To je statistika koja Hrvatsku cementira praktički na dno europske tablice, a Slovenci su i više nego 3 x bolji

Električni auti? Na tankom su štapu i mi ih naprosto ne volimo. Daj dizela i benzinca i tko šljivi e - mobilnost!

Čak ni na europskoj razini, statistike nisu obećavajuće. U Danskoj svaki drugi novi auto je na električni pogon, u Hrvatskoj ni svaki 50., a obje zemlje visoko su rangirane na ljestvici proizvođača obnovljivih izvora energije.

To je statistika koja Hrvatsku cementira praktički na dno europske tablice, a Slovenci su i više nego 3 x bolji pexels-gustavo-fring
6. 8. 2025

 
U Europskoj uniji prošle je godine novoregistrirano 1,45 milijuna potpuno električnih osobnih automobila, što je 6,1 posto manje nego 2023. godine. Ipak, ukupan broj električnih automobila u EU porastao je za 32,4 posto, na ukupno 5,87 milijuna.

Udio električnih automobila među novim registracijama iznosio je 13,6 posto, jedan postotni bod manje nego prethodne godine, objavio je Eurostat, europski statistički ured. Za usporedbu: do 2018. taj je udio bio manji od jedan posto, ali posljednjih godina stalno raste – 2020. iznosio je 5,3 posto, godinu kasnije 9,0 posto, a od tada je premašio 10 posto.

Benzinski motori (uključujući hibride) i dalje dominiraju. Od ukupno 10,72 milijuna novoregistriranih osobnih automobila, 7,13 milijuna bilo je na benzinski pogon, što predstavlja 66 posto. Slijede dizelski automobili (uključujući i hibride) s 1,82 milijuna registracija, odnosno 17 posto.

Najveći udio električnih automobila među svim novim registracijama bio je u Danskoj (51,3 posto), zatim na Malti (37,7 posto), u Švedskoj (34,9 posto) i u Nizozemskoj (34,6 posto).

Na najvećim europskim tržištima ti su udjeli bili niži: Francuska (16,6 posto), Njemačka (13,5 posto), Španjolska (5,6 posto) i Italija (4,2 posto).

Slovenija je, s udjelom od šest posto, završila ispod europskog prosjeka, između Grčke i Španjolske. Hrvatska (1,8 posto), Slovačka (2,4 posto) i Poljska (3,0 posto) prošle su još gore. Čak ni na europskoj razini, statistike nisu obećavajuće. U Danskoj svaki drugi novi auto je na električni pogon, u Hrvatskoj ni svaki 50., a obje zemlje visoko su rangirane na ljestvici proizvođača obnovljivih izvora energije.

S druge strane, Hrvatska se svrstala među zemlje s najvećim udjelom benzinskih i dizelskih automobila (uključujući hibride).