Opet se Tesla oteo kontroli, zakazao mu autopilot pa je udario u vatrogasno vozilo u Kaliforniji

Ovaj put Tesla Model S je vozio u voznoj traci rezerviranoj isključivo za vatrogasne kamione i vozila s posebnom namjenom, nije prepoznao svoju putanju pa je udario u stražnji kraj vatrogasnoga vozila

Opet se Tesla oteo kontroli, zakazao mu autopilot pa je udario u vatrogasno vozilo u Kaliforniji Tesla
24. 1. 2018

Pripremio: Sven Stažić

Tesla je jedan od proizvođača automobila koji intenzivno razvija autonomne tehnologije u automobilima. Međutim, takve tehnologije još nisu potpuno razvijene. Trenutačno nude sustav autopilota, koji u određenoj mjeri preuzima kontrolu nad vozilom. Jedno takvo, s uključenim autopilotom, u ponedjeljak "se zakucalo" u vatrogasno vozilo. Tesla Model S s uključenom funkcijom "autonomne vožnje" prvo je pogrešno vozio po traci rezerviranoj isključivo za vozila posebne namjene, a na kraju je i udario u stražnji kraj vatrogasnoga vozila. Sve je očiglednije kako sustav autonomne vožnje u Tesli još uvijek ne može preuzeti potpunu kontrolu automobila, a istodobno biti 100 posto siguran.
Nova automobilska nesreća Tesle prijavljena je iz Culvera u Kaliforniji i posljedica je autonomne vožnje. Vozilo bi trebalo preuzeti veći dio vozačkih zadataka i tako dopustiti vozaču da pusti upravljač dulje vrijeme ili da napusti automobil.

Unatoč autopilotu, vozač bi trebao i dalje biti u vozilu

Do nesreće je došlo kada se vozilo pogrešno našlo na dijelu ceste isključivo rezerviranom za vozila za hitne slučajeve. Udarilo je s brzinom 105 km / h u stražnji dio vatrogasnoga vozila. Slučaj već istražuje Nacionalna služba za sigurnost prometa (NTSB), koja je u rujnu također izvijestila o ograničenjima sustava. Očekuje se kako će to igrati ključnu ulogu u vezi s prometnom nesrećom kao i kada je bila riječ o nezgodi iz svibnja 2016., u kojoj je 40-godišnji vozač izgubio život.

Iz Tesle je izostao komentar o nesreći od ponedjeljka. U rujnu su, međutim, rekli da će unatoč navedenoj nesreći u svibnju 2016. autonomni sustav vožnje pomoći povećanju sigurnosti prometa, no ne treba ga smatrati sustavom koji će raditi u svakome trenutku i u svakoj situaciji. U to vrijeme NTSB je odgovorio tvrdnjom kako bi Tesla trebao paziti na sustav koji bi spriječio padajuću pozornost vozača i tako osiguravati prisutnost vozača u ključnim trenucima.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.