Danas prodaje luksuzne zrakoplove, a 3 x je pobijedio u Formuli 1, 15 puta bio na postolju

Ovaj trkač postao je multimilijunaš. Ali ne zato što je bio odličan pilot Formule 1. Nekada je bio zvijezda Formule 1, pobijedio je u tri utrke, vozeći za Arrows, Benetton, Williams, Ligier i Jordan. Tada je, zahvaljujući nekim drugim trkačima, okrenuo sasvim novi list u svojoj karijeri. I da, danas je Thierry Boutsen milijunaš.
 

Danas prodaje luksuzne zrakoplove, a 3 x je pobijedio u Formuli 1, 15 puta bio na postolju arhiv AM
29. 6. 2023

Napisao: Andraž Zupančić

Karijera Thierryja Boutsena bila je vrlo vruća i hladna. Znao je odvoziti odličnu utrku, ali u ostalima je bio vrlo prosječan. Nikada nije zračio nekom posebnom karizmom i nikada nije uživao status prave zvijezde među ljubiteljima Formule 1, ali je svojom smirenošću i skromnošću znao uvjeriti konkurente.

U današnjoj Formuli 1 65-godišnji Boutsen odvozio je 164 utrke, osvojio ih tri puta i stajao na postolju petnaest puta.pobjedničko postolje. Ali nakon deset godina utrkivanja u Formuli 1 i nakon trkaće mirovine 1993., njegov istinski uspješan život tek je započeo. I danas priznaje da mu je Formula 1 i utrke općenito otvorila mnoga vrata.
 

“Do svoje 18. godine nisam ni znao da postoje privatni zrakoplovi. Obiteljski prijatelj bio je izvršni direktor Abelaga, privatne zrakoplovne tvrtke, i pozvao me da radim za njih kao pomoćnik mehaničara. Uživao sam u svakoj minuti posla, tehnologija me oduvijek zanimala na ovaj ili onaj način, ali ovo je za mene bilo nešto sasvim novo", prisjeća se danas Belgijac koji se utrkivanjem "trovao" upravo zrakoplovnom tehnologijom. Zaista se počeo baviti utrkama tek dvije godine nakon ovog susreta sa zrakoplovima.“Ono čega se najviše sjećam jest da sam jednom bio pozvan na probni let s dva pilota nakon što je avion bio na servisu. Tada sam sebi obećao da ću, ako ikada budem imao dovoljno novca, kupiti avion i sam njime pilotirati." Na to je morao čekati 12 godina, ali je na kraju uspio. "Kao vozač Formule 1, upravljao sam vlastitim zrakoplovom od utrke do utrke ili sponzoriranja događaja. Ali nikada se nisam namjeravao aktivno baviti ovim poslom, a kamoli pokrenuti vlastitu tvrtku. Nakon završetka trkačke karijere malo sam se tražio, radio sam sve što sam mogao, ali ništa me baš nije veselilo. Ali onda se sve promijenilo 1997., zahvaljujući Heinz-Haraldu Frentzenu."
 

Napomenuo mu je da bi želio kupiti upravo takav avion kakav je tada imao Boutsen, ali ne zna gdje ga kupiti, kako srediti svu dokumentaciju itd.
 „Pa, ​​učinio sam to za njega i on je bio moj prvi pravi kupac“, prisjeća se danas Boutsen.

Keke Rosberg pojavio se na vratima odmah nakon Frentzena da čuje od Frentzena kako sam mu našao avion i sredio sve potrebno. Pa i on je želio avion poput Frentzena. Zatim je trebao pronaći i dogovoriti kupnju aviona za Miku Hakkinena, a ubrzo ga je nazvao Michael Schumacher koji je u to vrijeme želio prodati njegov Challenger.U vrlo kratkom vremenu sklopio je tada deset poslova, sve za trkače ili timove, i tada je stvarno osjetio da se iz ovoga može razviti nešto veće. “Uživao sam, ostvario sam nove kontakte, upoznao različite ljude, Formula 1 i trkači otvorili su mi nova vrata i svi su bili jako zadovoljni mojim radom. Zato smo moja supruga Daniela i ja osnovali Boutsen Aviation. Ona je bila zadužena za marketing i prezentacije, ja za poslovniji dio. Godine 2000. zaposlili smo našeg prvog zaposlenika, Dominiqua Trinquet, koji je i danas u tvrtki i naš je predsjednik. Imamo ukupno devet zaposlenih u Monaku, a imamo predstavnike u Indiji, Rusiji, sjevernoj Europi, istočnoj Europi i Švicarskoj."
 

Do sada su prodali 385 zrakoplova, a Boutsen kaže da svaki uspješan posao slave poput pobjede u utrci Formule 1, kao tim. „Svi radimo za jedan cilj i dajemo sto posto svoje vještine, a često i malo više“, kaže Boutsen kroz smijeh: „sada jedva čekamo četiristoti avion. Trenutno imaju 16 aviona“ na lageru", a prodaju sve vrste poslovnih aviona, a 70 do 80 posto su zrakoplovi koji mogu letjeti preko Atlantika, poput Challengera, Gulfstreama, Falcona... "Avioni koji mogu letjeti od Nice do Los Angelesa. Ovi avioni koštaju od 20 do 35 milijuna dolara, danas ih možete dobiti već za 15 ili 25 milijuna. Ponuda na tržištu je velika, za vrijeme covida mnogi su se gospodarstvenici pokušali riješiti aviona jer im nisu trebali. Avion je skupa igračka, skupa za kupnju, a još skuplja za održavanje. Ako vam stoji u hangaru pola godine, onda stvarno nema smisla."
 

Dakle, zrakoplovi nisu njegov jedini posao, tvrtka je zapravo proširena s nekim dodatnim aktivnostima i podtvrtkama poput Boutsen Designa. Njime upravlja supruga Daniela koja se brine za unutarnje uređenje aviona, superjahti ili rezidencijalnih vila prema željama kupaca ili vlasnika.
 

Preberite

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.