Zatvoriti Rafineriju Rijeka je sulud potez i nema nam druge nego usprkos MOL-u, otvoriti je!

Davor Štern savjetuje Plenkovića: Ovo moramo napraviti s rafinerijom u Rijeci bez obzira što o tome misle Mađari!

Zatvoriti Rafineriju Rijeka je sulud potez i nema nam druge nego usprkos MOL-u, otvoriti je! igor stažić
8. 12. 2022

Mogu li se niže cijene goriva dovesti u vezu s dogovorom Unije, zemalja G7 i Australije o ograničavanju cijena ruske nafte na 60 dolara po barelu? U kojoj će mjeri to ograničenje naštetiti Rusiji? Jučer je na snagu stupio i embargo na uvoz ruske nafte u EU – koje će biti posljedice toga? Je li riječ o simboličnom ili ozbiljnom udaru na rusko gospodarstvo? O tome su u emisiji U mreži Prvog govorili energetski konzultant Davor Štern i ekonomski analitičar Damir Novotny.

Novotny je rekao da je najveći pojedinačni kupac sirove nafte Kina.

 
-Loše vijesti iz njihovog gospodarstva bile su jasan signal da će potražnja padati u narednim godinama i trgovci naftom su počeli snižavati cijene. Tak da su cijene padale i bez embarga, istaknuo je.

-Kod cijena nafte se događa to da zbog nekog vanjskog šoka, kao što su ratovi, epidemije, zatvaranje Sueskog kanala dođe do rasta cijena, ali onda i pada. Tako da je tržišni mehanizam počeo djelovati i bez ovog embarga, kazao je.

Smatra da je vrijeme da se počne pregovarati, ako se želi izbjeći dugoročni rat.

Neki signali iz Rusije dolaze da bi se to moglo dogoditi, naglasio je te dodao da je ključno pitanje kako će se cijene nafte i bez embarga kretati u budućnosti.

 
-Po meni pitanje svih pitanja je što će se događati u kineskoj ekonomiji, istaknuo je.

 
Šok s naftom izazvao je drugi, pozitivan šok

-Traže se tehnološka rješenja bez nafte za proizvodnju energije, rekao je.

Štern smatra da neće biti dugoročnijeg smanjivanja cijena goriva.

-Dobro da je došlo za Božić, nadamo se da će se zadržati preko praznika. No ovo što se sada sprema je zatišje pred oluju. Ne znamo kako će se Europa i druge zemlje koje se drže embarga snaći, međutim u ostatku svijeta i dalje će se prerađivati nafta, no u sve udaljenijim zemljama pa će i transport tih derivata biti skuplji. Istovremeno će transport nafte prema Europi biti skuplji pa možemo očekivati povećanje cijena, nakon ovog kratkotrajnog zatišja, ako će robe i biti, naglasio je.

-Najviše me brine nedostatak robe na tržištu. Ipak je ruska nafta blizu, dostupna je. Za dva dana je stizala do svih luka u Mediteranu. I nadam se da će Vlada donijeti jednu mudru odluku da se ponovno stavi rafinerija Rijeka u pogon, bez obzira na to što si partner MOL misli o tome. Rafinerija Rijeka je jedina garancija opskrba za europsko tržište. Zatvoriti je u ovakvo vrijeme je sulud potez, smatra.

Novotny je citirao poznatog ekonomista koji je rekao da svaka kriza donosi kreativnu destrukciju – stvaraju se nova rješenja, nove ideje. -Smanjit će se potrošnja to je neminovno, naglasio je.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.