Njegov posao je dizajniranje Renaultovih modela, a njegov su fetiš tenisice. Za svaki novi auto osmislio je i pripadajuću obuću. On je Laurens van den Acker

Laurens van den Acker, direktor Renaultova odjela za dizajn, na društvenim je mrežama stekao brojne pratitelje zahvaljujući svojim tenisicama za koje tvrdi da su samo jedan u nizu elemenata koji daju mogućnost potpune personalizacije

Njegov posao je dizajniranje Renaultovih modela, a njegov su fetiš tenisice. Za svaki novi auto osmislio je i pripadajuću obuću. On je Laurens van den Acker renault
6. 4. 2020

Tekst i foto: PR

Laurens van den Acker, direktor Renaultova odjela za dizajn, osim po konceptnim automobilima iznimno promišljenog dizajna, poznat je i po zavodljivosti koju je udahnuo Renaultovim modelima. Na društvenim je mrežama stekao brojne pratitelje zahvaljujući svojim tenisicama. I to ne bez razloga – svaki konceptni automobil i novi serijski automobil popraćeni su... Odgovarajućim parom tenisica. I to u tolikoj mjeri da su s vremenom tenisice postale njegov zaštitni znak, odraz njegove osobnosti.

Zašto je Laurens van den Acker odlučio nositi tenisice? Zašto je personalizacija odjednom tako važna? Što je zajedničko automobilu i paru tenisica? Kako izgleda razvoj personaliziranog vozila kao što je Captur? Kako izgleda suradnja proizvođača sportske obuće Le Coq Sportif i Renaulta? Doznajte u nastavku:

Personalizacija je vodeći suvremeni trend. Zašto je odjednom tako važna?

Društveni pritisak da se uklopimo uvijek je bio praćen željom za isticanjem. Savršen je primjer toga estetika punka. Britanski školarci morali su nositi školske uniforme. Od propisane uniforme smjele su odstupati samo čarape, obuća i frizura. Punkeri su proizvod upravo takve situacije. Suočeni s ograničenjem, uspjeli su maksimalno iskoristiti minimalne mogućnosti kako bi se slobodno izražavali. Personalizacija nam je omogućila da razbijemo okvire jednoličnosti u koje nas društvo stavlja i otkrijemo ono što je skriveno pod uniformom. Mislim da se radi o suštinski ljudskoj potrebi. Lakše se prilagođavamo onome što je poželjno kada to možemo prilagoditi svojim zamislima. A to je ključno obilježje personalizacije.

Taj je fenomen još izraženiji među dizajnerima jer se od njih očekuje da daju svoj osobni pečat, a da bi u tome uspjeli, moraju najprije stvoriti vlastiti izričaj. Dizajnere se cijeni zbog njihova pogleda na svijet, oni u sebi utjelovljuju ovu strast. Kada je riječ o tenisicama, najvažnija je udobnost. Posjet sajmovima automobila znači duge šetnje, stoga je važno imati najudobniju obuću. No pravi razlog svemu ovom leži u počecima moje karijere. Kad sam se tek zaposlio i počeo nositi prva odjela, osjećao sam se sve više nalik svojem ocu. Tenisice su bile način da izrazim svoju pomalo sportsku osobnost. Također su i uočljiv komad garderobe s kojim se možete lako igrati.

 

ZAHVALJUJUĆI DVOBOJNOM KROVU, Captur je dostupan u 90 mogućih kombinacija vanjskog izgleda. Kako stvarate nove boje?

Glavna misija dizajnera jest učiniti život ljepšim. Dakako, počevši od boja koje moraju zračiti privlačnošću. Boje su jedan od zaštitnih znakova Marke, stoga ih kombiniramo na različite načine kako bismo učinili ulice još šarenijima. Obično težimo toplim i vedrim bojama. Dobar je primjer toga narančasta Atacama novog Captura. Prednost prilagodljivog vozila jest ta da se njome omogućuju različite kombinacije boja. Karoserija je dizajnirana tako da svjetlost igra važnu ulogu. Nadahnjuju nas novi trendovi, osobito iz svijeta mode.

