Lojalnost Teslinih kupaca se strmoglavila. Svi oni koji se bave politikom zaslužuju i sve ono loše što im se događa

Eto što se dogodi kad se sližeš, a i posvadiš s Trumpom.

Politička aktivacija izvršnog direktora ostavila je velike posljedice. U samo godinu dana lojalnost prema Tesli se prepolovila.

Lojalnost Teslinih kupaca se strmoglavila. Svi oni koji se bave politikom zaslužuju i sve ono loše što im se događa newspress UK
6. 8. 2025

Napisao: Gregor Žvab

Tesla, nekada apsolutni prvak u lojalnosti kupaca među američkim automobilskim markama, u protekloj je godini zabilježila značajan pad u ovom području. Prema podacima analitičke tvrtke S&P Global Mobility, koje je ekskluzivno objavio Reuters, razlog ovog preokreta uglavnom je politički angažman Elona Muska, izvršnog direktora tvrtke.

Do lipnja 2024. godine, 73 posto američkih kućanstava koja su već posjedovala Tesla vozilo i kupovala novi automobil ponovno je bilo lojalno istoj marki. To je bila najviša stopa lojalnosti među svim proizvođačima automobila u Sjedinjenim Državama. No, tada je započeo nagli pad.

Nakon Muskove javne podrške Donaldu Trumpu u srpnju 2024. - odmah nakon pokušaja atentata na republikanskog kandidata - lojalnost Teslinih kupaca počela je opadati. Njegovo vodstvo novog "Ministarstva vladine učinkovitosti" i otpuštanja tisuća državnih službenika također su uzeli danak njegovom ugledu, izazivajući neodobravanje među Teslinom ekološki osviještenom i često lijevo orijentiranom bazom kupaca, izvještava Reuters.

Tesla je dosegla najnižu točku u ožujku 2025., kada je lojalnost pala na 49,9 posto, ispod prosjeka industrije. Prema analitičaru S&P-a Tomu Libbyju, ovo je „neviđen slučaj tako brzog pada lojalnosti. Nikada nismo vidjeli da vodeći brend padne na prosjek u tako kratkom vremenskom razdoblju“, rekao je.

Do svibnja 2025., Teslina stopa lojalnosti neznatno se poboljšala na 57,4 posto, što je vratilo iznad prosjeka i na razinu Toyote. Međutim, i dalje je daleko od svoje bivše vodeće pozicije.

Podaci sugeriraju da Muskov politički angažman šteti imidžu Teslinog brenda, posebno među kupcima koji imaju ekološki i društveno liberalnije stavove. Analitičar Morningstara Seth Goldstein procjenjuje da „demokratski orijentirani kupci također počinju razmatrati alternativne brendove.“

Uzbuđenju je doprinijela vijest ranije ovog tjedna da je Tesla dodijelila Musku 96 milijuna dionica vrijednih oko 29 milijardi eura, unatoč sudskoj presudi kojom je poništen njegov izvorni ugovor zbog kršenja interesa dioničara.

Tesla i Musk nisu službeno komentirali podatke ili optužbe. Ali jasno je da se brend, koji je izgradio svoj ugled na naprednoj tehnologiji i ekološkoj osviještenosti, sada suočava s posljedicama osobnih odluka svog prvog supruga.