TEST: Renault Twingo Intens 0.9TCe 95

Renault Twingo, gradski mališan čije ime je gotovo sinonim za okretan i praktičan gradski automobil uveseljava mnoge vozače punih četvrt stoljeća.

TEST: Renault Twingo Intens 0.9TCe 95 Zoran Levačić
31. 12. 2019

Kraj 1992. godine bio je rezerviran za predstavljanje prve generacije ovog praktičnog gradskog automobila koji je ispisao jedno novo poglavlje povijesti u svojoj klasi. Kroz svoj životni vijek na tržištu se uvijek nametao kao jedan od najboljih izbora u klasi "mališana" kako zbog jednostavnog i upečatljivog dizajna tako i zbog izrazite praktičnosti ali i prostranosti, a je li na istom tragu i aktualna treća generacija u svojem osvježenom izdanju svakako pročitajte u nastavku ovog testa.

Renault je u suradnji sa Daimlerom tržištu ponudio zanimljiv koncept koji je tehnološki srodan sa Smart FourFor-om, a oba automobila proizvode se i u istoj tvornici u Revozu (Novo Mesto, Slovenija). Vizualno, onako "na prvu", ovaj model u mraku mogli bi možda i zamijeniti za spomenuti Smart, no u odnosu na "hladnog Nijemca" maleni francuz odiše šarmom i osvaja na prvi pogled.

Jednostavnog dizajna, nešto izdužene karoserije koja se proteže na 3,6 metara i u trećoj generaciji dodanom stražnjem paru vrata (kvaka sakrivena u okviru vrata), Twingo u prvi plan stavlja svoju praktičnost. Jednostavno dizajniran prednji kraj blago podsjeća na svoje pretke, a u oči upada saćasta rešetka hladnjaka koja se proteže do farova upotpunjenih LED dnevnim svjetlima u prepoznatljivom Renault stilu viđenom i kod ostalih modela. Straga pak dominira veliki stakleni poklopac prtljažnika koji je obrubljen velikim farovima sa zanimljivom grafikom. Realno gledano, zaista jednostavne dizajnerske linije možda se pomalo stapaju s ostalim automobilima na tržištu, ponajviše radi srodnog FourFor-a, no opet uz bogatu i živahnu paletu boja (kod testnog modela; Mango žuta) Twingo se ipak izdvaja iz mnoštva.

Unutar interijera, Twingo nudi relativno mnogo prostora s obzirom na klasu kojoj pripada. Dominiraju također živahne boje (plastični detalji u boji karoserije), čvrsta i tvrda plastika te mnoštvo detalja. U osvježenom izdanju susrećemo se i sa mnoštvom neizostavnih gadgeta, pa je tu tako 7" središnji infotainment sistem koji funkcionira besprijekorno i doista je intuitivan, a tu je i novi donji dio ispod konzole nazvan Flexi-case, a koji uključuje pretinac za mobitel, tipke ECO i tipku za isključivanje Start&Stop sustava, ali i Aux priključak, te dva USB priključka čime je odlično iskorišten prostor! Pohvala ide i odvojenim komandama klima uređaja koje se nalaze ispod multimedijskog sustava, ali i odličnom upravljaču koji je zanimljivog dizajna, ravno rezanog dna i dovoljno "mesnatog" profila da odgovara rukama sportski nastrojenih vozača ali i rukama nježnijeg spola.

Sjedala su atraktivnog dizajna, oblikom viđena već u ovoj klasi kod konkurencije, no kod Twinga zahvaljujući bogatom paketu opreme odnosno kombinaciji bijelog obruba te bijelim i narančastim crtama uz djelomično kožne obloge vrata (kombinacija bijele i crne boje) vozač se osjeća zaista ugodno čemu u prilog idu već spomenuti detalji na konzoli u boji karoserije. Možda najveća zamjerka je dosta okomito postavljena stražnja klupa koja bi mogla predstavljati problem za odrasle putnike, dok s druge strane djeca kojoj je prvenstveno i namijenjena neće imati nedostatak prostora.

Prtljažnik nudi 219 litara, a nalazi se iznad motora te je zbog navedene konstrukcije dostatan za tjedne kupovine ili kratke izlete, ipak, ako Twingom planirate odlazak na more stražnju klupu morat ćete preklopiti čime Twingo postaje funkcionalni dvosjed.

U vožnji novi Twingo oduševljava na prvu. Testni model pokretan je trocilindarskim turbo benzincem koji iz 0,9 litara obujma izvlači 92 KS pri 5.500 okretaja, dok maksimalni okretni moment od 135 Nm zahvaljujući turbu nudi na  niskih 2.500 okretaja. U praksi, ovaj automobil izrazito je elastičan, ponajviše zahvaljujući odlično proračunatom i preciznom peterostupanjskom ručnom mjenjaču, pa tako Twingo "stotku" hvata za 11 sekundi i postiže maksimalnih 165 km/h. Odličan, živahan i elastičan "turbak" ne pokazuje znakove umora niti  kod zahtjevnijih uspona, štoviše daje osjećaj sigurnosti i kako bi mogao ponuditi još i više, pa tako sa ovim mališanom bez problema možete biti prvi na semaforu ili pak bez straha se izdvojiti na pretjecajnu traku na autocesti.

Novi Twingo zasigurno će se svidjeti i svim zagovornicima stražnjeg pogona, no odmah da na prvu smirimo tenzije. Nije ovo nikakav "živčan" automobil kojim ćete zavoje peglati po boku. Prije svega, fun factor u vožnji ovog modela izrazito je velik upravo zbog odlične upravljivosti, a koju pripisujemo direktnom upravljaču sa odličnim povratnim informacijama prema vozaču, zatim poprečno postavljen motor straga u kombinaciji sa stražnjim pogonom. Relativno visoko postavljena vozačka pozicija mrvicu umanjuje cjeli doživljaj, no to je čisto subjektivni dojam, odnosno s obzirom da je ovaj automobil namijenjen prvenstveno ženskoj populaciji uvjereni smo kako navedene neće pronaći mane. Zapravo, kao najveću zamjerku na cijelom automobilu spominjemo izrazito maleni razmak između papučica kvačila, kočnice i gasa što prilikom žustrije vožnje ili nešto većeg broja cipela može predstavljati problem. Međutim, opet se ponavljamo, ženskoj populaciji navedeno zasigurno neće predstavljati problem, čime se Twingo nameće kao logični izbor nježnijeg spola. Za kraj, potrošnja od prosječnih 6 litara eurosupera više je nego prihvatljiva, a nenadmašnu okretnost (krug okretanja 8,9 metara) cijenit će apsolutno svi vozači u skučenim gradskim ulicama.

Novi Renault Twingo na odličnom je tragu čuvanja svih vrijednosti svojih predaka, počevši od funkcionalnosti, okretnosti pa do atraktivnog i upečatljivog dizajna te je u tome neprikosnoveni kralj svoje klase. Još da je i cijena ovako bogato opremljenog modela nešto pristupačnija...

TEHNIČKI PODACI: Renault Twingo Intens 0.9TCe 95

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra

Obujam: 898 ccm

Snaga: 68 kW/92 KS na 5500/min

Moment: 135 Nm na 2500/min

Mjenjač: 5-stupanjski ručni

Pogon: na stražnje kotače

Dimenzije (d/š/v): 3615 x 1646 x 1541 mm

Međuosovinski razmak: 2492 mm

Masa: 1015kg

Prtljažnik: 219l

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj

Gume: 165/60 R15

Ubrzanje: 11,1 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja na testu: 6,2 l

Cijena testiranog modela: 94.510 kn (12.737 eura)

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.