Tenisice i automobili imaju više toga zajedničkoga nego što se naoko čini. Potplat se može usporediti sa segmentom vozila (gradski automobil, terenac itd.), gornjište s karoserijom, dok su vezice potpis obuće, kao što je i prednja maska potpis automobila. Postoji prirodna veza između automobila i tenisica. Ljudi često govore o utjecaju arhitekture na vozila, no veza između vozila i obuće još je uža. Primjerice, obuća i automobili na jednak način poprimaju obilježja marke. Premda naizgled jednostavan predmet, obuća može otkriti mnogo toga. Obično se kaže kako na temelju nečijeg sata i cipela možemo mnogo doznati o osobi koja ih nosi.

 

Je li jednostavnije personalizirati tenisice ili vozilo?

Kada dizajnirate prilagodljivo vozilo, izazov postaje konfigurirati vlastito. Isto vrijedi i za tenisice. Također, ne mogu se svi modeli tenisica personalizirati, osnovni dizajn mora biti vrlo jednostavan, inače ga je teško nadograditi. Posebno treba paziti na proporcije i grafički dizajn.

 

Ne frustrira li vas to što se možete igrati samo s bojama i materijalima?

Za kreativnost su potrebne granice. Ako ih ne trebate, onda ste već umjetnik. Svaka nova personalizacija istog para tenisica za mene je pravi izazov.


 

 

Može li se prilagodba podstave tenisica usporediti s prilagodbom unutrašnjosti vozila?

U teoriji da, posve je moguće. Ali prozirna obuća baš i ne zvuči privlačno. Unutrašnjost obuće ne bi trebalo zanemariti, čak ni kada je ne možete vidjeti. Prvenstveno zato što je ipak jasno vidite kada obuvate tenisice. To me također podsjeća na predstavljanje torbe koju je dizajnirala Coco Chanel. Iznutra je bila prekrasna, vrhunski izrađena, izazivala je oduševljenje sa svakim otvaranjem. Namjera je bila povezati vlasnicu s njezinom torbom, stvoriti vezu za koju nitko drugi ne zna. Zbilja zanimljivo.

 

Zašto Le Coq Sportif?

Do suradnje je došlo spontano. Otkrio sam Le Coq Sportif na utrci Formule 1 – već su dvije godine partneri momčadi Renault F1. Svidjelo mi se to što rade, a i bili su spremni pomicati granice personalizacije. To je zapravo bilo presudno. Izrađuju prototipe po mjeri. Suradnja s Le Coq Sportifom omogućila nam je skok u visoku modu. Moji su modeli sada jedinstveni.

 

Kako izgleda postupak personalizacije tenisica?

Za to je potreban timski rad. Posjetili smo dizajnerski centar Le Coq Sportifa u Parizu kako bismo usvojili njihove metode i razumjeli ograničenja u personalizaciji. Izravno surađujem s Renaultovim dizajnerom Françoisom Blanchardom i mogu reći kako jednak kreativni proces vrijedi i pri dizajnu automobila. Najprije dogovaramo što želimo postići, nakon čega izrađujemo skice i biramo strategiju. Zatim krećemo s personalizacijom. Nazvao bih to razvojem automobila u malom.

 

Koje ste tenisice prve dizajnirali za Renault?

Prve tenisice s mojim potpisom bile su Adidas, a dizajnirao sam ih za potrebe predstavljanja konceptnog vozila DeZir. To je bio prvi Renaultov automobil u čijem sam dizajnu sudjelovao. Nadahnuo je čitav niz serijskih vozila koja danas možete vidjeti na cesti. Te su mi tenisice posebno drage, premda su sada već iznošene.

 


 

 

Koliko pari tenisica imate?

Teško je reći – taj se broj neprestano mijenja! Na fotografijama s događanja L’Atelier Renault uočit ćete oko 12 pari, iako ih imam najmanje 20. Nosim ih svakodnevno. Tenisice je važno nositi jednako kao što je i automobil važno voziti.

 

Kada biste mogli dizajnirati tenisice ispočetka, kako bi izgledale?

Želio bih dizajnirati mnogo napredniji model tenisica. Jednostavne i udobne, ali od naprednijih materijala. Recimo od savitljivog metala, izrađene s pomoću tehnologije 3D printanja. Mogle bi to biti „pametne tenisice”, zašto ne. Ljudi često govore kako Renaultovi modeli djeluju živo i unose vedrinu. Želite li tenisice učiniti življima, dovoljno je poigrati se svjetlom, tehnologijama i pokretom. Hodanje će tako biti još veći užitak za osjetila. Također, želio bih izraditi potpuno razgradive tenisice. Ili stvoriti obuću koja se neće moći poderati ili iznositi, koja će grijati i hladiti stopala ovisno o godišnjem dobu.

