Rabljeni električni automobili: teško ih je prodati, a ogroman je gubitak. Nakon 3 godine vrijednost mu se prepolovi

VELIKI COME BACK DIZELAŠA I BENZINACA!!! U samo 3 godina pad vrijednosti i iznad 50 % i zbog toga je prošle godine na najvećem europskom tržištu auta ponovno porasla prodaja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Vrlo ih teško prodati i to uz velike popuste. Prosječni baterijski automobil s cijenom od 43.600 eura nakon tri godine s prijeđenih 60.000 kilometara košta samo 18.800 eura! Izgubio je 57 % vrijednosti.
 

Rabljeni električni automobili: teško ih  je prodati, a ogroman je gubitak. Nakon 3 godine vrijednost mu se prepolovi pexels-gustavo-fring
26. 3. 2024

Napisao: Matjaž Gregorič

U Njemačkoj, koja se smatra najvećim europskim tržištem automobila, prošle godine čak 211.000 rabljenih električnih automobila nije našlo zainteresirane kupce ili su napustili zemlju i pronašli nove vlasnike izvan njemačkih granica. Zbog toga je i vladin cilj od 15 milijuna električnih automobila na njemačkim cestama do 2030. prilično dalek.

Osim toga, u Njemačkoj se ponovno prodalo više automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, u odnosu na 2022. udio automobila s benzinskim pogonom porastao je na 34,4 posto, dok je godinu prije iznosio 32,6 posto. Ovo povećanje također može biti rezultat oštrog pada plug-in hibrida. Lani je novoregistrirano više vozila s dizel motorom - ukupno 486.581.

U samo 3 godine izgubiti ćete 50 % na vrijednosti

Poznata konzultantska tvrtka Berylls Group GmbH iz Münchena sada je analizom zaključila da je rabljene električne automobile vrlo teško prodati i to uz velike popuste. Prosječni baterijski automobil s cijenom od 43.600 eura trenutno nakon tri godine s prijeđenih 60.000 kilometara košta samo 18.800 eura i time je izgubio 57 posto vrijednosti. Slična situacija nije samo u Njemačkoj. U Francuskoj, a posebno u Velikoj Britaniji, rezidualne vrijednosti također se smanjuju.Potražnja za novim, a posebno za rabljenim električnim automobilima općenito stagnira. Glavni razlozi su poznati: visoke cijene automobila i struje te dometi koji najčešće još nisu na istoj razini kao kod motora s unutarnjim izgaranjem.

Novi modeli većeg obujma i nižih cijena ulaze na tržište i izravno konkuriraju "mladim" rabljenima. Mnogi rabljeni električni automobili veliki su i skupi crossoveri koji se ne uklapaju u kategoriju masovnog tržišta, što ih čini nezanimljivim mnogim kupcima rabljenih automobila. Popusti i popusti za nove automobile znače da je nabavna cijena novog automobila smanjena na cijenu rabljenog automobil. Prema riječima stručnjaka iz Beryllsa, malo je nade za trenutnu generaciju električnih automobila na tržištu rabljenih automobila. Jedino što se može smanjiti su ogromni gubici.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.