U Španjolskoj smo provozali potpuno novi BMW 5 i oduševili se

I sportaš i gospodin

12. 3. 2017

Kad nas je BMW Grupa pozvala u Španjolsku da oprobamo jednu od najprestižniji limuzina prvo sam pomislio: Nadam se da će ondje biti toplije nego što je u Zagrebu i Münchenu. Gledajući prognoze nekoliko dana prije putovanja izgledalo je kako će mi se želja ispuniti. Konačno slijećem u Barcelonu, prognoza je davala nadu za još toplije vrijeme u sljedećih nekoliko dana, što znači optimalne uvjete za testiranje nove BMW-ove Serije 5.

Očekivanja su ogromna. Zato se BMW kao svjetska kompanija potrudio naći atraktivnu destinaciju kako bi predstavio izabranim novinarima najnoviji model s nadimkom “The Business Athlete”. Mislim kako taj nadimak najbolje karakterizira što BMW-ova Serija 5 oduvijek predstavlja. Poslovni auto sa sportskim genima.

Smjestili su nas u suvremeni i luksuzni hotel “W”, koji je smješten na plaži u Barceloni, koji se vidi iz zrakoplova. Check-in, večera, a onda uživancija na vrhu jedra, zadnji kat hotela, svjetski DJ i kolekcija gina. No, kao malo dijete koje se raduje Božićnome jutru i poklonu ispod mirisne jelke, jedva sam čekao otići u krevet i dočekati jutro.

Sljedeće jutro, sunce, 15 stupnjeva, more… Identifikacija počinje. Auto predstavlja ono što živim i jesam... Business Athlete!

Nakon dorucka krećemo na lokaciju u srcu Barcelone, gdje ćemo konačno doživjeti najnoviji BMW-ov model. U velikoj dvorani s tribinama, koja gleda na ogromne ekrane, gledamo film o povijesti BMW-ove Serije 5, koja počinje davne 1972. i broji sedmu generaciju. 

Ekrani se pomiču, mrak je, a na kraju tunela vidimo zraku svjetla, približava se - opasan, sportski a opet seriozan. U prve redove stiže M550i xdrive! A onda počinje show. Auti kao iz kabla, slijevali su se s lijeve i s desne strane, a ispred naše tribine počinje koreografija plesača i akrobata. Izvrsno i impresivno

Sjedam u 540i xdrive, jednostavno volim benzince i njihov zvuk! Auto ima sasvim novi motor sa šest cilindara i 250 kW. Osim novih funkcija u oko mi pada takozvani Wireless CarPlay. Uključujem bluetooth, svoj iPhone povezujem sa sustavom i najbitnije aplikacije s mobitela vidim izravno na zaslonu u autu. 

Prvi put pravi autopilot

Što reći iz prve -  sportski geni auta opet su tu. Nevjerojatno, a istodobno vidim na zaslonu poslovni e-mail koji mi je stigao. To sam ja, tu se dobro osjećam. Volim voziti sportski, a volim usto biti produktivan. Sjetim se kako su prezentatori koji su nam pokazivali što auto sve može, a može mnogo (auto se čak samostalno parkira) preporučili da obvezno isprobam takozvani Driving Assistant. Kako bih vidio tko mi piše iskoristih priliku stisnuh gumb na volanu i osjetih kako odjednom auto preuzima kontrolu i kao robot dodaje gas i koči, a volan sam upravlja. Sustav ulijeva povjerenje i usudim se skinuti ruke s upravljača, a auto i dalje vozi u traci iako smo na serpentinama. Je li ovo autopilot? 

Svjestan sam kako to ipak nije autopilot, nego asistencija, iako sam uvjeren da auto ima kompetenciju voziti sam. U sporoj vožnji, za gužve u gradu, imao sam osjećaj kako auto želi sam voziti.

Tvrdi ovjes i sport gumb 

Pošto sam bio u modusu da me ništa ne zanima pa ni poruke ili mailovi koji mi stižu, na zaslonu isključih asistenta i stisnuh sport mode gumb pored automatskoga mjenjača. Čujem motor, osjetim kako se stvrdnuo ovjes i samo stisnem gas. Osmijeh na licu nije me napuštao, jednostavno – sretan sam! Tako je bilo sve dok nismo nježno zatvorili vrata limuzine koja se mora tuči na tržištu s Audijem A6, Mercedesom E Klase i Jaguarom XF. Spuštanje u stvarni život bilo je grubo, no otkad znam za sebe govorio sam: Kad narastem bit ću BMW!  

Borut Černelić

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.