Jerrari, prvi SUV na svijetu je stvoren prije 52 godine, a dijete je Jeepa in Ferrarija, ali ne i čuvenog Enza koji se križao kad ga je vidio

Na prodaju je 'prvi SUV na svijetu', dijete Jeepa i Ferrarija. Nakon 52 godine Jerrari još uvijek vozi i kao ispod čekića je. Danas se SUV-ovi prodaju kao halva i svaki je drugi nasljednik upravo Jerrarija, koji je nastao 1969. kao spoj Ferrarija 365 i Jeep Wagoneera. Enzo Ferrari prekrižio se nekoliko puta kad mu je "s glupom idejom" došao Amerikanac koji je poželio da mu baš u Modeni izrade sportski terenac. Dobio je košaricu, a čuveni Enzo ja kazao da će radije propasti nego izrađivati takva karoserijska čudovišta. Bill Harrah, američki bogataš i vlasnik dvaju kasina u Rajni i strastveni kolekcionar automobila s impresivnom kolekcijom od 1.500 vozila, zaslužan je za stvaranje jedinstvenog automobila iz 1969. godine. Kad mu želju nije htio ispuniti Enzo, odlučio se na samostalni poduhvat, a rezultat je bio Jerrari. I to prvotno u bijeloj boji.

Jerrari, prvi SUV na svijetu je stvoren prije 52 godine, a dijete je Jeepa in Ferrarija, ali ne i čuvenog Enza koji se križao kad ga je vidio Alec Löckmann
16. 6. 2021

Ferrari se smatra jednom od posljednjih marki automobila koja u svojoj ponudi još nema sportski terenac (ovaj je na putu, a njegovo će ime biti Purosange), a malo ljudi vjerojatno zna da je Ferrari 365 'sudjelovao' u izradi prema nekima očistiti prvi terenac imena Jerrari. Zapravo govorimo o jedinstvenom automobilu, spajanju spomenutog talijanskog sportskog automobila i Jeepa Wagoneera, zbog čega je automobil i dobio ime, a ovih se dana ponovno pojavio na tržištu!

Pokojni američki bogataš Bill Harrah, vlasnik dvaju kasina u Rajni i strastveni kolekcionar automobila s impresivnom kolekcijom od 1.500 vozila, zaslužan je za stvaranje jedinstvenog automobila iz 1969. godine. Dugo je vremena Harrah želio imati sportski kombi, a želju je želio uputiti i Enzu Ferrariju - koji ga, u svom maniru, nije želio ispuniti, jer je bio mišljenja da takvih nikada ne bi trebalo biti automobil s Ferrarijevom značkom.

Harrah se sam pobrinuo za konstrukciju, a razlog tome bila je snježna oluja u kojoj je jedan od njegovih mehaničara razbio njegov novi Ferrari 365 GT 2 + 2 godine 1969. Automobil je pretrpio velika oštećenja straga, sprijeda, uključujući 4, Srećom, 4-litreni 12-cilindrični motor ostao je netaknut i tako postao prikladan kandidat za Harrahov ambiciozni projekt: kombiniranje prednjeg dijela vozila s kabinom Jeep Wagoneera (1969.). I budući da je na svom platnom spisku imao mnoštvo mehaničara koji su se brinuli o svojoj širokoj floti, povjerio je zadatak izrade jedinstvenog vozila svom timu, naviknutom na razne slične projekte.
 

Automobil je postao prava legenda i zaštitni znak Harraha i njegove kolekcije. Dijelom je to zasluga pogonskog sklopa, jer je Ferrarijev 12-cilindraš kombiniran s trostupanjskim automatskim mjenjačem Jeep - nužan korak za održavanje pogona na sva četiri kotača. 1977. godine automobil je dobio slabiji Wagoneer motor, koji je i sad ugrađen u njega, a Ferrari je lutao novim i puno diskretnijim Wagoneerom, koji je zbog toga bio puno prikladniji za nenametljivu svakodnevnu upotrebu. Potonji je tada dobio ime Jerrari 2.

Prema onima koji su ga isprobali (uključujući časopise Road & Track), Jerrari je napravljen po visokim standardima, pa ne čudi što je preživio do danas. U to je vrijeme već promijenio popriličan broja vlasnika, posljednji put 2008. godine, kada ga je anonimni kupac iz Njemačke kupio za12.000 dolara i doveo ga u Europu, gdje je potom proveo daljnjih 13 godina.
 

Izvorni Jerrari sada se ponovno prodaje na web mjestu "Classic drivers", gdje se u opisu navodi da je automobil pažljivo održavan cijelo vrijeme i da je stoga u stanju u kojem je bio kada je stvoren - s izuzetkom zelene boje. Automobil je bio bijel kad je proizveden, ali ubrzo nakon toga Bill Harrah odlučio ga je obojiti u 'britansku trkaću zelenu boju'. Nije poznato za koliko je prodavač Alec Löckmann spreman odreći se automobila, jer još uvijek prikuplja ponude, ali s trenutno izuzetno vrućim tržištem klasičnih vozila, očekuje se da će prikupljeni iznos biti puno veći nego onaj koji je platio za auto.
 

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.