FOTO x30 Lijep k'o grijeh, atraktivan "a la" Mini, brz k'o Speedy Gonzales... TEST Peugeot 208 GT Line 1.2 Puretech 100 S&S.

Novi Peugeot 208 pokupio je sve najznačajnije nagrada pa i onu prošlogodišnju Car of The Year i sve to ne bez razloga. TEST Peugeot 208 GT Line 1.2 Puretech 100 S&S.

U GT Line verziji i s 1.2 trocilindarskim agregatom od 100 konja famozna je kombinacija za vrhunsku zabavu koja plijeni voznim osobinama, atraktivnošću, ljepotom, elegancijom... Poput razvikanog je Minija, "trendseterski", poseban, a cjenovno dohvatljiv. Testni primjerak bez dodatne opreme stoji 152.810 kn, a početni od 75 konja da se nabaviti već po cijeni od 110.050 kn (PureTech 75 S&S Active). Sjajan je to gradski automobil koji je i najkompletniji u klasi i što je iznimno važno, funkcionira s tri cilindra bolje od većine konkurenate i stoga što ima za 0,2 veći obujam od direktnih 1.0 suparnika.  S njime je lako kombinirati funkcionalnost sa zabavom, nerijetko ga možete pretvoriti i u pravog malog sportaša s profinjenošću većeg automobila. Pristojna je to ravnoteža performansi i ekonomičnosti s 1,2-litrenim benzinskim motorom, "odrezanog cilindra".

FOTO x30 Lijep k'o grijeh, atraktivan "a la" Mini, brz k'o Speedy Gonzales... TEST Peugeot 208 GT Line 1.2 Puretech 100 S&S. Igor Stažić
2. 4. 2021

Napisao: Borut Černelić

Snimili: Igor Stažić, Press

Lijep je i agresivan, iznutra futuristički, sa stilom. Jedan je od najoriginalnijih i najatraktivnijih u gradskoj, takozvanoj B klasi. Njegova pojava tjera konkurenciju na razmišljanja, sije im paniku i krade mušterije. Uostalom, druga generacija 208 sljednik je legendarnog modela 205 začetog još 1983. kojeg u Francuskoj i dalje slave kao mi "Fiću". Nakon njega stigao je "super mini" 1998. kojeg je skrojio Turčin Murt Gunak i koji je trajao sve do prve generacije 208-ice iz 2012. No, ovaj put francuski lav je riknuo je iz sve snage. Ovaj put ne samo da je lijep k'o grijeh, on je postao svojevrsnim Minijem, trensetovskim gradskim autom prepunom šarma i onim najvažnijim, pojavom, voznim osobinama, infotainmentom, gadgetima, lepršavošću... Tehnički i stilski je to iskorak od sedam milja. Snažan, važan i velik, a njegova pojava tjera rivale na preslagivanja snaga. Možda nije najvozniji, možda nije najupravljiviji, možda nije najbrži, možda mu i dalje ručni šesterostupanjski mjenjač nije najbolji, al' je dalako najveća pojava u tom prokleto zahtjevnom malom B segmentu. Koristi platformu CMP, istu onu kao  i nova Opel Corsa. Novi Peugeot 208 izvrstan je svestrani automobil. Slabih je mjesta vrlo malo, osim činjenice da bi mogao biti lakši pristup nekim informacijama o sustavu infomedije. Stoga je Peugeot 208 GT Line 1.2L PureTech 100 EAT8 S&S Automatic nagrađen i ocjenom "Green Car Guide" 8 od 10. 208 je također osvojio nagradu "Europski automobil za 2020."

Dizajn i inženjering

Novi Peugeot 208 izgleda sjajno, posebno u GT Line izvedbi. Trik za zabavu u unutrašnjosti je vrlo mali upravljač i novi zaslon s instrumentima ‘3D’. 208 je supermini, pa na temelju toga važite očekivanja. Nemojte se previše iznenaditi ograničenim prostorom za stražnje noge i relativno malim prtljažnikom, jer to je ono što dobivate s automobilima u ovoj klasi. Novi 208 dolazi s benzinskim, dizelskim i električnim pogonima. Od ukupno pet pogonskih opcija koje se nude za 208-icu, jedna je električna i jedna dizelska, dok se ponuda benzinaca kreće između 75 i 139 konjskih snaga. Testni model dolazi sa srednjom opcijom od 101 KS, i u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa (dostupan je i 8-stupanjski automatik) ona se u praksi pokazuje kao zlatna sredina. Kada govorimo o zapremnini od 1,2 litre, tri cilindra danas se praktički pa podrazumijevaju, i to 208-ici ni po čemu ne predstavlja hendikep. 3-cilindrični 1,2-litreni turbo motor od 101 konjske snage pruža dovoljne performanse, a za razliku od mnogih suparnika, nema veliko "turbo zaostajanje", ali počinje se naprezati pri pretjecanju brzinom na autocesti. 6-stupanjski mjenjač dobro radi.

