Kineski proizvođač šokirao javnost testom i simuliranom nesrećom. Pogledajte kako ga odnosi kamion koji dolazi iz suprotnog smjera (VIDEO)

Kineski proizvođač Li Auto podijelio je javnost i izazvao popriličnu kontroverzu testom sudara svog novog modela Li i8. No činjenica je da je novajlija očito vrlo siguran.

Kineski proizvođač šokirao javnost testom i simuliranom nesrećom. Pogledajte kako ga odnosi kamion koji dolazi iz suprotnog smjera (VIDEO) Li Auto
6. 8. 2025

Napisao: Gregor Žvab

Na nedavnoj premijeri svog novog elektrificiranog SUV-a, Li i8, kineski proizvođač Li Auto izazvao je pomutnju objavljivanjem videa sudara s teškim kamionom Chenglong. Video, prikazan na događaju 29. srpnja, pokazao je frontalni sudar u kojem je i8 pretrpio minimalnu štetu, ali je kabina kamiona pretrpjela značajnu štetu. Kao odgovor na negativne reakcije, tvrtka je 3. kolovoza izdala službenu izjavu, naglašavajući da je sudar bio dio neovisnog testa pasivne sigurnosti.

Li Auto je objasnio da je test proveo China Automotive Engineering Research Institute Co., Ltd., nacionalni i međunarodno priznati institut za testiranje. Prema njihovim riječima, osnovna ideja testa bila je provjeriti kako će se novi SUV nositi sa sudarima s velikim vozilima poput kamiona, što je sve češći scenarij s obzirom na uvjete na kineskim autocestama.

Proizvođač kamiona također je odgovorio nesretnim odgovorom. Chenglong Truck, u vlasništvu Dongfeng Liuzhou Motora, izdao je 1. kolovoza oštru izjavu da su uvjeti testiranja nerealni i da ne odražavaju stvarnu sigurnost prometa. Dongfeng Group, matična tvrtka marke Chenglong, također je izrazila svoje neslaganje s „nezdravom konkurencijom“ i naglasila važnost poštenih i održivih industrijskih praksi.

 
Li Auto se u izjavi ispričao zbog nastale zabune, objasnivši da je korišteni kamion bio star i modificiran kao pokretna testna barijera, pa se nije radilo o sigurnosnoj procjeni. Izrazili su žaljenje što je Chenglong bio uključen u raspravu, dodajući da nije bilo izravne konkurencije između dvije tvrtke, budući da posluju u različitim segmentima automobilske industrije.

Što se tiče samih rezultata testiranja, i8 se pokazao vrlo dobro: nije bilo deformacije ključnih strukturnih elemenata poput A, B i C stupova te ojačanja vrata. Svih devet zračnih jastuka ispravno se aktiviralo, a vrata su se automatski otključala, a ručke izvukle. Baterijski sklop nije pokazivao znakove curenja ili pregrijavanja. Posebno je spomenut kratki prednji prevjes vozila, koji je dizajniran za povećanje prostora u kabini, ali se pokazao i kao učinkovita sigurnosna značajka pri frontalnom sudaru.

Novi i8 razvijen je u skladu s najnovijim kineskim standardima za prednje, bočne i stražnje sudare, a također je usklađen sa zahtjevima programa C-NCAP (verzija 24) i C-IASI (verzija 23). Li Auto je tijekom procesa razvoja proveo više od 100 internih scenarija sudara, uključujući takozvani „sudar kamiona“.

Zaključno, Li Auto je ponovio svoju predanost sigurnosti i izrazio otvorenost za suradnju s drugim dionicima u industriji kako bi se poboljšali standardi zaštite vozila i putnika.