Ono što Amerikanci ne mogu, Kinezi mogu!!! Borba između Xiaomija i Applea preselila se i u automobilsku industriju, ali je završila prije nego što je i počela
Zašto je Xiaomi uspio tamo gdje je Apple zakazao. Američki div Apple konačno je zaustavio razvoj vlastitog automobila.
Xiaomi je, međutim, do danas već lansirao dva vozila. I bila su vrlo uspješna.
Napisao: Gregor Žvab
Kineski tehnološki div Xiaomi, jedina tehnološka tvrtka koja je uspješno ušla u automobilski sektor, ponovno je izazvao popriličnu pomutnju u Pekingu lansiranjem svog drugog električnog vozila – SUV-a. Događaj nije prošao bez provokacija, jer je osnivač tvrtke Lei Jun javno izazvao Apple, koji je nakon desetljeća neuspjeha konačno odustao od razvoja vlastitog automobila.
Novi Xiaomijev SUV primio je više od 289.000 narudžbi unutar sat vremena od lansiranja, što znači da je nadmašio i prodajni uspjeh svog prvog modela, SU7, električne limuzine lansirane u ožujku 2024. Uspjeh Xiaomijevog SUV-a učvršćuje poziciju tvrtke kao jednog od najjačih novaka u području električne mobilnosti, a istovremeno ukazuje na dobro osmišljenu strategiju tvrtke, koja je inspirirana uspjesima Tesle i Porschea, uz zadržavanje pristupačnosti koja je karakteristična za brend Xiaomi.
Zašto je Xiaomi uspio tamo gdje je Apple zakazao
Apple je izgradio svoju automobilsku ambiciju, nazvanu Project Titan, kao pokušaj razvoja potpuno autonomnog vozila razine 5, ali zbog stalnih promjena ciljeva i vizije nikada nije došao do konačnog proizvoda. Xiaomi je, s druge strane, bio prizemniji - tvrtka je izgradila vlastitu tvornicu kada je ušla u automobilski svijet i strateški se povezala s dobavljačima i stručnjacima iz automobilske industrije.
Između 2021. i 2024. Xiaomi je uložio više od 1,6 milijardi eura u lanac opskrbe električnih vozila, uključujući baterije, čipove, ovjes i senzore. Neke od ovih komponenti već se koriste u proizvodnim vozilima, uključujući lidare tvrtke Hesai i energetske module tvrtke Zhejiang EV-Techa.
Uspjeh izgrađen na znanju i brendu
Xiaomi je privukao brojne zaposlenike iz Geelyja, BMW-a, Magne Steyr i SAIC-a kako bi razvio svoju automobilsku diviziju. SU7, koji je dizajnom sličan Porscheu, djelo je direktora dizajna Li Tianyuana, bivšeg dizajnera BMW-a. Ali upravo je ta sličnost izazvala i optužbe za kopiranje.
Unatoč tome, SU7 ostaje bestseler. Do 50 posto kupaca odlučuje se za kupnju bez usporedbe s drugim markama, a mnogi stariji ljudi kupuju automobil kao poklon svojoj djeci - što ukazuje na visoku razinu povjerenja u kvalitetu i sigurnost.
Bogatstvo i planovi za globalno širenje
Iako je Xiaomi još uvijek daleko od prodajnih brojki vodećih proizvođača poput BYD-a (4,3 milijuna prodanih električnih i hibridnih vozila) ili Tesle (1,78 milijuna), tvrtka već gleda izvan kineskih granica. Prema prognozama, Xiaomi bi mogao početi prodavati svoja vozila u Europi već 2027. godine, a Njemačka, Španjolska i Francuska bit će prve mete.
„Xiaomi kasni u automobilsku industriju“, napisao je Lei Jun na društvenoj mreži Weibo. „Ali u svijetu u kojem tehnološki napredak i inovacije određuju tempo, uvijek ima mjesta za one koji dođu kasnije.“