Peugeot 208 iskustvo vožnje

Bode u oči vrlo mali upravljač. Budući da je tako malen, da biste vidjeli instrumente, morate ga gledati, a ne kroz njega kao u gotovo svim ostalim automobilima. Rezultat minijaturnog volana, kompaktnosti, male težine (1090 kg) i podvozja s prednjim pogonom je da je sa 208-icom zabavno upravljati zavojima. On je svojevrsni 'gocart". Činjenica je da se novi 208 vozi kao i MINI Cooper. Uz to i s mnoštvo drugih profinjenih detalja asocira na MINI. Osim što je okretan, kvaliteta vožnje je dobra, a  208 je izvrstan u urbanim sredinama, na autocestama pa čak i na seoskim putevima.  A što je s interijerom? Već smo ustanovili da je mali upravljač zabavan, međutim još jedan vrhunac 'i-Cockpita' je zaslon instrumenata '3D'. Postoje standardni podaci, a zatim i drugi podaci koji se prikazuju bliže vozaču, poput uputstva za sat, navigaciju i simbole upozorenja. To dobro funkcionira. Noćna vožnja je izazov. Ispod zaslona osjetljivog na dodir nalaze se dva reda gumba, poput klavijatura, koji usmjeravaju prema gore, a ne prema van, unatoč činjenici da vozači uglavnom gledaju kontrole nadzorne ploče s vozačevog sjedala, a ne iznad nadzorne ploče. I najudaljenije tipke koje upravljaju stavkama na zaslonu osjetljivom na dodir (koje bi bilo bolje grupirati oko zaslona osjetljivog na dodir, s gumbom za početni zaslon ili na upravljaču sličnom iDriveu), nemojte kliktati kad ih pritisnete tako teško je znati jeste li ih pritisnuli dovoljno snažno da ih aktivirate; tipke na prednjoj strani zaista kliknu, što je puno bolje, ali se ne koriste toliko. Stoga se čini da su ti gumbi slučaj stila u odnosu na suštinu. A ako pritisnete tipku za temperaturu na dodirnom zaslonu, ne možete promijeniti izvor ventilacije; morate pritisnuti gumb temperature na nadzornoj ploči da biste dobili ovu opciju.

Teško da može biti ljepši

Atraktivna metalik žuta boja imena Faro, dio je serijske opreme, kao i led svjetla s automatskim paljenjem i regulacijom dugog snopa, te originalna dnevna svjetla.  Neobična prednja svjetla postala su trademark Peugeota. LED ‘kljove’ odlično se nadopunjuju s LED svjetlosnim potpisom unutar fara. i velikom crnom maskom postaju zaštitni znak novih Peugeota. Poseban se utisak poveća kada ga vidite u GT line paketu. Naglašeni blatobrani, 17-colni kotači... Novi je Peugeot 208 dostupan samo u 5-vratnoj verziji. Spojeni stražnji svjetlosni elementi s crnim detaljom naglašavaju dizajnerski odmak među manjim autima. Prtljažnik je relativno mali - 265 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do 1106 litara. Već bolje.  Atraktivna karoserija, ipak ima jedan minus. EuroNCAP testiranje nije najbolje prošlo. Tek četvorka! Ipak, 208 je ostvario 91 posto sigurnosti u najvažnijem mjerenju, onom za vozača i suvozača. GT Line donosi osjećaj sportskog. Valja izdvojiti profilirana sjedala, ali i maleni višefunkcijski volan promjera svega 35 cm.

Digitalno vozilo u digi svijetu

Peugeot je s novom generacijom 208 predstavio posljednju verziju i-Cockpita, čija je najznačajnija inovacija 3D digitalni zaslon na kojem se informacije projiciraju u dvije razine. NOVI PEUGEOT 208 je opremljen pametnim tehnologijama kao što su TomTom® Traffic, Mirror Screen® povezivost i bežično punjenje. Također se može pohvaliti PEUGEOT Open & Go  ulazom bez ključa, što znači da se potpuno NOVI PEUGEOT 208 može otvoriti bez uzimanja ključa iz torbe ili džepa - jednostavno primite ručku i vozilo će se otključati. Ako zaboravite zaključati vozilo na odlasku, sustav će se automatski zaključati i potvrditi zvučnim signalom. i-Cockpit je sjajan. Interijer decentan, no šminkerski. Kvaliteta materijala iznenađujuće dobra. Digitalni kokpit u 3D obliku pravo je otkriće. Sjajna izvedba.

