TEST: Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM

Gotovo punoljetan, ovaj francuski mališan dugi niz godina uveseljeva mnoge vozače, prije svega vozačice. Kroz godine je rastao kako dimenzijama, tako i ponudom opreme, ali i sve dopadnijim dizajnom. Već 2009 godine opako se približio vrhu najljepših gradskih mališana, a 2013. godine preuzeo potpuno novi vizualni identitet marke Citroen, te se od tada pa do danas nije pretjerano mijenjao, no tehnološki je svakako napredovao.

TEST: Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM Zoran Levačić
21. 4. 2020

Da oku ugodan i džepu prihvatljiv idu ruku pod ruku teško je vjerovati, no Citroen C3 na hrvatskom tržištu nudi se cijenom već od 89.900kn, i da, upravo takav primjerak imali smo priliku isprobati. Rijetke su prilike da nas dočeka test takvog “spartanca” s obzirom da gotovo uvijek zastupnici ustupaju vozila iz vrha ponude kako opremom tako i motorizacijom. U trenutku kada je Renault lansirao novi Clio ili Peugeot novi 208, Citroen se još uvijek “muški” drži i odolijeva konkurenciji, a podsjetimo kako je tu i Fiesta, nova Corsa, i20, Rio, Fabia, Polo, Ibiza… dakle ogromna gužva u šesnaestercu. Da je poentirati lako dokazuje upravo prethodno spomenuta činjenica; oku ugodan, džepu prihvatljiv i sa više nego zanimljivom cijenom prosječnom hrvatskom kupcu C3 je prava prilika.

Da, testni model ima kvake i retrovizore koji nisu u boji vozila, tu su plastični poklopci kotača, nema prednjih svjetala za maglu, ali koliko vam tako nešto stvarno i treba? Ako vam automobili služi za šminku onda morate biti i spremni dublje gurnuti ruku u džep. No budimo realni, rijetki biraju skuplje izvedbe. S druge strane, ovakav automobil će vas prevesti do željenog odredišta jednako kao i puno skuplja izvedba.Dizajn je dovoljno zanimljiv i u ovakvoj izvedbi, pogotovo zahvaljujući Citroenovoj dizajnerskoj filozofiji, pa je tako C3 jako simpatičan automobil, posebice u nekoj življoj boji.

Unutar interijera već na prvi pogled jasno je kako nedostaje gadgeta, prije svega centralni infotainment sistem na koji nas je Citroen naviknuo viđati u svim modelima. Kako god, testni primjerak nudi još uvijek mnogo toga; spomenuti ćemo kako osnovni paket donosi multifunkcionalni upravljač, tempomat, radio sa bluetooth podrškom, pomoć pri kretanju na uzbrdici, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, ESP, USB priključak, električno pokretane prozore sprijeda i svega ostaloga što je danas traženo u automobilima. Svakako moramo spomenuti i klima uređaj koji je na popisu doplata, no u vrućim ljetnim mjesecima svakako isplativa opcija. Vizualno je kokpit upotpunjen svjetlim umetkom po cijeloj svojoj dužini, a tu je i nekoliko srebrnih i piano crnih detalja koji podižu ukupni dojam u kabini.

Sjedala su tradicionalno čvrsta, no udobna. Vozačka pozicija lako se nalazi, te vozaču osigurava preglednost u svim smjerovima. Prostora ima sasvim dovoljno za četiri odrasla putnika kako sprijeda, tako i straga. Citroen C3 serijski dolazi s 5 vrata pa će se svi putnici lako smjestiti u vozilo. Peta vrata skrivaju 300 litara velik prtljažnik ravnih linija i dobre iskoristivosti, a tu su i djeljivi i preklopivi stražnji nasloni koji u tom slučaju povećavaju obujam na 922 litre.

Srce ovog francuskog mališana čini 1,2-litreni benzinac snage 82 KS. Na našem tržištu to je najslabiji motor u ponudi, a uparen je sa 5 stupanjskim ručnim mjenjačem. S obzirom da smo u današnje vrijeme navikli na motore malog obujma upotpunjene turbo punjačima ostali smo pozitivno iznenađeni kako je ovaj motor za gradsku vožnju i više nego dovoljan. Dakle, manjak “turbo puhalice” ne predstavlja problem ovom mališanu pratiti tempo kako gradskog tako i prometa na autocesti unutar brzinskih ograničenja.

Zamjerka ide mjenjaču koji bi mogao biti precizniji, a kod pretjecanja zahtjeva dosta korištenja i proračuna kako bi kompenzirao nedostatak turba. Kako god, s mjesta do stotke ovaj C3 je za 13,2 sekunde, a kazaljku zaustavlja na 166 km/h. Pri maksimalnoj brzini osjetna je i buka u kabini kao i veća potrošnja te nedostatak šestog stupnja prijenosa, no uz malo osjećaja na gasu i praćenja ograničenja ovaj automobil moguće je sasvim ugodno voziti te osim buke smanjiti i potrošnju na 6,2 litre eurosupera koliko nam je iznosio kombinirani prosjek nakon sedmodnevnog testiranja.

O francuskim autima i udobnosti ne treba trošiti riječi, a upravo takav je i C3. Izrazito je udoban i na onim najgorim prometnicama, a udobnosti svakako pridonose i gume većeg profila. Prilikom pretjerivanja na otvorenoj prometnici i nešto bržeg prolaska zavojima zahvaljujući spomenutim gumama ali i mekanom ovjesu osjetno je blago naginjanje karoserije i nešto slabije povratne informacije na upravljaču, no u ni jednom trenutku nema straha od podupravljanja zahvaljujući sigurnosnim sustavima.

Za kraj, Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM jedan je od najpovoljnijih automobila u svojoj klasi na našem tržištu s cijenom od 89.900 kuna do registracije, a uz to nudi i mnogo opreme. O funkcionalnosti i udobnosti ne treba ništa dodati, a tu je i prihvatljiva potrošnja te ono najvažnije – povoljno održavanje. Upravo zato C3 je idealan auto za svakodnevne gradske potrebe, ali čak i za one kojima je to jedini automobil u kućanstvu. Testni model dodatno je opremljen metalik bojom i klima uređajem, pa je ukupna cijena ovog modela 92.195 kuna.

TEHNIČKI PODACI: Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM

Motor: benzinski, 3 cilindra

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 61 kW/82 KS na 5750/min

Moment: 118 Nm na 2750/min

Mjenjač: 5-stupanjski ručni

Pogon: na prednje kotače

Dimenzije (d/š/v): 4000 x 1830 x 1470 mm

Međuosovinski razmak: 2540 mm

Masa: 976 kg

Prtljažnik: 300/922 l

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj

Gume: 185/65 R15

Ubrzanje: 13,2 s

Najveća brzina: 166 km/h

Potrošnja na testu: 6,2 l

Cijena testiranog modela: 92.195 kn (12.425 eura)

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.