Mlijeko je kupila u Sparu u zagrebačkoj Dubravi, a onda potpuno užasnuto upitala: "Recite mi, jel ja stvarno dobro vidim?!" To si ne bi smjeli priuštiti!
Prodali su joj napitak od badema kojem je rok istekao pred mjesec dana.Njezin je bijes ipak donekle opravdan, zar ne?
Izazvala je i lavinu sličnih optužbi i drugih razočaranih kupaca:
- "Spar je grozan što se tiče rokova trajanja, svaki put kad sam tamo nađem barem dva proizvoda kojima je istekao rok trajanja. Žalila sam se nekoliko puta, vrate ti novac i daju novi proizvod, ali nitko ti ne nadoknađuje izgubljeno vrijeme i duševnu bol što si popio nešto odvratno".
Svakodnevno se pojavljuju zapisi ili svjedočanstva ljudi koji dožive neku neugodnost pa onda na društvenim mrežama pitaju druge kako bi oni reagirali. Ujedno skreću pozornost na nepravilnosti koje se očito događaju vrlo često – čak iu trgovinama. Tako je korisnica Reddita iz Zagreba pokrenula pravu raspravu na forumu nakon što je otkrila da je u Spar trgovini na Dankovečkoj kupila napitak od badema kojem je rok već istekao 5. svibnja. U postu pod naslovom Reci mi da dobro vidim požalila se da je proizvod kupila prekjučer, jučer ga probala, a tek danas primijetila rok trajanja.
Recite mi da dobro vidim
byu/aves24 inzagrebMišljenja komentatora su bila različita, jedni su bili zgroženi, a drugi su joj savjetovali da piće vrati u trgovinu jer će joj dati novo. Pa, treći su ipak otišli korak dalje i rugali joj se što prije nije provjerila rok trajanja. Jedan je komentator, međutim, naglasio još jedan aspekt: "Trebamo objavljivati takve zapise kako bi ljudi naučili gledati datume i kako bi trgovine na to više obraćale pozornost."
Nekoliko korisnika također je istaknulo da biljna pića često imaju oznaku "najbolje upotrijebiti do datuma" (BBD), što nije isto što i stvarni rok trajanja. To znači da proizvod tehnički nije pokvaren nakon tog datuma, ali se okus ili tekstura mogu promijeniti. Ipak, zakon nalaže da se na prodajnim mjestima ne smiju nalaziti proizvodi kojima je istekao rok trajanja - čak i ako se radi o BBD-u. “To ne znači da mogu prodavati proizvode kojima je istekao rok trajanja, bez obzira je li ‘pokvaren’ ili ne”, komentirao je jedan korisnik.
Nije jedina s takvim iskustvima
Autorici bilješke vjerojatno je bila utjeha što nije jedina koja je ovako "zapela". Jedna korisnica imala je slično iskustvo:
"Spar je grozan što se tiče rokova trajanja, svaki put kad sam tamo nađem barem dva proizvoda kojima je istekao rok trajanja. Žalila sam se nekoliko puta, vrate ti novac i daju novi proizvod, ali nitko ti ne nadoknađuje izgubljeno vrijeme i duševnu bol što si popio nešto odvratno", napisala je.
Drugi je dodao:- "Jednom sam kupio sir, već narezan, koji sami pakiraju. Dođem kući, okrenem ga i vidim da ima plijesni na rubovima. Vratili su mi novac, ali svejedno." Među zapisima se, međutim, našao i jedan koji je otkrio bit problema. "Trgovina je ogromna, ima 100.000 artikala, a radi 70 umjesto 150 ljudi. Nitko nema vremena provjeravati rokove trajanja. Ne provode se pravila FIFO (first in, first out). Roba samo stoji naslagana na policama", napisao je korisnik koji kaže da dobro zna što se događa u većim trgovinama.