Mit ili istina? Brzo punjenje uništava baterije električnih automobila

Nova studija usporedila je automobile koji se gotovo uvijek pune na brzim punionicama i one koji se gotovo nikad ne pune.

Izbjegavajte brze punjače pri niskoj i pri visokoj napunjenosti, jer je tada unutarnji otpor posebno velik.

Polnjenje: Kuga omogoča tako hitro (DC) kot počasno polnjenje. Na hišni (šuko) vtičnici bo treba počakati približno pet ur. Uroš Modlic
20. 9. 2023

Teorija da brzo punjenje oštećuje baterije električnih automobila i s vremenom smanjuje njihov domet vrlo je česta među argumentima protiv elektromobilnosti. Sada se pojavila nova studija koja ne potvrđuje iscrpljenost od brzog punjenja.

Američka tvrtka Recurrentauto analizirala je podatke 12.500 vozila Tesla na kojima je radila dijagnostiku baterija, usporedila je automobile koji su na brzim punionicama 90 posto vremena s automobilima koji se ondje pune manje od 10 posto vremena i otkrila da nema statistički značajnih razlika u smanjenju dosega, bez obzira na promatrane skupine. Recurrentaut kaže da se rezultati studije mogu prenijeti na druge proizvođače električnih automobila.

I kakva je interpretacija rezultata? Složeni sustavi upravljanja toplinom, naponom i baterijama koje instaliraju proizvođači električnih vozila štite baterije od oštećenja uzrokovanih upotrebom brzih punjača, navodi se u studiji. No postoje i slučajevi kada je bolje izbjegavati brze punjače, primjerice na visokim temperaturama, bez prethodnog hlađenja baterije. Ovo također vrijedi za ekstremnu hladnoću ako baterija nije prethodno zagrijana. Recurrentaut također savjetuje da se brzi punjači ne koriste i pri niskoj i pri visokoj napunjenosti jer je tada unutarnji otpor posebno velik.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.