S 405,5 centimetara jedan je od dužih u klasi

Potpuno NOVI PEUGEOT 208 koristi se novom modularnom i multi-energetskom CMP / eCMP platformom, pružajući vam slobodu izbora između benzinskog PureTech, dizelskog BlueHDi ili električnog motora. Iskusite doživljaj euforije vožnje kroz odlično držanje ceste; optimiziran unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika; izvanredna upravljivost; futuristički ambijent i unutarnja udobnost s unaprijed programiranom funkcijom grijanja i punjenja * (dostupno preko zaslona osjetljivog na dodir ili preko aplikacije MyPeugeot). Solidan međuosni razmak od 254 cm, dužina je povećana preko 8 cm, na 405,5 cm, širina neznatno, sa 174 na 174,5 cm, a visina je smanjena sa 146 na 143 cm. Upravo zadnji navod otkriva koliko dinamičnog duha u sebi ima 208. Uz sniženo težište i za pet posto smanjen otpor zraka – zahvaljujući smanjenju koeficijenta otpora zraka sa 0,30 na za nižu klasu izvrsnih 0,28 i smanjenju čeone površine.

Raspon cijena i modela

BENZINSKI

1.2 (75 KS) 110.050 kn

1.2 (101 KS) 127.110 kn

1.2 (131 KS) 178.370 kn

DIZELSKI

1.5 (102 KS) 134.650 kn

STRUJA

PEUGEOT 208 E (50 Kwh) 253.900 KN

PEUGEOT 208 E S POTICAJEM 183.900 kn

Testni Peugeot od 170.546 kn, no poput bombona je

Peugeot 208 GT Line 1.2L PureTech 100 EAT8 S&S plus šesterostupanjski mjenjač stoji 152.810 kuna, uz doplatu za pozamašnu opremu cijena mu se penje za dodatnih 17.736 kuna. U nastavku popis svega onoga najvažnijeg što nudi

SERIJSKA OPREMA GT Line

alu naplaci (17 cola) • automatska klima • led svjetla sprijeda i straga • automatsko kočenje u slučaju opasnosti • prednji i stražnji senzori + kamera • središnje zaključavanje • senzori za svjetla i brisače • električna parkirna kočnica • upravljač presvučen kožom s komandama • asimetrično djeljiva stražnja klupa • ambijentalno osvjetljenje • programi vožnje • zatamnjena stražnja stakla • kontrola vozne trake, prepoznavanje znakova • električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori • središnji zaslon osjetljiv na dodir 7“ + 4 usb ulaza • kromirana maska i umetci na vratima • tempomat + limitator brzine • rezervni kotač umanjenih dimenzija • pomoć pri startu na usponu…

DOPLATE

Dvobojna karoserija • pretinac za bežično punjenje mobitela • stakleni krov • pokretanje bez ključa • navigacija + DAB + 10 inčni HD središnji zaslon osjetljiv na dodir

Ukupno 17.736 kn
 
 TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: benzinski, turbo, 3 cil., DOHC, 12 ventila (Euro 6.d TEMP-EVAP-ISC)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 74 kW (101 KS) pri 5500/min
Moment: 205 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4055 x 1745 x 1430 mm
Međ. razmak: 2540 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1165/450 kg
Prtljažnik: 265 – 1106 l
Spremnik: 44 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: ventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17 (7J x 17)

PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (WLTP): 5,4/6,2/5,6 l/100 km
Test: 7,1 l/100 km
CO2 (WLTP): 118 g/km

CIJENA

Testni model: 152.810 kn
Testni model s dodatnom opremom: 170.546 kn
Početni model: 110.050 kn (PureTech 75 S&S Active)

VRLINE I MANE

+ vozne osobine
+ kočnice
+ temperamentan i štedljiv motor

             + izgled

             +  unutrašnjost

             + kvaliteta izrade

             + ovjes

            + trendy



            – 4 Euro NCAP zvjezdice
           – stražnja klupa, prtljažnik

           - omanji spremnik

          - skućenost na stražnjoj klupi

JAMSTVO
Na mehaničke komponente 5 godina
Protiv prohrđavanja 12 godina
Pomoć na cesti: Peugeot Assistance 24h 0800 24 24 77

SVI MOTORI - cijene

BENZINSKI

1.2 (75 KS) 110.050 kn

1.2 (101 KS) 127.110 kn

1.2 (131 KS) 178.370 kn

DIZELSKI

1.5 (102 KS) 134.650 kn

STRUJA

PEUGEOT 208 E (50 Kwh) 253.900 KN

PEUGEOT 208 E S POTICAJEM 183.900 kn

 


 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.