Šok za autoindustriju iz EU, u samo 10 godina stop "dizelašima i prljavcima", 180 stupnjeva zaokret prema čistim tehnologijama, prije svega struji

Ekskluzivno: Europski parlament uputio prijedlog Europskoj komisiji o smanjenju ispuštanja CO2 kod osobnih auta. Do 2030. emisija štetnih plinova kod auta mora se smanjiti za 40 posto! Šok za proizvođače koji će se preko noći morati odreći, prije svega dizelaša i starih prljavih tehnologija. Već sljedeći tjedan na susretu Europske komisije i Savjeta EU donijeti će se i obavezujuća odluka. U Njemačkoj zbog toga već u rujnu prodano 30 posto manje vozila!

Šok za autoindustriju iz EU, u samo 10 godina stop "dizelašima i prljavcima", 180 stupnjeva zaokret prema čistim tehnologijama, prije svega struji press
4. 10. 2018

Države članice Europske unije do 2030. godine moraju smanjiti količinu emisija ugljičnog dioksida i drugig štetnih emisija u osobnim automobilima i lakim gospodarskima vozilima. Tako je jučer odlučeno na sastanku najviših europskih dužnosnika i eksperata. Sve ih je zapravo zgrozila spoznaja kako je prometni sektor jedini u Europi gdje se količina ispuštanja nastavlja povećavati. Vjerovali ili ne, ali 26 posto svih emisija štetnih plinova proizvedenih u Europskoj uniji dolazi s osnova vozila. Usvojen prijedlog predviđa zacrtao je i za 40 posto manju emisiju tako ispuštenih štetnih plinova i to već 2030. u odnosu na onu koja je evidentirana 1990. godine.

Već sada se automobilska industrija teško nosi s netom prihvaćenim WLTP ciklusom mjerenja štetnih plinova koji je u prosjeku dokazao kako su do sada proizvođači varali s emisijama štetnih plinova i do 45 posto. Prikazivali su ih samoinicijativno bez tako rigoroznih laboratorijskih i homologacijskih standarda koji su upravo zaživjeli s prvim danom rujna. Zbog činjenice što se sada prikazuju bitno više vrijednosti ispušnih plinova nego do sada po NEDC standardima mnogi su ušli u crveno. Zbog toga ušli su i u više porezne razrede, a brojni modeli izgubili su i pravo na subvencije i poticaje. Tako je pitanje hoće li i brojni korisnici poticaja u Hrvatskoj, prije svega za plug in hibride moći iskoristiti dobivene poticaje, jer sad rijetko koji plug in hibrid ima emisiju CO2 manju od 50 g/km, koliki je prag za stjecanje prava za poticaje! Zanimljivo pitanje i za naše Ministarstvo okoliša.

Originalni prijedlog, koji je sastavio zastupnik socijaldemokrata Miriam Dalli inače pretpostavlja još značajnije smanjenje emisija - do 75 posto u odnosu na 1990. Međutim, s druge strane, ovaj prijedlog je doživio odbijenicu Europske pučke stranke. Plaše se gubitka radnih mjesta, iako se zna kako će uvođenje ekstenzivne proizvodnje električnih baterija u Europi donijeti 92.000 novih radnih mjesta, daleko više od 69.000, koliko se stječe samo uvozom baterija iz Kine.
"Donesena odluka je kompromis, koji je i dalje prihvatljiv"

Sve je to u skladu s Pariškim sporazumum gdje su predviđene stope smanjenja temperature i to dugoročni globalni pad temperature od dva stupnja Celzijusa.

Ovo je istinska revolucija u automobilskoj industriji, nikad zabilježena. Sada je potrebno obnoviti cijeli vozni park, zaključili su europarlametarci. U isto vrijeme pruža se mogućnost za zemlje (Hrvatska), da čak i uz pomoć europskih fondova više ulagažu u subvencije za kupnju električnih vozila i smanjenjem cijena potaknu ljude da se odlučite na kupnju hibridnih automobila i ekološki čistih. Naravno, bit' će potrebno osigurati i čišće izvore električne energije. Istina je da je tehnologija u ovom području vrlo brzo napreduje, kako u pogledu baterija i tako i kod proizvodnje posve novih zero emission automobila.

Iako je Europski parlament prihvatio prijedlog to ne znači da će predložene izmjene i dopune biti donesene. Prijedlog također mora odobriti Vijeće Europske unije, sastavljeno od ministara zaštite okoliša pojedinih država članica i Europske komisije, uz neke promjene koje se očekuju od Vijeća ili ministara. Predviđeni su sastanak o ovoj temi bit će sljedećeg tjedna, 9. listopada u Bruxellesu.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.