Napisao: Gregor Žvab
Nissan je posljednjih godina doživio značajne turbulencije, ali čini se da se japanski proizvođač automobila sada vraća u igru s obnovljenom strategijom i fokusom na ključne modele. Na čelu novog smjera nalazi se sportska podmarka Nismo, uz legendarni SUV Patrol i urbani crossover Juke.
Kao što je za Auto Express rekao Arnaud Charpentier, potpredsjednik Nissana za marketing i mobilnost u regiji, budućnost je jasna: "Vidim budućnost za Nismo. Vrlo jasnu. Postavit ćemo je u središte marke." Prema njegovom uvjerenju, ova tri modela će u budućnosti činiti srž identiteta marke Nissan.
GT-R ostaje središnji stup sportskog duha
Iako još nema službenih potvrda, Charpentier otkriva da se sljedeća generacija modela GT-R već stvara iza kulisa: "Ljudi rade na tome. Kada, kako - iskreno još ne znamo. Ali danas, ne moramo napraviti samo sportski automobil, već onaj s pogonskim sklopom koji će biti prikladan za godine koje dolaze."
problem? U električnom dobu, postizanje iznimnog ubrzanja postaje relativno jednostavno, budući da električni motori pružaju trenutni okretni moment i izniman odziv. Međutim, GT-R je oduvijek nudio više od samo brze pravocrtne vožnje – bio je sinonim za tehničko savršenstvo, vrhunski pogon na sva četiri kotača i precizno upravljanje.
"Ako će biti električni ili elektrificirani, mora ostati sportski automobil", upozorava Charpentier. "Ali ako završite s istim performansama kao električni SUV, imamo problem. Moramo ponovno osmisliti koncept sportskog automobila."
Nismo - ekspanzija po uzoru na Toyotu GR?
Dok budućnost GT-R-a ostaje u razvoju, smjer Nismo je malo jasniji. Nissan razmišlja o proširenju Nismo linije na druge modele, slično onome što Toyota radi s GR-om.
Jedna od prvih opcija bila bi sportska verzija nove Micre, koja bi mogla koristiti električni pogon i šasiju srodnog modela Alpine A290. Mogli bismo doživjeti i sportsku verziju novog električnog Jukea, no očekuje se da će neki "pikantniji" modeli - poput onih temeljenih na Patroli - biti rezervirani za neka inozemna tržišta.
GT-R mora biti drugačiji – čak i kao električni
Budući GT-R morat će ići dalje od brojeva ubrzanja. U prvom planu će biti razvoj pogonskog sklopa koji, u električno doba, još uvijek uključuje emocije, dinamiku i osjećaj kontrole koji su R35 GT-R učinili referencom za superautomobile već desetljećima.
U Nissanu su svjesni da njihov nekadašnji globalni status više nije samorazumljiv te se klade na prepoznatljiva imena koja još uvijek nose emotivnu i tržišnu vrijednost. GT-R je nedvojbeno jedno od najmoćnijih oružja.