 

Dizajnirali ste Twingo Le Coq Sportif. Kako automobil može asocirati na marku obuće?

Za početak je potrebno pronaći tip obuće koji se slaže s vozilom. Ako je to sportska obuća, odabrat ćete automobil visokih performansi. Ako je to moderna obuća, odabrat ćete gradski automobil. Dakle, sve kreće od zajedničkih karakteristika. Zatim se igrate s bojama. Primjerice, dizajn Le Coq Sportifa utkan je u sve njihove proizvode, što ga čini iznimno prepoznatljivim. Možete iskoristiti elemente takvog dizajna. Mislim da je dizajn Twinga Le Coq Sportif sjajan primjer jer snažno asocira na Le Coq Sportif i prije nego što primijetite logotip. Tu su i drugi novi modeli iz Renaultove ograničene serije nadahnute modom: Twingo La Parisienne i Captur Helly Hansen. Captur Helly Hansen značajno je povećao prepoznatljivost dviju marki. Captur je Renaultov terenac, a Helly Hansen proizvođač sportske odjeće. Crvena i crna boja vizualni su pečat marke Helly Hansen. Usto, njihova 3D-tkanina pridonosi dojmu izdržljivosti. Kako biste povećali prepoznatljivost marke s kojom surađujete, morate biti međusobno komplementarni. Ne smijete se međusobno isključivati.

 

Koja je razlika između dizajnera automobila i dizajnera obuće?

Uzmimo za primjer arhitekte koji daju svoj pečat zgradama koje projektiraju. Recimo, Frank Gehry – odmah ćete prepoznati njegova zdanja. Isto vrijedi i za svijet mode. Lako ćete razlikovati Jeana-Paula Gaultiera od ostalih dizajnera. Važno je da svaki dizajner ima osobni pečat. No, u automobilskoj industriji stvari su drugačije jer radite za marku. Uspješni ste kada pridonosite prepoznatljivost marke, a ne kada ljudi prepoznaju vaš stil. Međutim, to ne znači da ne možete dati osobni pečat vozilima koja dizajnirate. Odabir zanimljive obuće ili modnih dodataka omogućuje vam da dodatno naglasite svoju osobnost. Postao sam dizajner jer sam kao dijete imao poster Ferrarija u sobi. Još tada sam si obećao da ću jednog dana dizajnirati i voziti takve modele. To je bio moj san. Sanjati da ću jednog dana postati vozač trkaćih automobila ili dizajner automobila bilo je dovoljno da pobudi strast. Kada dizajnirate automobile, shvatite da se zapravo bavite brojnim aspektima dizajna. Kada stvarate vozila, stvarate 500 proizvoda odjednom. Taj proces obuhvaća sve vrste dizajna: industrijski dizajn, arhitektonski dizajn, oblikovanje proizvoda, rad s bojama i materijalima, dizajn svjetla, namještaja, tehnologije itd. Automobilski dizajn savršeno utjelovljuje sve moguće oblike dizajna. To je ono što ga čini privlačnim. Složen je, ali i impresivan. I to je razlog zašto nema velike razlike između automobila i tenisica. Već uključujemo ovaj segment u svoj dizajn.

 

Koje tenisice najradije nosite?

One koje me podsjećaju na početak moje avanture u Renaultu: Adidas tenisice dizajnirane za DeZir. Konceptni automobil DeZir i Clio IV uvijek će imati posebno mjesto jer su označili početak moje karijere u Renaultu. U njih sam uložio svoje srce i dušu, a oni su zauzvrat pokazali sve ono što će tek doći. Slično kao i prva ljubav, takvo se iskustvo ne zaboravlja.

 

Nekoliko riječi o sljedećem modelu tenisica?

Pripremamo novi model u suradnji s Le Coq Sportifom. Pripremite se za iznenađenje koje stiže za nekoliko mjeseci. Mogu vam samo otkriti da će biti žute...

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.