Udvostručena prodaja "kineza" u samo 365 dana! Ovo više nije šala, kupovati ćemo sve više kineske aute, baš kao što kupujemo njihove mobitele

Kineske marke prodale su dvostruko više automobila na europskim tržištima nego u kolovozu prošle godine.

Veliki preokret u prodaji kineskih automobila u Europi: prošli mjesec bio je vrlo poseban.

Plug-in hibridi bili su glavni pogonski motor, koji je skočio za čak 1.271 prikupljenih na 10.406 prodanih vozila.  MG prednjači, a prodaja mu je porasla za 20 posto! Slijedi BYD  s 94.667 prodanih automobila (+287 posto), dok je Chery porastao za 1100 posto. 

Udvostručena prodaja "kineza" u samo 365 dana! Ovo više nije šala, kupovati ćemo sve više kineske aute, baš kao što kupujemo njihove mobitele Matjaž Korošak
26. 9. 2025

Kineski proizvođači automobila postavili su novi rekord u Europi u kolovozu. Prodaja se udvostručila u odnosu na prošli kolovoz, što je četvrti mjesec zaredom ove godine da je njihov tržišni udio premašio 5. Ukupno je u Europskoj uniji, zemljama EFTA-e i Ujedinjenom Kraljevstvu prodano 41.549 vozila, što znači 5,4% udjela na europskom tržištu, koje je u kolovozu poraslo za 4,5% na 769.083 registracije.

Plug-in hibridi bili su glavni pogonski motor, koji je skočio za čak 1.271 prikupljenih na 10.406 prodanih vozila.

Slijede potpuni hibridi s porastom od 190% (7.176 vozila), dok su baterijski električni automobili zabilježili porast od 57% na 14.473 jedinice. Unatoč činjenici da su BEV-ovi ostali dominantan izbor pogonskih sklopova kineskih marki, činili su 35% njihove dostupne prodaje. Prošle godine taj je udio iznosio 44 posto, a promjena je izravno povezana s uvoznim tarifama EU-a na kineske električne automobile, koje su stupile na snagu u studenom 2024.

Največjo rast med uveljavljenimi proizvajalci je zabeležil BYD, ki je avgusta povečal prodajo za 230 odstotkov na 10.498 vozil. Pomemben del tega uspeha je prispeval priključni hibrid BYD Seal U, ki je s 3.715 enotami postal najbolje prodajani PHEV kitajskega porekla v Evropi in drugi najbolje prodajani PHEV v celoti, takoj za Volkswagen Tiguanom.

MG Motor, ki je del skupine SAIC, je povečal prodajo za 46 odstotkov na 15.627 vozil, predvsem na račun SUV-ja HS, ki je dodal skoraj 3.000 novih registracij. Chery pa je s svojimi podznamkami Omoda in Jaecco vstopil še agresivneje – skupaj so avgusta prodali 7.094 vozil, kar pomeni 471-odstotno rast. Najbolj se je izkazal novi Jaecco 7, ki je sam prispeval okoli 3.500 enot.

Promatrajući šire razdoblje, kineski proizvođači prodali su 430.650 vozila između siječnja i kolovoza, što je porast od 74 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Njihov kombinirani tržišni udio porastao je na 4,9 posto u prvih osam mjeseci, u odnosu na 2,9 posto prošle godine. MG prednjači među pojedinačnim markama, s prodajom koja je ove godine porasla za 20 posto na 191.440 vozila i vjerojatno će premašiti granicu od 200.000 u rujnu. BYD slijedi s 94.667 prodanih automobila (+287 posto) i također će premašiti 100.000 jedinica u rujnu, dok je Chery porastao za 1.100 posto na 54.674 vozila. Zajedno su ove tri marke činile 79 posto sve kineske prodaje u Europi. Ostatak uglavnom pripada Geelyju (40.032), marki DR (18.439) i dvadesetak drugih manjih igrača.

Kineski brendovi ne samo da učvršćuju svoju prisutnost u Europi, već i brzo šire svoju ponudu modela i tehnologija pogonskih sklopova. Istovremeno, uvozne carine EU na električne automobile iz Kine očito preusmjeravaju njihovu strategiju - čisto električni modeli gube primat, dok hibridi i plug-in hibridi dobivaju na važnosti.