Turbobenzinci su jednako trajni kao i atmosferski

Uz pravilno i redovito održavanje svim novim motorima, neovisno o turbopunjaču, predviđen je rok trajanja od najmanje 250.000 km do generalnog popravka

12. 3. 2017

Mnogi prilikom kupnje novog automobila nepotrebno zaziru od suvremenih benzinskih motora, opremljenih turbopunjače, direktnim ubrizgavanjem, zamašnjakom podijeljene mase i sličnim elementima kojima su proizvođači povećali snagu te istodobno smanjili potrošnju goriva i emisiju CO2.

Određeni strah je razumljiv. Na tržištu su razmjerno kratko, još uvijek se nisu dokazali, a podaci u tvorničkim brošurama često su daleko od istine, pogotovo kad je u pitanju deklarirana potrošnja goriva. No, najveći strah svakako se odnosi na skupe dijelove i popravke. Točno je da je održavanje klasičnog atmosferskog benzinskog motora osjetno jeftinije, ali njih je u ponudi sve manje. Više ne mogu zadovoljiti suvremene ekološke norme, a i osjetno su rastrošniji.

Razvojni inženjeri svaki novi motor projektiraju na najmanje 250.000 km do generalnog popravka, ali u praksi najveći utjecaj ima vozač, odnosno vlasnik vozila. Uz pravilno i redovito održavanje prijeći će i dvostruko više, dok se uz veliku dozu nemara i najbolji motor može uništiti za manje od 100.000 km.

Skepticima su najviše u fokusu 3-cilindraši obujma od jedne litre. Njima je snaga već odavno premašila 100 KS, a zahvaljujući velikom okretnom momentu, zbog turbopunjača, nude osjećaj vožnje 2-litrenog atmosferskog motora.

Kristian Sikavičev

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.