Napisao: Matjaž Gregorič
Dok Stellantis prilagođava i povremeno zaustavlja proizvodnju u svojim europskim tvornicama, Fiatova tvornica u Kragujevcu suočava se s potpuno drugačijim izazovom. Cilj im je proizvoditi 500 vozila dnevno, ali to će biti teško postići, unatoč priljevu radnika iz cijelog svijeta.
Grande Panda postao je jedan od strateških modela Fiata i Stellantisa za Europu. U rujnu je proizvođač automobila najavio povećanje europske prodaje od 11,5 posto, uglavnom potaknuto modelima uključujući Fiat Grande Pandu. Narudžbe naglo rastu, ali proizvodnja se i dalje bori održati korak.
U Kragujevcu već dvije smjene proizvode oko 400 automobila dnevno. Kako bi premašili simbolični dnevni limit od 500 jedinica, Stellantis je uveo treću noćnu smjenu, ali ona još nije u potpunosti operativna i trenutno može proizvesti samo oko četrdeset dodatnih vozila. Suočen s nedostatkom lokalnih radnika i ograničenjem plaća od oko 600 eura mjesečno, Stellantis je implementirao globalnu strategiju zapošljavanja.
U početku su talijanski radnici iz tvornica Pomigliano d'Arco, Melfi i Atessa poslani na rad kako bi ojačali radnu snagu. Oko 200 zaposlenika pristalo je privremeno otići u Srbiju, primajući punu plaću i naknadu za iseljenje umjesto da rade nepuno radno vrijeme. Zatim je zaposleno 300 marokanskih radnika, koji su započeli noćnu smjenu, s osnovnom plaćom od oko 300 eura i naknadom za putovanje.
No, ovo pojačanje još uvijek nije dovoljno, te je Stellantis pokrenuo novu fazu zapošljavanja u Aziji kako bi popunio prazninu: stotinu nepalskih radnika već je stiglo, dok drugi dolaze iz Bangladeša, Indije, pa čak i Butana. Ispred tvornice čekaju redovi novopridošlih radnika, a proizvodnju sada pokreće radna snaga s tri kontinenta.
Bez neprekidne proizvodnje, prodajni uspjeh Grande Pande vjerojatno će biti otežan. Stellantis i dalje cilja na punu proizvodnju do kraja godine, iako je taj cilj nekoliko puta odgodio.