Renault je predstavio koncept Renault 4 Savana, robusnu terensku verziju retro crossovera Renault 4 E-Tech koja nagovještava potencijalnu serijsku verziju s pogonom na sva četiri kotača. Ključna novost je dodatni elektromotor na stražnjoj osovini, koji bi ovom modelu prvi put omogućio pogon na sva četiri kotača.
Savannah donosi veću udaljenost od tla i terenski izgled
Koncept Savana proizlazi iz modela Renault 4 E-Tech, koji inače koristi platformu AmpR Small, kao i novi Renault 5 E-Tech i Alpine A290. Za razliku od tih modela, koji imaju jedan električni motor i pogon na prednje kotače, Savane dodaje drugi motor na stražnjoj osovini, što znači ne samo bolju trakciju, već i veliki skok u performansama. Snaga bi mogla porasti na oko 224 kW (304 KS) – gotovo deset puta više od originalnog Renaulta 4 iz 1961.
Karoserija koncepta odmaknuta je od tla dodatnih 15 mm, a trag je 20 mm širi sprijeda i straga zahvaljujući gumama 225/55 R18 Goodyear UltraGrip Performance. Robusna vanjština uključuje odbojnike izrađene od 3D printanih materijala koji apsorbiraju udarce, a boja karoserije je posebna zelena od žada, nadopunjena jedinstvenim tiskanim krovom od tkanine.
Unutrašnjost: elegancija s daškom terenske robusnosti
Interijer Savana koncepta također slijedi off-road filozofiju. Sjedala su presvučena umjetnom kožom tamno smeđe boje, a nasloni su ukrašeni pepita uzorcima koji kabini daju izrazito retro, ali sofisticiran izgled. Smeđi ton nastavlja se na armaturnoj ploči, gdje nalazimo kontrastne šavove i osvijetljeni logo "4Savane".
Renault tek treba službeno potvrditi da će Savane krenuti u serijsku proizvodnju, ali ističe da koncept "demonstrira mogućnosti platforme AmpR Small za razvoj električnog vozila B segmenta s pogonom na sva četiri kotača". Iako je riječ o konceptu, Renault je poznat po izradi studija s jasnim ciljem serijske proizvodnje.
Ako model dobije zeleno svjetlo, mogao bi otvoriti vrata još snažnijoj verziji pod sportskim brendom Alpine i omogućiti Renaultu ulazak u sve konkurentniju klasu sportskih električnih crossovera.
Savane stoga nije samo vizualno atraktivan koncept, već ozbiljna najava da Renault svojom električnom flotom ne cilja samo na gradsku vožnju, već i na terensko istraživanje i zabavu.