Nakon 27 godina, jedan od najpopularnijih automobila u Europi je mrtav. Legendarno ime sada je samo dio povijesti

Prestanak proizvodnje Focusa samo je posljednji korak u široj transformaciji Fordove strategije u Europi. Već su nestali Ford Fiesta, Ford Mondeo i Ford Ka.

Dacia Sandero, Volkswagen Golf, Renault Clio, Peugeot 208..., stajali su glave legendarnog hatcbacka.

Nakon 27 godina, jedan od najpopularnijih automobila u Europi je mrtav. Legendarno ime sada je samo dio povijesti Ford
8. 12. 2025

Ford Focus, jedan od najprepoznatljivijih modela marke u posljednja dva desetljeća, konačno je ispisao povijest. Posljednji Ford Focus proizveden je u Fordovoj tvornici u Saarlousu prošlog petka, čime je okončana 27-godišnja proizvodnja modela koji je značajno oblikovao europski automobilski prostor. Riječ je o bijelom primjerku s pet vrata, ali Ford nije objavio najnovije fotografije, već samo video isječak podijeljen na društvenim mrežama.

Prestanak proizvodnje Focusa samo je posljednji korak u široj transformaciji Fordove strategije u Europi. Već su nestali Ford Fiesta, Ford Mondeo i Ford Ka, što znači da je američki proizvođač gotovo u potpunosti izašao iz segmenta klasičnih osobnih automobila u samo nekoliko godina. Trenutna ponuda uglavnom se sastoji od SUV-ova i komercijalnih vozila, dok je Mustang iznimka - ali to je nišni model.

Ford je već prije nekog vremena naznačio da su razlozi za takve odluke uglavnom ekonomski. Iako je Focus i dalje bio popularan, marže su bile preniske da bi opravdale razvoj nove generacije. To se odražava i na Fordovoj tržišnoj poziciji: tržišni udio marke u Europi pao je s više od sedam na oko tri posto u posljednjih deset godina, što je značajan pad u usporedbi s prethodnim godinama.

@blaulichtreport_saarland

🚗💔 Hier rollt der letzte Focus: Ende einer Ära in Saarlouis Heute ist im Saarlouiser Werk der letzte Ford Focus vom Band gerollt – nach 55 Jahren Produktion. Ein Auto fürs Museum, eins für die Belegschaft. Der Rest: Geschichte - und Applaus für die eigene Zeit mit Ford am Standort Saarlouis. Ein emotionaler Tag für tausende Beschäftigte – und ein Moment, den Saarlouis nie vergessen wird. (Video: Privat)

♬ Originalton - Blaulichtreport Saarland

Europski kupci, s druge strane, dokazuju da interes za tradicionalne modele ostaje snažan. Dacia Sandero, Volkswagen Golf, Renault Clio, Peugeot 208, Škoda Octavia i Toyota Yaris među su najprodavanijim automobilima u Europi, što dokazuje da potražnja za klasičnim hatchbackovima i limuzinama ne jenjava. Zato će 2026. biti prekretnica za Ford, jer će marka prvi put u desetljećima ostati bez osnovnog modela za putnike, što će dodatno utjecati na njezin tržišni udio.

Unatoč tome, Ford već priprema povratak u nižu srednju klasu. Prema informacijama njemačkih poslovnih medija, dolazak novih modela potvrđen je trgovcima, ali potencijalni nasljednik po veličini neće biti klasični hatchback, već crossover. To znači da Fordov fokus na SUV segment ostaje, dok su Mustang i Mondeo/Taurus, koji se još uvijek prodaju u nekim zemljama, samo ostaci nekadašnje raznolike ponude.