Napisao: Gregor Žvab
S novom generacijom modela 911 GT3 992.2 za 2025. Porsche je ponovno pomaknuo granice performansi – ovaj put u potpuno klasičnom duhu. Novi GT3 sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i opcijskim paketom Weissach postao je najbrži serijski automobil s ručnim mjenjačem na poznatoj stazi Nürburgring-Nordschleife.
Rekordni krug s prednošću većom od devet sekundi
Pod budnim okom javnog bilježnika, ambasador marke Porsche Joerg Bergmeister postigao je vrijeme od 6 minuta i 56,294 sekunde na stazi dugoj 20,832 kilometra, oborivši dosadašnji rekord u ovoj kategoriji za više od 9,5 sekundi. Ovo je prije bio u vlasništvu natjecatelja sa znatno snažnijim motorom i bilo je oko 7:05.800 minuta.
Ovo je također 3,6 sekundi brže od prethodnog modela 911 GT3 (992.1) s PDK mjenjačem s dvostrukom spojkom. Nevjerojatno, s obzirom da novi GT3 još uvijek ima atmosferski 4-litreni motor od 502 KS, ali bez pomoći automatskog overdrivea.
Čista vožnja i čista zabava
Bergmeister je svoj rekord postigao u idealnim uvjetima: pri 12 °C vani i 27 °C temperaturi asfalta, na homologiranim gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 R dimenzija 255/35 R20 sprijeda i 315/30 R21 straga. Kako je sam rekao, ovaj put je GT3 bio još pouzdaniji na granici od svog prethodnika: "Bio sam brži u gotovo svakom zavoju. Posebno se osjeti veća stabilnost na neravninama i preko rubnjaka. Zbog kraćeg prijenosnog omjera, ubrzanje s istom snagom je osjetno agresivnije."
Ručni mjenjač - sporiji, ali zabavniji?
Porsche zna da je njihov PDK mjenjač brži - ali u slučaju ručnog GT3, radi se o više od sekundi na štoperici. Prema riječima direktora GT odjela Andreasa Preuningera, mnogi su kupci željeli znati koliko će GT3 s ručnim mjenjačem biti brz u "Zelenom paklu". Porsche im je sada odgovorio - i u isto vrijeme pokazao da je užitak vožnje ponekad više povezan s uključenošću nego apsolutnom brzinom.
Link na Porsche 911 GT3 RS
Prema riječima inženjera, novi model također je puno dobio na znanju prenesenom s modela 911 GT3 RS. Iznad svega, šasija omogućuje više samopouzdanja pri vožnji na granici, ali u isto vrijeme, ručni mjenjač GT3 ostaje automobil za čistunce u vožnji - s pravom količinom klasičnog štiha.