Zabranjeni telefoni u školama: Rezultati koji su uslijedili zaprepastili stručnjake (nisu očekivali)
Iznenađujući rezultati istraživanja o utjecaju zabrane korištenja telefona u školama na učenike. Puka zabrana nije dovoljno učinkovita.
Vlada je odbacila potpunu zabranu u učionicama
Nedavna studija Sveučilišta u Birminghamu pokazala je da zabrana korištenja mobitela u školama ne poboljšava školski uspjeh niti mentalno zdravlje mladih. Istraživanje na 1227 učenika u 30 srednjih škola u Engleskoj otkrilo je, na iznenađenje mnogih, da učenici ne spavaju više, nisu fizički aktivniji i ne uče bolje u školama u kojima su telefoni zabranjeni u odnosu na one u kojima im je dopuštena uporaba.
Puka zabrana nije dovoljno učinkovita
Istraživanje je pokazalo da stroga ograničenja ne smanjuju ukupno vrijeme koje mladi ljudi provode na mobilnim uređajima svaki dan. Voditeljica istraživanja Victoria Goodyear objasnila je za BBC: "Sama zabrana telefona u školama nije dovoljna za smanjenje negativnih učinaka njihove uporabe. Potreban nam je širi, holistički pristup."
Stručnjaci predlažu da zabranu treba povezati sa širim strategijama podizanja svijesti o sigurnom korištenju mobitela i društvenih mreža, koje bi mlade poučavale odgovornom korištenju digitalne tehnologije.
Vlada je odbacila potpunu zabranu u učionicama
Studija je objavljena u trenutku kada britanska vlada raspravlja o zakonu o korištenju telefona u školama. ministar prosvjete Bridget Phillipson odbacila je prijedlog konzervativaca o zakonskoj zabrani telefona u učionicama, jer smatra da već postoje jasne smjernice koje školama omogućuju samostalno odlučivanje o tom pitanju.
Cilj nam je da mladi budu sigurni, a da istovremeno imaju pristup najnovijoj tehnologiji, istaknula je predstavnica Vlade. U nadolazećim mjesecima uvest će se više zaštitnih mjera za djecu kao dio Zakona o online sigurnosti, koji će ograničiti pristup neprikladnom online sadržaju i osigurati sigurnije digitalno iskustvo.
Istodobno, britanska vlada već provodi vlastito istraživanje u suradnji sa Sveučilištem Cambridge kako bi dobila čvršće dokaze o dugoročnim učincima mobilnih telefona i društvenih mreža na dobrobit djece.