Praktični savjeti za sigurno putovanje

Nakon mjeseci blokade javnog života zbog pandemije koronavirusa, putovanja i turizam mogli bi uskoro ponovno krenuti. Koje su preporuke za sigurno putovanje?

Praktični savjeti za sigurno putovanje Unsplash, Zoran Zonde Stojanovski
1. 6. 2020

Države članice postupno ublažavaju i ukidaju izvanredne mjere koje su uvedene zbog koronavirusa te će Europljani moći putovati ovog ljeta ako to zdravstveno stanje i nacionalna ograničenja dopuste.

Iako građani moraju poduzeti mjere opreza i slijediti zdravstvene i sigurnosne upute nacionalnih tijela, Europska komisija izradila je smjernice i preporuke kako bi pomogla državama članicama u koordiniranju sigurnog ukidanja ograničenja putovanja.
Deset preporuka Komisije za sigurno putovanje glase:

- Rezervirajte karte i prijavite se za putovanje na internetu kako biste izbjegli redove kad god je to moguće.

- Poštujte društveno distanciranje tijekom predavanja i preuzimanja prtljage, sigurnosnih provjera, ukrcaja i iskrcaja.

- Moguće je da će u zrakoplovu biti manje putnika i da će se tražiti sjedenje na udaljenosti od putnika koji nisu dio istog kućanstva.

- Kada je teško osigurati društveno distanciranje, od vas se može tražiti da nosite maske.

- Hrana, piće i drugi proizvodi možda neće biti dostupni.

- Prijevoznici mogu postaviti zaštitne prepreke, primjerice između putnika i vozača, a od vas se može tražiti ulazak na stražnja vrata.

- Vozači bi trebali automatski otvarati vrata na svakoj stanici kako putnici ne bi morali dodirivati tipke ili ručke.

- Postaje, luke i zračne luke trebaju se redovito čistiti i dezinficirati te omogućiti korištenje proizvoda za dezinfekciju.

- Treba postojati odgovarajuća ventilacija.

- Putnici mogu birati između povrata novca ili preusmjeravanja za otkazane karte. Ako kompanije nude vaučere, i dalje imate pravo zatražiti povrat novca.

Gosti u hotelima i drugim vrstama smještaja trebali bi poštovati socijalno distanciranje kada su u zajedničkim prostorijama, kao i mjere za sprečavanje i kontrolu infekcija, kao što su kašljanje ili kihanje u papirnati rupčić ili lakat, održavanje higijene ruku i nošenje maske.
Turistički objekti trebali bi gostima pružiti jasne informacije i smjernice prije dolaska te bi trebali imati plan za slučaj zaraze. Također bi trebali osigurati redovito čišćenje i dezinfekciju površina koje se često dodiruju i dobre ventilacijske sustave. Osoblje hotela trebalo bi biti osposobljeno za osnovnu prevenciju i kontrolu infekcija.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.