Zvijezda Ženeve Peugeot 208 - uvjerljivo najljepši gradski auto i starta odmah i sa strujom

 

Nakon punih 20 godina konačno se odmakao od legendarnog dizajna 206-ice i mega popularnog krojača lima Murata Gunaka. Novi 208 izgledom i naprednom tehnologijom sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota. Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka ljepuškasti mini posve je obnovljen, a osim što je Peugeotova perjanica zadužena za struju, obdaren je sigurnosnim sustavima iz auta viših kategorija, a motori 'piju' na kapaljku.

Zvijezda Ženeve Peugeot 208 - uvjerljivo najljepši gradski auto i starta odmah i sa strujom Igor Stažić
6. 3. 2019

Napisao i snimio: Igor Stažić


Napraviti odličan mali auto vraški je težak posao. Ima li boljih majstora od Francuza? Kroz povijest upravo su Gali dokazivali da im nema ravna, bar kad je riječ o autima koji ne prelaze dužinu od četiri metra. Najnoviji primjer je temeljito izmijenjena 208-ica, koja je prvi put predstavljena u Genevi 2012., a sad je stiglo vrijeme i za posve novu generaciju. Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka valjalo je dodatno zagolicati pažnju tržišta, a jedino rješenje bilo je "napraviti sve iznova. Bore koje su mu zategnuli 2015. dizajneri Pierre Authier i Sylvain Henry i to po isprobanom receptu ove kompanije ovaj put su naprosto zamijenjena. Iako je Peugeot 208 jedan od onih automobila koji nikada nije doživio drakonske, nego samo promjene u hodu, ovaj se put to promijenilo.
REVOLUCIJA DIZAJNA
Pogledajte ga malo bolje i vidjet ćete 508-icu, 308-icu... Svi sad oni jako jedno drugom nalikuju. Korijene koje je posijao 1998., za tadašnju 206-icu Turčin Murat Gunak sad su jedva prepoznatljivi. Od njegova rukopisa teško je bilo pobjeći svih ovih godina. Novi trendovi, novi materijali i naravno borba s konkurentima tjerali su krojače lima na uobičajeno zatezanje bora. Peugeot je nedavno s konceptom e-Legend i predstavljanjem hibridnih modela 3008 i 508 na sva zvona istaknuo kako i u njih kreće elektrifikacija. Već otprije je znano kako će se glavna ulogu u nametanju modernih tehnologija i obnovljivih izvora energije rezervirati na njihov najpoznatiji, najprodavaniji, možda i najljepši model Peugeot 208. Francuzi su ga predstavili na internetu. Nisu izdržali da sa svekolikom javnošću pokažu kako će izgledati te su odaslali prve detalje i to ne samo o električnim izdancima, već i o cijeloj gami, tjedan dana prije salona automobila u Ženevi, gdje je održana službena premijera. Turbobenzinac 1.2 s tri cilindra dolazi u izvedbama sa 70, 100 i 130 KS, a dizelaš 1.5 BlueHDi razvija 100 KS. Najslabiji benzinac ima 5-stupanjski ručni mjenjač, a ostali 6-stupanjski ručni ili 8-stupanjski automatski. I ono što im ide u prilog je iznimno niska emisija štetnih plinova. Novitet je oblikovno napravio ogroman korak naprijed u odnosu na prethodnu generaciju koja je zadnji put bila obnovljena 2015. godine. Izgledom a i po tehnologiji sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota. U najvećoj mjeri sprijeda tako do izražaja dolaze LED svjetla, a jednako su tako moćna i straga. Jedan od manjih Peugeota iznimno je dinamičan, a onima kojima je još više do sportskih gušta već od samog početka mogu računati na pakete opreme GT i GT line.
ELEKTRIČNI e-208
Već od prvog dana prodaje kupcima se nudi i potpuno električna izvedba Peugeot e-208. Elektromotor snage 100 kW (136 KS) nudi gotovo sportske performanse pa do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu. Uz baterijski paket kapaciteta 50 kWh nudi doseg od 340 kilometara po WLTP protokolu, a na brzom punjaču može se napuniti do 80 posto kapaciteta za svega 30 minuta. To su sasvim dovoljni aduti da postane najboljim električnim igračem gradske klase.

<Crveni lead ispod glavnog teksta>
GOMILA SUSTAVA ZA AKTIVNU POMOĆ VOZAČU JAMČE DA ĆE BRILJIRATI NA TESTOVIMA SIGURNOSTI TE VJEROJATNO OSTVARITI NAJBOLJI REZULTAT U KLASI


Uz sportski naglašen paket opreme GT Line ionako lijep 208 postaje još atraktivniji. Plava boja stoji mu odlično, a izražena osobnost s okomito postavljenim LED Svjetlima priskrbit će mu epitete gradskog šarmera

<Potpis slike unutrašnjosti dolje desno>
Ploča s instrumentima je digitalizirana, a na vrhu armature je 10-inčni ekran Infotainment sustava. Izvrstan sustav i-Cockpit donosi 3D head-up zaslon

Članak je također dostupan u tiskanom izdanju magazina Start, koji je u prodaji od 03.03.2019.

PRETPLATITE SE!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.