Domagoj Đukec skrojio je i netom predstavljeni BMW iX, električni SUV koji je sa 516 konja snažniji i od novog BMW-a M3

Šef dizajna BMW-a, rodom iz Franfurta, podrijetlom iz Međimurja i dalje diktira ritam jedne od najutjecajnijih automobilističkih tvrtki na svijetu uz svog šefa Adrian van Hooydonka, nizozemskog dizajnera i BMW Group's Design direktora. Ovo je žestoki napad na Teslu X od koje ima veću autonomiju za 38 km i ukupna može proći s jednim punjenjem i 615 kilometara. Kako Vam se sviđa?

The first ever BMW iX – Design process , Domagoj Đukec bmw
1. 11. 2021

Stil je svakako prepoznatljiv, s brutalnim površinama, niskom linijom ramena i povećanim rešetkama za bubrege koje iX izdvajaju od gotovo svega na cesti. Otisak je otprilike isti kao BMW X5, ali sa znatno nižom linijom krova; u metalu dizajn nije baš tako dirljiv kao što se može činiti na slikama, ali ne bismo ga nazvali zgodnim.
Zakoračite li u iX i kabina je puno dojmljivija. Armaturna ploča spušta se s niskog otvora, što u kombinaciji s nedostatkom tunela za prijenos i panoramskim staklenim krovom daje ugodan prozračni ambijent. Kvaliteta materijala je iznimno visoka, s mekom prošivenom kožom i metalnim ukrasima, a BMW je bio namjeran minimizirati nered, tako da je instrumentna ploča gotovo u potpunosti bez tipki.

Umjesto toga, glavne kontrole mogu se naći na lebdećoj središnjoj konzoli, koja ima kristalno stakleni kotačić za glasnoću, birač mjenjača i iDrive kontroler, s gumbima integriranim u glatku ploču od drvenog furnira. Pruža privlačnu neskladnost u BMW-ovoj tehnološki najnapredniji interijer do sada.

iX nudi 20 puta više računalne moći od bilo kojeg prethodnog BMW-a i predstavlja novi iDrive 8 infotainment sustav. Donosi nove značajke kao što su 5G povezivost, satelitska navigacija mješovite stvarnosti i Digital Key Plus, koji koristi vaš pametni telefon umjesto konvencionalnog ključa.

Tomić & Co. objavio je i cijene. BMW xDrive40 starta s cijenom od 633.994 kn, a XDrive50 započinje s cijenom od 840.065 kn. 

Bešavni, zakrivljeni zaslon zauzima središnje mjesto u unutrašnjosti i u njemu se nalazi 14,9-inčni infotainment zaslon uz 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču. Grafika je iznimno jasna, a sučelje je osjetljivo na rad, bilo da se radi o dodiru ili rotirajućim kotačićem. S toliko funkcija, međutim, povremeno može biti teško navigirati bezbroj ikona i podizbornika dok ste u pokretu, a šesterokutni mjerači su manje čitljivi od konvencionalnog izgleda.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.