre za putnike u kabini, posebno one straga.

Općenito, čini mi se da su dizajn, a posebno izrada unutrašnjosti kabine dva elementa gdje je dizajnerski tim napravio najveći odmak od puste i neuvjerljive prošlosti. Opet, nije riječ o revoluciji, ali sada je vozačevo sjedalo stvarno temeljito i nekako, prostrano, velikodušno proporcionirano, dobro podesivo i razmislite o tome - nudi i podesivu lumbalnu potporu (oni s problemima s leđima već će znati zašto...). I visoku (dvokatnu) središnju konzolu s držačem za pametni telefon koji može ležati (i puniti se) ili se umetnuti u utor - jednostavno i učinkovito.

Uz sve to, obloge vrata i armaturna ploča prekriveni su ugodnom mekom plastikom i presvučeni umjetnom kožom. Jednostavno je teško dodirnuti dio neugodne tvrde plastike, što može biti uzor za puno skuplje modele. Zaslon s informacijama za vozača (10,25 inča) sada je također djelomično integriran u armaturnu ploču, zasloni su doduše nešto veći nego prije, ali informacije su tamo smještene bez ikakvog dizajnerskog entuzijazma i mašte. Samo brojke. Služe svrsi. I to je to.

Zapravo, radu u kabini pristupili su s pravom dozom osjećaja za udobnost, kao i za kvalitetu izrade. Uostalom, nije prošlo toliko vremena otkako su mnogi proizvođači imali poprilično problema s prilagodbom ergonomiji europskim veličinama putnika. Očito su dizajneri dovoljno brzo naučili lekciju, a S5 i u tom području ostaje uzoran. Istovremeno, ne treba zanemariti prostranost stražnje klupe, koja je prilično izdašna s obzirom na kompaktnost vanjskih dimenzija, a sjedenje tamo straga daleko je od osjećaja drugorazrednosti. Tek me pogled na prometnu dozvolu malo zbunio gdje piše najveće dopušteno opterećenje - 370 kilograma je stvarno donja granica onoga što je korisno za obiteljski automobil.

Okretan i ugodan za upravljanje

Naravno, od kompaktnog SUV-a ne treba očekivati ​​niti zahtijevati vrhunsko upravljanje, trenutnu reakciju i agilnost, već vješt kompromis između udobnosti i upravljanja, s naglaskom na prvo. Priznajem da je S5 već vrlo blizu onoga što će se većini kupaca ovdje svidjeti. Šasija je i dalje čvrsto postavljena, ali amortizeri i dalje uspijevaju filtrirati većinu neravnina (one kratke, uzastopne i dalje zadaju malo glavobolje), a inženjeri nisu pretjerali s naplatcima, koji su ostali na 18 inča. Srećom... U zavojima još uvijek ima nešto naginjanja, ali sve je u očekivanim granicama, čak i u odlučnije zahvaćenim zavojima, gdje sigurnosna elektronika može malo kasniti kod entuzijastičnog vozača. I tako stražnja osovina može zaplesati nekoliko centimetara prije nego što sustav stabilnosti 'zategne' uzde. Pa, savjetovao bih i protiv putovanja u mokro blato ili šljunak, više od svega ostalog. Kontrola proklizavanja ponekad shvaća svoj posao malo preozbiljno.

Mehanizam upravljanja je prilično indirektan, ali ne i potpuno anemičan, a kočnice dobro, temeljito obavljaju svoj posao. Što je još važnije, osjećaj na papučici je također čvrst, progresivan i nudi dovoljno mogućnosti za precizno doziranje sile kočenja. U svemu tome, čini se da kineski i britanski inženjeri, koliko ih ima, imaju puno posla u poliranju i finom podešavanju nekih od sustava pomoći – radarskog tempomata s izuzetno osjetljivim snopom radarskih valova, koji se 'uplaši' čim se kamion sigurno približi bijeloj liniji i panično koči. Ili automobil prati dugi zavoj na autocesti s uključenim MG Pilotom i brzina pada gotovo smiješno nisko, tako da je kamion iza mene već zakočio... Sve se to može riješiti s malo pažnje i nogom na gasu.

Osnovni podaci:


Cijena osnovnog modela u SLO: 29.300 €
Cijena testnog modela u SLO: 34.390 €

Tehnički podaci:


Motor: sinkroni elektromotor – pogoni stražnje kotače – snaga 170 kW (231 KS) pri n.p. okretajima u minuti – maksimalni okretni moment 350 Nm pri n.p. okretajima u minuti.
Baterija: 62,1 kWh (neto)
Performanse: maksimalna brzina 190 km/h – ubrzanje 0–100 km/h, 6,3 s – potrošnja energije (WLTP) 16 kWh/100 km, emisija CO2 0 g/km.
Težine: prazno vozilo od 1.725 kg – dopuštena ukupna težina 2.170 kg.
Vanjske dimenzije: duljina 4.476 mm – širina 1.849 mm – visina 1.633 mm.
Prtljažnik: 453 – 1.441 l.


  

Hvalimo i kritiziramo

+
Dojam kvalitetno izrađene unutrašnjosti s nekoliko potrebnih fizičkih prekidača
Šasija koja je taman dovoljno udobna
Pristupačna i predvidljiva potrošnja

-
Osjetljivi i povremeno proizvoljni sustavi pomoći (neki)
Skromno maksimalno dopušteno opterećenje
Niska snaga punjenja na izmjeničnu struju

Zaključak

S5 je nesumnjivo automobil koji definitivno ne biste trebali uzeti u obzir u svom planu kupnje prilikom obnove obiteljske flote upravo zbog pristupačne cijene i, prije svega, omjera cijene i opreme. Pogon nudi više nego pristojnu ponudu snage i okretnog momenta za dinamičnu vožnju, dok je s druge strane potrošnja vrlo predvidljiva i dovoljno pristupačna da se možete odvažiti i na dulja putovanja. Prije svega, unutrašnjost, završna obrada i materijali su na razini koju (u ovoj klasi) možete samo poželjeti. Naravno, još uvijek postoji nekoliko sitnica (i nekih većih, recimo - sitnica...) kod ovog novaka, gdje inženjeri još uvijek imaju prostora za napredak. Pogotovo u prilagodljivosti i responzivnosti sigurnosne i pomoćne elektronike.