PREMIJERA: Ovo je Porsche na struju, za makadam i vikendicu, koji se ne srami bicikla na krovu, s kojim možete kamo hoćete

Svestranost je srednje ime novog Porschea Taycan Cross Turismo, koji kombinira električnu mobilnost s korisnom vrijednošću. U Njemačkoj će stajati 93 tisuće eura, a dug je pet i širok dva metra, autonomija je od 388 do 456 km.

Porsche Taycan Cross Turismo Porsche
5. 3. 2021

On nije samo električni sportski automobil, već nadasve prostraniji i „svestraniji“. Spreman je povesti i to na krovu, ali i u gepeku bicikl i nije neobično da ga vozite na makadamu do vikendice u brdima. Ovo je novi Porsche Taycan Cross Turismo. Prednosti nove verzije električnog sportskog automobila očite su na prvi pogled: dizajn kombija donosi 47 milimetara više prostora iznad glava stražnjih putnika (s 30 mm većom siluetom), a iza vrata prtljažnika sada je 446 (oko 45 više od limuzine)) ili do 1212 litara prtljažnika. Uz samo dobar centimetar dulji dizajn. Prilično impresivno, zar ne?

Taycan Cross Turismo donosi sve značajke limuzine Taycan, uz to i 800-voltnu električnu pogonsku arhitekturu, pogon na sva četiri kotača i fleksibilni zračni ovjes (standardno), što osigurava pouzdanu, udobnu i dinamičnu vožnju, posebno na lošem terenu.

Svaki treći Porsche je elektrificiran

 Porsche se pretprošle godine obvezao na električnu mobilnost, što znači da želi postići da do 2025. polovica svih prodanih vozila budu elektrificirana, bilo potpuno električna ili priključni plug in hibridi. Taj je udio prošle godine dosegao trećinu vozila.

Pažnja, visoki napon, ovo je nekako zajedničko za sve četiri verzije Taycana. Elektrifikacija, međutim, nudi ne samo iznimnu snagu, već i dodatnu snagu (overboost), što u slučaju programa ubrzanja Launch Control pruža nekoliko desetaka kilovata dodatne snage.

Tako osnovni Taycan 4 s 280 kilovata (380 'konja') može postići 350 kilovata (476 'konja') tijekom ubrzanja, snažniji Taycan 4S s 360 kilovata (490 'konja') 420 kilovata (571 'konja') , Taycan Turbo ili Turbo S, koji u osnovi imaju 460 kilovata (625 'konja'), a u slučaju prekomjerne snage 500 kilovata (680 'konja') ili čak 560 kilovata (761 'konja'). Prilično impresivno, zar ne?

Do 456 kilometara s jednim punjenjem

Istodobno, domet je poštovanja velik - Taycan Cross Turismo, dug gotovo pet metara i širok gotovo dva metra, prema tvorničkim podacima trebao bi preći 388 do 456 kilometara. Istodobno, inženjeri su osigurali dodatni program vožnje za manje asfaltirane ili blatnjave ceste, kada je Cross Turismo 30 milimetara više od tla u odnosu na sedan verziju, a program također prilagođava rad prigušenja, kontrolu proklizavanja kotača, okretni moment vektoriranje, kontrola stabilnosti kao i prijenos snage na stražnji kotač.

Porsche je također razvio i prtljažni prostor za najviše tri bicikla, posebno za Taycan Cross Turismo, koji će na ceste krenuti ovog ljeta (u Njemačkoj za nešto više od 93 tisuće eura), modele električnih bicikala, eBike Sport i eBike Cross.

Članak je također dostupan u tiskanom izdanju magazina Start, koji je u prodaji od 15.12.2020.

PRETPLATITE SE!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.