B kategorija više neće biti dovoljna za upravljanje dostavnim vozilom, kamionetima pa čak i pick-upovima iznad 3,5 tone

EU birokracija opet lupa k'o Martin po tikvama! Europska komisija traži da se dopuštena masa vozila kategorije B poveća s 3,5 na 4,25 tona! Zahtijevaju i dodatno uvođenje stručnog osposobljavanja za vozače dostave!

B kategorija više neće biti dovoljna za upravljanje dostavnim vozilom, kamionetima pa čak i pick-upovima iznad 3,5 tone pexels for pixabay
11. 12. 2023

Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) zajedno sa skupinama pješaka, biciklista i prijevoznika napisalo je otvoreno pismo zastupnicima u Europskom parlamentu. U njemu se govori o nadolazećoj reviziji EU Direktive o vozačkim dozvolama (2006/126) te se ističe potreba dodatnog stručnog osposobljavanja za vozače lakih gospodarskih vozila, slično zahtjevima koji vrijede za vozače autobusa. predložena revizija je jačanje sigurnosti na cestama i postizanje ciljeva EU-a za smanjenje smrtnih slučajeva i teških ozljeda u prometu za 50% do 2030. U tu svrhu organizacije tvrde da je uvođenje obvezne obuke za profesionalne vozače dostave ključno jer su oni značajan čimbenik prometnih nesreća u EU i njihova je uporaba u porastu.

Sve veća uporaba dostavnih vozila može se pripisati raznim čimbenicima , uključujući veću potražnju, svakodnevne gradske usluge, isporuke preko noći i porast kupnje na mreži. Nažalost, pritisci da se udovolji zahtjevima tržišta, intenzivna konkurencija u transportnoj industriji i nedostatak strogih propisa doprinijeli su lošim radnim uvjetima za vozače ovih vozila, što predstavlja značajan sigurnosni rizik. Kritično pitanje istaknuto u pismu je relativno blag propisi koji se odnose na vozače dostave ukupne dopuštene mase do 3,5 tona u odnosu na teška teretna vozila. Rukovatelji i vozači teških teretnih vozila moraju dobiti uvjerenja o stručnoj osposobljenosti, koja se moraju redovito ažurirati. Vozni parkovi dostavnih vozila rade prema nižim standardima i samo vozila koja prelaze 2,5 tone GVW i voze preko granica EU-a podliježu pravilima EU-a o vremenu vožnje i odmora do 2026. Ova promjena neće utjecati na veliku većinu prometa dostavnih vozila koji se odvija unutar državnih granica. Kako bi se poboljšala sigurnost na cestama, organizacije pozivaju na sveobuhvatnu obuku za profesionalne vozače dostave koja će obuhvatiti siguran utovar i istovar, osiguranje tereta, vožnju unatrag, sprječavanje umora, planiranje putovanja i usklađenost s prometom, uključujući korištenje sigurnosnog pojasa i izbjegavanje ometanja.

U otvorenom pismu poziva se da se sadašnji uvjeti za vozače autobusa i kamiona, koji uključuju stručno osposobljavanje vozača (potvrde o stručnoj osposobljenosti), prošire novom kategorijom za vozače lakih gospodarskih vozila. To bi se moglo postići u sklopu prijedloga Europskog parlamenta da se uspostavi kategorija B+ s posebnim zahtjevom za osposobljavanje za vozila kategorije N1 koja se koriste u profesionalne svrhe. Organizacije također izražavaju neslaganje s prijedlogom Europske komisije da se dopuštena masa vozila kategorije B poveća s 3,5 na 4,25 tona. Pozivajući se na nedavno izvješće instituta VIAS iz Belgije, tvrde da veća i snažnija vozila sve štetnije utječu na sigurnost pješaka i biciklista u cestovnom prometu.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.