Tom Matano, nazvan 'ocem Mazde Miate', je preminuo! Otac jednog od najikoničnijih automobila svih vremena je umro. Ovo je njegovo nasljeđe
Tom Matano, dizajner koji je osmislio Mazdu Miatu, preminuo je u dobi od 76 godina.
Rođen kao Tsutomu Matano u Nagasakiju 1947. godine, dizajner originalne MX-5 za Sjevernu Ameriku dugo je bio poznat kao Tom.
Tom Matano, čovjek koji je automobilski svijet obogatio jednom od najprepoznatljivijih sportskih ikona – Mazdom MX-5, preminuo je u 76. godini. Među obožavateljima bio je poznat kao „Otac Miate“, ali zapravo je bio puno više od toga: dizajner s iznimnim osjećajem za liniju i čovjek koji je znao kako podijeliti svoju strast prema automobilima s drugima.
Matano je bio poznat po tome što je velikodušno dijelio svoje vrijeme i bio topao prema drugim obožavateljima Mazde; jako će nam nedostajati.
Otac Miate je preminuo. Rođen kao Tsutomu Matano u Nagasakiju 1947. godine, dizajner originalne šasije MX-5 za Sjevernu Ameriku dugo je bio poznat kao Tom mnogim obožavateljima svog rada. Ne samo revolucionarni stilist, njegov blistavi entuzijazam bio je dio šire zajednice entuzijasta Miate, a redovito se pojavljivao na događajima. Objava o njegovoj smrti na jednom od većih Mazdinih događaja dobila je tisuće odgovora od ljudi koji su oplakivali gubitak.
View this post on Instagram
Matano je rođen u Nagasakiju 1947. godine, ali ga je putovanje brzo odvelo u Kaliforniju, gdje je na ArtCenter College of Design otkrio svoj pravi poziv – dizajn automobila. Nakon rada u GM-u u Australiji i BMW-u u Njemačkoj, krajem 1970-ih završio je u Mazdinom dizajnerskom studiju u Irvineu. Tamo se rodila ideja koja će zauvijek promijeniti Mazdu i sportske automobile općenito: lagani roadster po uzoru na klasične britanske kabriolete, ali s japanskom pouzdanošću. Među raznim prijedlozima, koncept Duo 101, na kojem je Matano surađivao s Markom Jordanom i Wu-huang Chinom, dobio je na značaju. Projekt je prerastao u prvu generaciju MX-5, koja je predstavljena 1989. godine. Automobil je odmah postao hit, a danas se smatra najprodavanijim roadsterom svih vremena. Ali MX-5 nije bio njegov jedini zaštitni znak. Također je potpisao dizajn treće generacije Mazde RX-7 (FD), koja je svojim čistim linijama i elegantnim proporcijama obilježila devedesete te se i danas smatra jednim od najljepših sportskih automobila iz Japana.
View this post on Instagram
Iako su mnogi priznavali njegov legendarni status, nikada se nije ponašao uzvišeno. Redovito je prisustvovao sastancima obožavatelja Mazde, odvajao vrijeme za razgovor, potpisivao automobile i slušao priče vlasnika. Bio je čovjek koji je svojom toplinom i osmijehom stvorio zajednicu u kojoj MX-5 nije bio samo automobil, već način života. Matano je volio napominjati da je doživio vrijeme kada je postao "pradjed" Miate. Njegovo životno putovanje je završilo, ali automobili koje je stvorio nastavit će izmamiti osmijehe na lica vozača. MX-5 i RX-7 ostaju njegova ostavština - jednostavni, autentični i bezvremenski automobilski klasici.
Matano je diplomirao inženjerstvo na Sveučilištu Seikei, ali to nije bila njegova sudbina. Umjesto toga, pjesma sirena automobilskog dizajna privukla ga je na kalifornijski ArtCenter College of Design u Kaliforniji 1970. godine. ArtCenter je iznjedrio neke od najutjecajnijih dizajnera u automobilskom svijetu, a tako bi bilo i ovdje.
Možda važnije za Matanovu karijeru bilo je uranjanje u automobilsku kulturu Kalifornije. Da je ostao u Japanu i otišao raditi izravno za Mazdu, možda nikada ne bi razvio ideale koji bi doveli do dizajna Miate i etosa iza treće generacije RX-7, vjerojatno najljepšeg automobila koji je izašao iz Japana sredinom 1990-ih.
View this post on Instagram