Kakav samo šok za dioničare Elona Muska, vrijednost TESLE pala u dva sata 12,5 % ili za 42,5 milijardi eura. Ulagači nezadovoljni Muskovim "Danom baterije"

U samo nekoliko sati dionice Muskove Tesle naglo su pale i za 12,5 posto. Tržišna vrijednost tvrtke sunovratila se za čak 42,5 milijardi dolara! Musk je bio obećao niže cijene baterije, jeftinije Tesline modele i od 25.000 eura, no sam je sebe pokopao na "samitu elektrike" kazavši kako se to zbog skupih baterija neće tako brzo dogoditi. Burze su se nakon te izjave aktivirale na raketni pogon.  Elonu Musku nije pomogla ni najava novog modela koji bi trebao biti znatno jeftiniji od Modela 3 kraj ovako loše odmjerene izjave. Početkom srpnja Tesla je vrijedila više od 175 milijardi dolara, tijekom ljetnih mjeseci na burzi su odlično kotirali i svakog su tjedna dionice rasle. Sad je po prvi put zabilježen senzacionalni pad.

Kakav samo šok za dioničare Elona Muska, vrijednost TESLE pala u dva sata 12,5 % ili za 42,5 milijardi eura. Ulagači nezadovoljni Muskovim "Danom baterije" Julian Stähle/dpa-Zentralbild/dpa /DPA/PIXSELL
23. 9. 2020

Napisao: Jure Šuica

Foto: Julian Stähle/dpa-Zentralbild/dpa /DPA/PIXSELL

Vijest je Elon Musk otkrio na jučerašnjim 'Danima baterija', događaju na kojem su sudionici očekivali da će Musk svijetu otkriti važne vijesti o novim, sve efikasnijim i povoljnijim električnim automobilima. Ali ulagači nisu dobili ono što su željeli. Očekivali su najavu paketa baterija čija je životna dob duža od milijun kilometara, s najmanje deset godina jamstva. Musk to nije učinio, niti je predstavio stvarno smanjenje troškova proizvodnje i posljedično cijena električnih automobila. Gore spomenuti automobil trebao bi biti dostupan tek za tri godin, vjerojatnije čak i kasnije.

Najveći problem modernih električnih automobila, točnije prepreka koja još uvijek ostavlja poprilično električnih automobila na cestama, jest cijena. To je još uvijek puno više od usporedivih automobila s pogonom na fosilna goriva, a najveća krivnja za to leži u cijeni baterija. Njihova je izrada izuzetno skupa zbog rijetkih metala od kojih su izrađeni, a cijena se onda razumljivo prenosi na krajnjeg potrošača. Ne uzimajući u obzir subvenciju Eko fonda u iznosu od 9400 eura, hrvatski kupci mogu birati između najmanje pet različitih automobila s cijenom ispod 30.000 eura. Američki vizionar i poslovni čovjek Elon Musk namjerava tome stati na kraj najavljujući da Tesla već razvija veći paket baterija koji će nuditi do 16 posto veći domet, a istovremeno će biti znatno jeftiniji od konvencionalnih kompleta. Tako bi tvrtka trebala ponuditi automobil za samo 25.000 dolara, ili za 21.000 eura.

Nezadovoljstvo Teslinih investitora bilo je trenutno i očitovalo se istog trena na burzi. U samo nekoliko sati nakon događaja, dionice tvrtke naglo su pale i za 12,5 posto. Tržišna vrijednost tvrtke pala je za čak 42,5 milijardi dolara. Predstavljanje nove verzije modela S Plaid s najvećom brzinom od 320 kilometara na sat i dometom od preko 800 kilometara na sat nije pomoglo Musku. Očekuje se da će biti dostupna sljedeće godine.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.